A magas fruktóztartalmú kukoricaszirup gyártói visszavágnak - írta a The Wall Street Journal, megjegyezve, hogy a kukoricaszirup káros hatásáról, a hízásban játszott szerepéről tanulmányok sora jelent meg az utóbbi években.
A kukoricafeldolgozók szövetsége nevű washingtoni kereskedelmi csoport helyre akarja állítani a kukoricaszirup megtépázott hírnevét. Egész oldalas újsághirdetésekben, tévés és internetes üzenetekben akarja meggyőzni a lakosságot, elsősorban a családanyákat, hogy a HFCS ugyanolyan természetes édesítőszer, mint a cukor vagy a méz. A másfél éves kampány költségvetése 20-30 millió dollár.
A magas fruktóztartalmú kukoricaszirup használata az 1980-as években vált általánossá az amerikai élelmiszeriparban, amikor a gyártók a cukor helyett olcsóbb édesítőszert kerestek. Ma már ezzel édesítik az élelmiszerek széles körét, az üdítőitaloktól a salátaönteten és a ketchupon át a gabonapelyhekig.
A gyártók szakértői azt állítják, hogy a HFCS-t ugyanúgy dolgozza fel a szervezet, mint a cukrot, egyik sem kövérít jobban a másiknál. Az Amerikai Orvosi Szövetség egyes tagjai viszont azt követelik, hogy a gyártók szüntessék be a kukoricaszirup használatát, és helyezzenek el figyelmeztetést ilyen tartalmú termékeiken.
A teret nyerő kukoricaszirup-ellenes hangulatot meglovagolva néhány vállalat már azt hirdeti, hogy HFCS-mentesek a termékei. Az üdítőitalokat gyártó Jones Soda az elsők között cserélte vissza a kukoricaszirupot cukorra, és már az élelmiszeripari óriás, a Kraft Foods is piacra dobta vadonatúj HFCS-mentes grillszószát, amelyet a cég honlapján "az egészségtudatos vásárlóknak" ajánlanak.
A tengerentúli kukoricaültetvények csaknem háromnegyedén genetikailag módosított fajtákat termesztenek. A HCFS-szel édesített termékek döntő hányada így valószínűleg genetikailag módosított összetevőt (GMO) tartalmaz. Az amerikai gyártókat nem kötelezik, hogy termékeiken feltüntessék a GMO-tartalmat.
A kukoricafeldolgozók szövetsége nevű washingtoni kereskedelmi csoport helyre akarja állítani a kukoricaszirup megtépázott hírnevét. Egész oldalas újsághirdetésekben, tévés és internetes üzenetekben akarja meggyőzni a lakosságot, elsősorban a családanyákat, hogy a HFCS ugyanolyan természetes édesítőszer, mint a cukor vagy a méz. A másfél éves kampány költségvetése 20-30 millió dollár.
A magas fruktóztartalmú kukoricaszirup használata az 1980-as években vált általánossá az amerikai élelmiszeriparban, amikor a gyártók a cukor helyett olcsóbb édesítőszert kerestek. Ma már ezzel édesítik az élelmiszerek széles körét, az üdítőitaloktól a salátaönteten és a ketchupon át a gabonapelyhekig.
A gyártók szakértői azt állítják, hogy a HFCS-t ugyanúgy dolgozza fel a szervezet, mint a cukrot, egyik sem kövérít jobban a másiknál. Az Amerikai Orvosi Szövetség egyes tagjai viszont azt követelik, hogy a gyártók szüntessék be a kukoricaszirup használatát, és helyezzenek el figyelmeztetést ilyen tartalmú termékeiken.
A teret nyerő kukoricaszirup-ellenes hangulatot meglovagolva néhány vállalat már azt hirdeti, hogy HFCS-mentesek a termékei. Az üdítőitalokat gyártó Jones Soda az elsők között cserélte vissza a kukoricaszirupot cukorra, és már az élelmiszeripari óriás, a Kraft Foods is piacra dobta vadonatúj HFCS-mentes grillszószát, amelyet a cég honlapján "az egészségtudatos vásárlóknak" ajánlanak.
A tengerentúli kukoricaültetvények csaknem háromnegyedén genetikailag módosított fajtákat termesztenek. A HCFS-szel édesített termékek döntő hányada így valószínűleg genetikailag módosított összetevőt (GMO) tartalmaz. Az amerikai gyártókat nem kötelezik, hogy termékeiken feltüntessék a GMO-tartalmat.