Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ad59e3c6-c565-48bf-b95c-3c2639e49d20","c_author":"Kovács István","category":"360","description":"Égető szükség lenne az egészségügyben strukturált adatokat tartalmazó betegfelvételi űrlapokra és összekötött informatikai rendszerekre. Hiába érhetők el ugyanis digitális formában a kórházi adatok, döntő többségük szöveges, így csak rettentő sok munkával és csak részben feldolgozható. Az ellátást színvonalasabbá, egyben költséghatékonyabbá tenné a Transzlációs Idegtudományi Nemzeti Laboratórium fejlesztése, amiről Dóczi Tamás idegsebész professzor beszélt a HVG-nek.","shortLead":"Égető szükség lenne az egészségügyben strukturált adatokat tartalmazó betegfelvételi űrlapokra és összekötött...","id":"20250425_egeszsegugy-adatok-egysegesites-transzlacios-laboratorium-ideggyogyaszat-kutatas-urlap-fejlesztes-laboratorium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad59e3c6-c565-48bf-b95c-3c2639e49d20.jpg","index":0,"item":"0e1edaf8-1d66-485d-9155-c0b5333f9d26","keywords":null,"link":"/360/20250425_egeszsegugy-adatok-egysegesites-transzlacios-laboratorium-ideggyogyaszat-kutatas-urlap-fejlesztes-laboratorium","timestamp":"2025. április. 25. 11:53","title":"Hihetetlen, de jelenleg nem tudjuk, hányan és milyen betegségtől szenvednek az országban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12d90561-553e-4278-830b-727f79ff22ce","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Központi Nyomozó Főügyészség szerint nem igaz, amit a feljelentésekben állítottak, hogy sokkolót használtak volna a férfival szemben, és nem törték el az állkapcsát sem.","shortLead":"A Központi Nyomozó Főügyészség szerint nem igaz, amit a feljelentésekben állítottak, hogy sokkolót használtak volna...","id":"20250425_ugyeszseg-drog-zagyvarekas-rendori-bantalmazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12d90561-553e-4278-830b-727f79ff22ce.jpg","index":0,"item":"8526c2b3-c7c1-453d-b014-215f7083f85c","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_ugyeszseg-drog-zagyvarekas-rendori-bantalmazas","timestamp":"2025. április. 25. 13:06","title":"Ügyészség: drog miatt halt meg a zagyvarékasi férfi, nem rendőri bántalmazás miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6bebf455-d600-4b5c-930a-194241a93559","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Kelendő autókat gyártanak Győrben, jelenleg több a megrendelés, mint amit ki tudnak elégíteni. Karosszériaelemeket pedig inkább luxusmárkákhoz készítenek. A motorgyártásban a legnagyobb a kitettség az amerikai piacnak. A gyár nem készül csoportos leépítésre, de a nyugdíjazásokat és a fluktuációt kihasználják a karcsúsításra.","shortLead":"Kelendő autókat gyártanak Győrben, jelenleg több a megrendelés, mint amit ki tudnak elégíteni. Karosszériaelemeket...","id":"20250425_A-gyori-Audinal-folytatodik-a-karcsusitas-amugy-a-ceg-optimista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6bebf455-d600-4b5c-930a-194241a93559.jpg","index":0,"item":"1a8fbbb8-e93e-4757-83c8-23478e977b5e","keywords":null,"link":"/kkv/20250425_A-gyori-Audinal-folytatodik-a-karcsusitas-amugy-a-ceg-optimista","timestamp":"2025. április. 25. 12:44","title":"A győri Audinál folytatódik a karcsúsítás, de a cég alapvetően optimista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57ad9ca4-92d6-469b-86a8-f4df112f5b53","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet","description":"A születendő gyermek: öröm, ajándék, egy új élet lehetősége. A születendő gyermek: hitelképesség, lakásvásárlási lehetőség, plusz egy szoba. Magyarországon egyre többen az utóbbi összefüggésben (is) gondolnak jövendő babájukra, mivel az állami támogatások így próbálják megfordítani a kedvezőtlen demográfiai trendet. De túl szociológiai, gazdasági és politikai megfontolásokon: ez az ösztönzés milyen pszichés következményekkel járhat egy fiatal házaspár életében, kapcsolatában?","shortLead":"A születendő gyermek: öröm, ajándék, egy új élet lehetősége. A születendő gyermek: hitelképesség, lakásvásárlási...","id":"20250424_A-hataridore-szulni-psziches-nyomasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57ad9ca4-92d6-469b-86a8-f4df112f5b53.jpg","index":0,"item":"b8dcea00-5e29-4575-90d5-cb8222c30caa","keywords":null,"link":"/elet/20250424_A-hataridore-szulni-psziches-nyomasa","timestamp":"2025. április. 24. 18:45","title":"A „határidőre szülni” pszichés nyomása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e184023-80c2-4fc5-b444-50123595a185","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Lesújtó jóslat a nagyvászon híveinek. ","shortLead":"Lesújtó jóslat a nagyvászon híveinek. ","id":"20250426_A-Netflix-vezer-kerek-perec-kijelentette-a-moziknak-lealdozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e184023-80c2-4fc5-b444-50123595a185.jpg","index":0,"item":"bdd51833-80d4-48d1-b033-441f19793756","keywords":null,"link":"/kultura/20250426_A-Netflix-vezer-kerek-perec-kijelentette-a-moziknak-lealdozott","timestamp":"2025. április. 26. 10:25","title":"A Netflix-vezér kerek perec kijelentette: a moziknak leáldozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5365434-bab1-42a9-a5b6-3f1e0a54f6db","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hosszabbító nagyszerű találmány, hiszen nemcsak hogy könnyedén áthidalhatjuk vele a távolságot a konnektor és az elektromos eszközeink között, de gyakorlatilag pár ezer forinttal megsokszorozhatjuk a konnektorok számát – gondolhatjuk. Sajnos azonban ez nem olyan egyszerű, ugyanis vannak olyan háztartási készülékek, amiket nagyon nem ajánlatos hosszabbítóba dugni.","shortLead":"A hosszabbító nagyszerű találmány, hiszen nemcsak hogy könnyedén áthidalhatjuk vele a távolságot a konnektor és...","id":"20250425_hosszabbito-eloszto-haztartasi-eszkozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5365434-bab1-42a9-a5b6-3f1e0a54f6db.jpg","index":0,"item":"763ad0a9-d5bb-4ad3-ab71-f752405a9a69","keywords":null,"link":"/elet/20250425_hosszabbito-eloszto-haztartasi-eszkozok","timestamp":"2025. április. 25. 05:01","title":"Ezeket a háztartási eszközöket ne dugja a hosszabbítóba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9df972a-a3ad-4615-abcf-5709c488dcd3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A gépkocsi az édesanyjáé volt, és elmondása szerint nemrég járt vele szerelőnél.","shortLead":"A gépkocsi az édesanyjáé volt, és elmondása szerint nemrég járt vele szerelőnél.","id":"20250425_vv-aurelio-baleset-m6-autopalya-kigyulladt-auto-tuz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9df972a-a3ad-4615-abcf-5709c488dcd3.jpg","index":0,"item":"e36bb4e2-a43b-4a5a-83f9-e0553ebf5e29","keywords":null,"link":"/elet/20250425_vv-aurelio-baleset-m6-autopalya-kigyulladt-auto-tuz","timestamp":"2025. április. 25. 20:28","title":"Kigyulladt és porig égett VV Aurelio autója az M6-oson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"276364ad-7461-491e-9006-b46821d7b4de","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"V8 helyett ugyan be kell érnünk 6 hengerrel, de az E-osztály puttonyos csúcsmodelljének Brabus verziója erőhiányban egyáltalán nem szenved.","shortLead":"V8 helyett ugyan be kell érnünk 6 hengerrel, de az E-osztály puttonyos csúcsmodelljének Brabus verziója erőhiányban...","id":"20250425_itt-a-legujabb-700-loeros-mercedes-amg-sportkombi-brabus-tuning","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/276364ad-7461-491e-9006-b46821d7b4de.jpg","index":0,"item":"5a518477-cc10-4031-96a6-96de37996b9a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250425_itt-a-legujabb-700-loeros-mercedes-amg-sportkombi-brabus-tuning","timestamp":"2025. április. 25. 06:41","title":"Itt a legújabb 700 lóerős Mercedes sportkombi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az utolsó gyorsaságit a négyszeres bajnok Carlos Sainz húzta be.
A Stéphane Peterhansel–Edouard Boulanger-páros nyerte a pénteken zárult 43. Dakar-ralit. Az 55 éves francia versenyzőnek ez a 14. sikere a világ legnehezebbnek tartott terepraliversenyén, ezekből az első hatot motorkerékpárral aratta. Első alkalommal éppen 30 évvel ezelőtt, 1991-ben győzött.
Peterhansel, aki 2017-ben nyert legutóbb, az idei, szaúd-arábiai versenyen kiegyensúlyozott teljesítménnyel győzött, miközben legnagyobb riválisa, a háromszoros bajnok katari Nasszer al-Attijah saját bevallása szerint is leginkább azért csúszott le a végső diadal esélyéről, mert 16-szor kapott defektet a 13 gyorsasági szakasz során.
Carlos Sainzék címvédőként már a verseny korai szakaszában nehéz helyzetbe kerültek, mivel a harmadik gyorsaságin navigációs hiba miatt jelentős időhátrányt szedtek össze.
A motorosoknál a 2018-ban második argentin Kevin Benavides pályafutása első győzelmét ünnepelheti, miután a zárószakaszon második lett márkatársa, a tavalyi bajnok amerikai Ricky Brabec mögött. Benavides a hajrában nagy tempót diktált, és miután megelőzte a brit Sam Sunderlandet, már csak arra kellett figyelnie, hogy Brabecet maga mögött tartsa az összetettben. A Honda legutóbb 1987-ben aratott kettős győzelmet a Dakaron. Az összetett harmadik helyén Sunderland zárta a viadalt.
A kamionosoknál a Fazekas Károly, Horn Albert, Csákány Péter (Scania) trió hétfőn a kormányszervó hibája miatt nem tudta teljesíteni az akkori etapot, de vállalta a folytatást úgy, hogy az összetettben nem értékelik az eredményét. Ebben a kategóriában indult egy francia navigátor-szerelő párossal közösen Darázsi Zsolt is, de a Dakar honlapja szerint az ő eredményeik sem számítanak már bele az összetettbe.
A mezőny január 2. óta a prológot is beleértve 13 szakaszon összesen 7658 kilométert tett meg a dzsiddai befutóig.
A Dakar-ralit 1979-ben rendezték meg először, Párizs és a névadó szenegáli főváros között, utána viszont Európán és Afrikán kívül is több ország adott otthont a versenynek, többször volt már Dél-Amerika a helyszín, a tavalyi viadalt pedig a mostani házigazda, Szaúd-Arábia bonyolította le.
A versenynek idén is volt halálos áldozata. Az 52 éves motoros, Pierre Cherpin vasárnap, a hetedik gyorsaságin szenvedett balesetet, eszméletlen állapotban találtak rá. A szakakai kórházba vitték, ahol súlyos fejsérülései miatt megműtötték, majd mesterséges kómában tartották, és előbb Dzsiddába, aztán Lille-be szállították. Útközben hunyt el.
Cherpinnek ez volt a negyedik Dakar-ralija, 2009-ben és 2012-ben célba ért, 2015-ben műszaki probléma miatt fel kellett adnia a küzdelmet. A hetedik szakasz rajtja előtt a francia motoros az összetett 77. helyén állt.
Eredmények: 12. szakasz, Dzsanbu-Dzsidda (452 km, ebből 225 km gyorsasági):
autósok:
Carlos Sainz, Lucas Cruz (spanyol, Mini) 2:17:33 óra
Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Toyota) 2:13 perc hátrány
Stéphane Peterhansel, Edouard Boulanger (francia, Mini) 2:53 p h.
az összetett végeredménye:
Peterhansel, Boulanger 44:27:11 óra
al-Attijah, Baumel 14:51 perc hátrány
Sainz, Cruz 1:01:57 óra h.
motorosok:
Ricky Brabec (amerikai, Honda) 2:17:02 óra
Kevin Benavides (argentin, Honda) 2:17 perc hátrány