Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Előre minden forintért!
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. idei üzleti terve úgy számol, hogy a tavalyihoz képest 2,1 milliárd forinttal több bevétele lesz jegy- és bérleteladásból, így összesen 72 milliárd forinthoz juthat hozzá – írja a Népszava, amely szerint a tervben ugyanakkor szerepel az is, hogy az állammal kötött megállapodás miatt a bevétel mértéke „az előzetes felmérésektől jelentősen eltérhet”.
A BKK azzal is számol, hogy 30 milliárd forint keretösszegű áthidaló hitelt vesz fel március végén, amit szeptember végére visszafizet. Ezzel együtt is 30 milliárd forintos forráshiánnyal számolnak decemberre, hozzátéve, hogy a folyamatos likviditás fenntartásához szükséges 14 milliárdos folyószámla-hitelt az év végéig vissza kell fizetnie a cégnek.
De az igazi izgalom csak most jön: a BKV mindezzel párhuzamosan ugyanis úgy döntött, hogy bővíti a tevékenységi körét. (Hogy a szerepek tiszták legyenek: a BKK rendeli meg a szolgáltatást, mint a budapesti közlekedést koordináló szervezet, a BKV meg szolgáltatja őket) Ennek megfelelően a jövőben játék-, könyv-, újság-, textil- és egyéb áruk kiskereskedelmébe foghat a cég, sőt, síncsiszolást is vállalnak, hogy „ezzel még eredményesebbé tegyék a meglévő eszközállomány értékesítését, erősítsék a BKV pozitív megítélését és maximalizálják a lehetséges bevételeket az értékesítési helyek gazdagításával”.
A BKV ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy hosszú ideje foglalkozik ajándéktárgyak értékesítésével. „Termékpalettánk folyamatosan bővül, kiadvánnyal, gyermekjátékkal, ruházati cikkekkel is igyekszünk kiszolgálni az egyre növekvő keresletet”. A síncsiszolással kapcsolatban pedig azt közölték, hogy ezt a tevékenységet évek óta végzik saját maguk számára, a TEÁOR szám bővítés a lehetőségét teremti meg annak, hogy külső félnek ilyen munkát végezhessenek. Megjegyezték azt is, hogy jelenleg kizárólag tervként szerepel náluk a szolgáltatásbővítés.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.