Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Távozik Tóth László, a HungaroControl vezérigazgatója, akitől egy hónapja még akciótervet várt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a légi közlekedési káosz megfékezésére. Egy régi malévos jön a helyére, akinek a miniszter mutat irányt.
Új vezérigazgatót kapott a HungaroControl – derül ki a Nemzetgazdasági Minisztérium friss közleményéből. A posztot augusztus 1-jével egy régi malévos, Turi Ferenc tölti be. A tárca szerint az eddigi vezérigazgató,
Tóth László munkáját megköszönték, és közös megegyezéssel távozik.
Úgy tűnik tehát, hiába állította egy hónapja a szőnyeg szélére Nagy Márton miniszter, és hiába kért tőle megoldási javaslatokat és akciótervet a légi közlekedési káosszal kapcsolatban, „a kialakult anomáliák kezelése és az áldatlan állapotok felszámolása” érdekében, Tóth Lászlónak már aligha lesz lehetősége ezt megvalósítani.
Utódja, Turi Ferenc, mint a közleményben írják, „több mint 40 év szakmai tapasztalattal rendelkezik a légi közlekedés számos területén”, korábban
A tárca közleményéből az is kiderül, milyen elvárásoknak kell majd megfelelnie:
„Nagy Márton iránymutatása alapján a HungaroControl prioritásai közé tartozik a hazai légi közlekedés minőségének jelentős javítása, az európai légi közlekedést támogató szervezettel (EuroControl) való szoros együttműködés, valamint a magyar érdekek hatékonyabb képviselete. Kiemelt feladat továbbá a jelentősen megnövekedett átrepülő forgalom kezelhető szinten való stabilizálása, valamint ennek érdekében a jövőbeni díjstruktúra felülvizsgálata és szükség esetén módosítása.”
Nem Tóth László az egyetlen vezérigazgató, akitől csütörtökön (amikor más szempontból is jelentősen megváltozik az életünk) megválik a Nagy Márton irányította tárca: az N7 Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Holding Zrt. vezérigazgatójával, a korábbi technológiai és ipari miniszter Palkovics Lászlóval is különválnak útjaik:
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A szél konténereket kapott fel, amelyek átszakították a védelmi kerítést.