Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A MÁV alapította, abból vált előbb egy, majd számtalan apróbb külön céggé a hazai autóbuszos személyszállítás megkérdőjelezhetetlen főszereplője, hogy aztán a sok kis Volán újra összeolvadva az év végéig visszatérjen anyja kebelére. Úgy tűnik, 55 év után elbúcsúzhatunk az ikonikussá vált Volán névtől és a csigás logótól is. A Fortepan képein a történet.
A MÁV hozta létre majd száz évvel ezelőtt a Volánbusz jogelődjét, és az építési és közlekedési miniszter friss rendeletével idén ismét az államvasutakkal olvasztják össze a vállalatot.
Az 1927-es létrehozásakor még Magyar Vasutak Autóközlekedési Részvénytársaságot (MAVART) eredetileg a vasúti hálózat kiegészítésére hozták létre – pár évtizede inkább már kiváltják a buszokkal a vasúti szárnyvonalakat –, majd hamar a legnagyobb közúti közlekedési vállalattá vált.
Hét év után keresztelték át Magyar Államvasutak Közúti Gépkocsi Üzemévé (MÁVAUT), ekkor már 224 útvonalon jártak a buszok.
A háború után még sokáig MÁVAUT-ként futott a cég, de elkezdték szétaprózni: 80 kisebb Autóközlekedési Vállalattá szerte az országban, amelyeket kilenc igazgatóság alá szerveztek, majd jött a megyénkénti felosztás és az Autóközlekedési Tröszt (AKÖTRÖSZT).
A tröszt 1970-ben pályázat útján választotta ki a Volán nevet és a jellegzetes logót, a Volán-csigát.
Az 1980-as években gazdaságilag különálló vállalatokra osztották őket, de a Volán név közös maradt, a működési körüket és területüket jellemző jelzőkkel különböztették meg őket.
A Volánbusz elnevezést legelőször a Pest megyei 20-as számú vállalat használta 1985-től, majd tovább folytatódott az aprózódás. Ez csak a 2010-es években fordult a visszájára: 2015-ben egyesült az ekkor összesen 24 Volán-vállalat 7 regionális cégben, majd 2019-ben olvadtak ismét teljesen össze a most még működő Volánbusz Zrt.-vé. Jövőre, Lázár János működése révén, úgy tűnik, búcsút inthetünk a névnek és az ikonikus logónak is.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.