Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Az útdíj, a lízingkamatok és a bérek emelkedése miatt jóval az infláció fölött nőnek a fuvarozás költségei.
16,4 százalékkal drágább Magyarországon a belföldi közúti fuvarozás, mint egy éve – írta meg a 444 a Digilog Közúti Fuvarozási Árindexe alapján. Ráadásul az áremelkedés egy komoly része már a 2024-es folyamatokhoz köthető, a tavalyi utolsó és az idei első negyedév között 7,9 százalékkal nőttek az árak.
Ez nemcsak a most épp 3,7 százalékos inflációnál nagyobb, hanem a külföldi fuvarozás díjainál is: nemzetközi szinten a tavaly ilyenkorinál 13,5, az előző negyedévinél 3,6 százalékkal magasabbak az árak.
A Digilog úgy számol, hogy a magyar áremelkedés háromnegyedét az útdíj emelése okozta. A gépjárművezetők bérei 8-10 százalékkal nőttek – vagyis jóval a tavalyi infláció alatt, de az idei fölött –, a járművek lízingkamatai pedig 15-20 százalékkal.
Az elemzés szerint a fuvarozók idén eddig a költségnövekedésük egy részét bele tudták építeni a tarifáikba, azok 5-6 százalékkal emelkedtek, vagyis az áruszállítás már felfelé húzza az inflációt.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Cunamiként zúdítja a kormány a támogatásokról szóló bejelentéseket az emberekre a Pride miatti blamázs óta, hátha ezzel szavazókat nyer vissza. Pedig ezek a támogatások valójában azt mutatják, hogy az állam továbbra is igyekszik kivonulni a szociálpolitikából, és az egyénre próbál hárítani minden felelősséget – mondja Kramarics Szandra, a HUN-REN Társadalomtudományi Kutatóközpont kutatója.