Tetszett a cikk?

Az autóipar világszinten fellendülőben van, a dízelbotrány pedig gyorsítja az alternatív megoldások, mint például az elektromos autók terjedését. Az ipart húzza a vásárlási kedv, globálisan és Magyarországon is egyre több autót adnak el. A makrogazdasági környezet stabil volt, jobban lehetett tervezni, mint a korábbi években.

„A tervezhetőség és kiszámíthatóság alapja a munkaerő, amelynek hosszú távon is fenntartható biztosítására a magyarországi Continental-csoport komoly erőfeszítéseket tesz. Az idén is számos közép- és felsőoktatási intézménnyel, többek között a BME-vel, a Szegedi Egyetemmel, a Pannon Egyetemmel, a gödöllői Szent István Egyetemmel alakított ki célirányos képzéseket, szélesítve a gyakorlati oktatás körét” – hangsúlyozza Rábai Dániel, a Continental csoport országkoordinátora.

„A Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyára egy három éve tartó portfolióváltást zár az év végén, amelynek eredményeként ma már az önvezető, elektromosan meghajtott és internetre csatlakozó járművek legfontosabb rendszereit Magyarországon állítják elő. E mellett a fővárosban megnyitották saját szoftverfejlesztő központjukat, és beindították az ország első „Ipar 4.0 középfokú elektronikai technikus” duális képzését is” - foglalja össze Dr. Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárának ügyvezető igazgatója.

„Fontos fejlesztések voltak idén Veszprémben, amelyeknek köszönhetően az ottani gyár a passzív biztonság és a szenzor üzletág fröccsöntési kompetencia-központjaként támogatást nyújt a Continental konszern gyárainak világszerte. A Közép-Kelet Európában egyedülálló tesztpályája és a modern tesztlaborok mind a veszprémi gyárhoz tartoznak, így a jövő biztonságos közlekedését szolgáló fejlesztési és gyártási tevékenységek jövőre is folytatódnak” - összegez Pápai Tamás, a cég veszprémi gyárának ügyvezető igazgatója.

Regina Gensigora cégvezető asszony, a szegedi ContiTech Rubber Industrial Kft ügyvezetője szerint kiemelt figyelmet kell szenteli a fiatal tehetségek elérésére. „Az idén cégünk tovább erősítette kapcsolatát a Szegedi Egyetemmel, valamint a térség számos oktatási intézményével. Több lett az ösztöndíj és gyakornoki lehetőség, termékeikkel pedig számos nagyratörő és innovatív projektben vettek rész a világ legnagyobb mélyépítési feladataiban, a bányaipartól kezdve a mélytengeri olajkitermelésig.”

„A ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói és váci telephelye jelentős munkáltatóvá nőtte ki magát az utóbbi években. A telephelyeken a hűtő-fűtő csövek és üzemanyagtömlők gyártása és szerelése mellett ettől az évtől már műanyag termékeket is készítenek. Minden ötödik, Európában közlekedő autóban megtalálhatók a ContiTech által gyártott csövek” – mondja Nagy Mihály ügyvezető.

„A Continental nyíregyházi telephelyén a közeljövő egyik legfontosabb kihívása a személygépkocsi hűtő-fűtő tömlők gyártásának beindítása a Volkswagen valamennyi európai gyára számára. Az új technológiai beruházásokat új logisztikai épület is követi. Mindezek eredményeként a ContiTech Magyarország Kft. továbbra is hozzájárul az újabb munkahelyek teremtéséhez Nyíregyházán és a térségben” - vázolja fel Jókay László A ContiTech Magyarország Kft ügyvezetője.

A 2016-ban 40,5 milliárd eurós együttes forgalmat produkáló Continental szerint az önvezető autók 2025-re jelennek meg az utakon. A technológiai vállalat 56 országban 233 000 munkatársat foglalkoztat, akik közül közel kilencezren hazánkban dolgoznak a jövő mobilitásáért, és vesznek részt olyan fejlesztésekben, amelyek az önvezető autózás, a hibrid, illetve az elektromos hajtás meghatározó elemei lesznek, már az elkövetkező néhány évben.

További információ