Netezőkre szabja új ételeit Kínában a KFC
Új vállalati stratégiával próbálkozik a KFC gyorsétteremlánc Kínában azután, hogy visszaestek eladásai az elmúlt években alapanyagainak minőségét érintő botránya, majd a madárinfluenza kitörése miatt.
Az új stratégia "teljes körű átalakítást" jelent, vagyis menüjének kibővítése mellett az ételek csomagolásán, éttermeinek berendezésén és marketing-koncepcióján is változtat - közölte a vállalat.
A cég a kínai internetező közösség preferenciáit tükröző 15 új étellel bővíti kínálatát, és a változó fogyasztói igényeket figyelembe véve évente hasonló volumenű frissítést helyezett kilátásba. Emellett a kínai fiatalokat hírességekkel tarkított reklámokkal próbálják az éttermekbe becsalogatni, és erősítik a jelenlétet a neten, elsősorban a közösségi oldalakon.
A változtatásra azért van égető szüksége az ország 900 városában mintegy 4600 éttermet jegyző KFC-nek, mert immár második éve nem tudja a fogyasztók megrendült bizalmát visszaszerezni, miközben globális bevételeinek felére a kelet-ázsiai országban tesz szert.
A vállalat először 2012 elején, beszállító cégeinek gyakorlata miatt került a kínai média figyelmének célpontjába, amikor kiderült, hogy az alapanyagként szolgáló hús egy része antibiotikummal etetett csirkékből származott. Tavaly márciusban a H7N9-es madárinfluenza kitörése vetette vissza a Kínában egyébként rendkívüli népszerűségnek örvendő vállalat eladásait.
Májusban pedig a hatóságok azzal gyanúsították anyacégét, a Yum Brandsot, hogy Little Sheep nevű étteremhálózata ellenőrizetlen forrású húsokkal kereskedő viszonteladói piacon szerezte be alapanyagát, amely birka helyett patkány-, nyest- és rókahúst is tartalmazhatott.
A Yum Brands eddig nem jelentett 2013-as eredményéről, ám a kínai piaci visszaesés miatt 11 év növekedés után 2013 egészére csökkenő profittal számol. A visszaesés ellenére a cég optimista a 2014-es évet illetően, és az év során mintegy 700 új étterem nyitásával tervezi erősíteni kínai jelenlétét.