Király Dávid

Király Dávid


Őszre kulturált lesz a Kazinczy utca
 

Őszre kulturált lesz a Kazinczy utca

Az évtizedek óta lepusztult Belső-Erzsébetvárost leginkább a romkocsmák generálta buliturizmus töltötte meg élettel, az épületeken azonban általában nem a fejlődés jelei látszottak. A Kazinczy utca egy szakaszának megújítása ugyan csepp a tengerben, de első fecskének mindenképp jó.



Budapest lemarad, ha nem költ többet turizmusra
 

Budapest lemarad, ha nem költ többet turizmusra

Budapestre viszonylag kevés turista érkezik, rövid ideig maradnak, keveset költenek, aztán ha elmentek, többet nem jönnek vissza – így foglalhatók össze a főváros idegenforgalmának problémái. Biztató jelek ugyan vannak, de komolyabb előrelépéshez hatékonyabb városmarketingre és persze sokkal több pénzre lenne szükség.


Néhányszor már kimúlt, most feltámad a villamosprogram
 

Néhányszor már kimúlt, most feltámad a villamosprogram

Kilenc évvel az első elképzelések megfogalmazását követően készülhet el az 1-es és a 3-as villamosvonalak fejlesztése. A két, leromlott állapotú vonal rekonstrukciójára az elmúlt években számtalan terv készült, s persze ez sem akkor, úgy, és annyiért valósul meg, mint korábban tervezték.


Megmentik a Gázgyárat, mielőtt összedől
 

Megmentik a Gázgyárat, mielőtt összedől

Legkevesebb 4-5 milliárd forintba kerülne az Óbudai Gázgyár teljes rehabilitációja. A főváros most csaknem egymilliárd forintot költ a komplexum állagmegóvó felújítására. A munka halaszthatatlan, a patinás épületegyüttes ugyanis több helyütt életveszélyes.



Dilettantizmus a budapesti zászlócsere
 

Dilettantizmus a budapesti zászlócsere

Sem történelmi, sem politikai, sem heraldikai oka nincs annak, hogy Budapest 138 éves zászlaját a főváros egy hadizászlóra cserélje. A Budapest-zászló egyetlen hibája, hogy a szimbolikus politizálást favorizáló főpolgármesternek nem tetszik, Tarlóst ugyanis a román zászlóra emlékezteti.


Alkotmányt, törvényt és uniós jogot is sért a fideszes terv
 

Alkotmányt, törvényt és uniós jogot is sért a fideszes terv

A jelenlegi alkotmányt, az új alaptörvényt, az Emberi Jogok Európai Egyezményét és egy készülő uniós irányelvet is sért a Fidesz azon törvényjavaslata, amelynek alapján az őrizet idejét bizonyos gazdasági bűncselekmények esetén öt napra emelnék, az őrizetbe vetteket pedig két napig az ügyvédjüktől is eltiltanák.


A BKV nyert, az Alstom tárgyalna
 

A BKV nyert, az Alstom tárgyalna

A BKV jogerősen megnyerte Franciaországban az Alstom-pert, a cég tudomásul vette a döntést, és folytatná a tárgyalásokat. A vállalat elnöke a jövő héten találkozik Tarlós Istvánnal és Fellegi Tamással, így ismét esély van rá, hogy belátható időn belül új metrói lesznek Budapestnek.


Sztrájkra készülnek a BKV-sok is
 

Sztrájkra készülnek a BKV-sok is

A korkedvezményes nyugdíjazás lehetőségét féltik a BKV kötöttpályás szakszervezetei is. Az egyik legnagyobb BKV-s szakszervezeti szövetség csütörtökön együtt tüntet a mozdonyvezetőkkel; ha nem sikerül megegyezni a kormánnyal, június végén BKV-sztrájk lesz.


Mégis lesz Budán fonódó villamos
 

Mégis lesz Budán fonódó villamos

Kétéves huzavona után sínre került a budai fonódó villamoshálózat ügye, a Fővárosi Közgyűlés szerdán – ellenszavazat nélkül – meghozta az ehhez szükséges döntést. A beruházás kettébontva valósul meg, előbb a Moszkva téri ág, majd a rakparti hosszabbítás.


Válságban a Budapest Szíve program? - A volt főépítész cáfol
 

Válságban a Budapest Szíve program? - A volt főépítész cáfol

Az új városvezetés szerint a Budapest Szíve projektet nehéz helyzetbe hozta, hogy az előző ciklusban a beruházás uniós támogatását más tartalomra kérték, mint ami a kiviteli szerződésben szerepelt, s emiatt az uniós támogatás is veszélybe került. Budapest volt főépítésze szerint azonban mindenben a szabályok szerint jártak el, és precíz eljárás esetében még akkor sincs veszélyben az uniós pénz, ha egyébként a rendszer hibás.


Schmitt Pál ígért először ingyen BKV-t és közúti Duna-alagutat
 

Schmitt Pál ígért először ingyen BKV-t és közúti Duna-alagutat

Tudta ön, hogy az ingyenes BKV és a Duna alatti közúti alagút ötlete nem a szocialistáktól, hanem Schmitt Páltól származik? És azt, hogy Medgyessy Péterhez hasonlóan Schmitt is ingyen adta volna a fiataloknak a nyelvvizsgát és a jogosítványt? Főpolgármester-jelöltként Schmitt Pál fejlesztésorientált programmal indult, kilenc évvel ezelőtti elképzeléseiből sok meg is valósult, annak ellenére, hogy a főpolgármesteri egyike azon kevés pozícióknak, amelyet Schmitt Pálnak nem sikerült megszereznie. Egyéves az "álamfő" - összeállításunk harmadik része.


Rogán vinné a Gödör Klubot, a főváros szabadulna tőle
 

Rogán vinné a Gödör Klubot, a főváros szabadulna tőle

Átvenné a Gödör fenntartását az V. kerület az államtól, ám a legvalószínűbb az, hogy a terület fenntartása a kormánynál marad, igaz, egy másik minisztériumnál – értesült a hvg.hu. Az ingatlan ugyanakkor a Fővárosi Önkormányzaté, a városvezetés azonban legszívesebben elcserélné.


Mindenki erős Budapestet akar
 

Mindenki erős Budapestet akar

A közgyűlés pártjai egyetértenek abban, hogy a budapesti közigazgatási rendszer átalakításakor - a Fővárosi Önkormányzat javára - át kell variálni a hatásköröket, a kormányzati befolyás erősítését azonban a Fidesz frakcióvezetőjének kivételével senki sem támogatja. A főpolgármester sem.


Nehezen újítható meg a BKV járműállománya
 

Nehezen újítható meg a BKV járműállománya

Jóllehet az olcsón beszerzett, használt járművek rövid távon látványos javulást eredményezhetnek Budapest közösségi közlekedésében, valójában csak tűzoltásra elegendők. Hosszabb távon az új járművek beszerzésének nincs alternatívája.


Demszky: nem hiányzik a főpolgármesterség
 

Demszky: nem hiányzik a főpolgármesterség

Nyolc hónap után először - s mint hangsúlyozta, legalább őszig utoljára - törte meg a csendet Demszky Gábor. Budapest egykori első embere kutatásairól és jövőbeni terveiről beszélt a hvg.hu-nak.


Nincs mese, új metrók kellenek Budapestre
 

Nincs mese, új metrók kellenek Budapestre

A használt metrókocsik beszerzése csak egy azon lehetőségek közül, amelyeket a főváros vezetése jelenleg vizsgál. A városvezetés célja, hogy mielőbb használható metrókocsikat tudjanak forgalomba állítani a jelenleg futó (vagy már nem is futó) matuzsálemek helyett. Hosszabb távon azonban elkerülhetetlen új metrószerelvények beszerzése.