Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Azt is lehet tudni, hogy melyik járaton foglalkoztatnák őket.
Arról, hogy a Budapesti Közlekedési Központ szerződéses partnere, az ArrivaBus Kft. Fülöp-szigeteki buszsofőröket alkalmazna a budapesti járatokon korábban már többször írtunk, ám most a Népszava újabb információkat tudott meg.
Amikor a hír napvilágot látott, Budapest vezetése azt ígérte, hogy bár nem tilthatják meg az alkalmazásukat, de szigorúan számon fogják kérni az üzembiztonsági és utastájékoztatási követelmények betartását, különösen a kielégítő kommunikációhoz szükséges nyelvtudást.
Nos, a lap szerint ezt egy trükkel játszaná ki a cég: elsőként a 100E jelű közvetlen repülőtéri járaton állítaná szolgálatba a Fülöp-szigetekről érkezett 23 buszvezetőt, ott ugyanis kevésbé feltűnő, ha csak angolul kommunikálnak.
Az információt a lapnak Naszályi Gábor az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke árulta el, hozzátéve, hogy szerinte a vendégmunkások éppen addigra rázódnának bele a budapesti forgalomba – kettő+egy évre szól a szerződésük –, mire hazamennek, hiszen az egyik legnehezebb útvonalon kellene dolgozniuk.
Az ArrivaBus a Népszava megkeresésére egy korábbi közleményét küldte el, többek közt arról, hogy a Fülöp-szigeteki munkavállalók „nagyon vidám emberek”, ám további információt nem árultak el.
Már közel 10 ezer Fülöp-szigeteki vendégmunkás dolgozik Magyarországon
Jövőre, ha engedik a törvények, ez a szám meg is többszöröződhet.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.