„Úgy rossz, ahogy van” – BKV-sok az új munkatörvénykönyvről
A közeljövőben újabb BKV-sztrájkot jelenthetnek be a közlekedési vállalat szakszervezetei, mert szerintük a Munka törvénykönyvének új tervezete még tárgyalási alapnak sem jó.
A közeljövőben újabb BKV-sztrájkot jelenthetnek be a közlekedési vállalat szakszervezetei, mert szerintük a Munka törvénykönyvének új tervezete még tárgyalási alapnak sem jó.
A Szabadság híd és a Margit híd után a Petőfi híd felújítása a legsürgetőbb, ez most Budapest legrosszabb állapotú Duna-hídja. A Lánchíd felújítása attól függ, lesz-e rá pénz, az Árpád híd rekonstrukciója viszont biztosan a következő ciklusra marad. Hídkörkép.
Az évtizedek óta lepusztult Belső-Erzsébetvárost leginkább a romkocsmák generálta buliturizmus töltötte meg élettel, az épületeken azonban általában nem a fejlődés jelei látszottak. A Kazinczy utca egy szakaszának megújítása ugyan csepp a tengerben, de első fecskének mindenképp jó.
Nem sztrájkolhatnak a BKV kötöttpályás dolgozói a korkedvezményes és korengedményes nyugdíjak esetleges eltörlése miatt, a másodfokon döntő Fővárosi Bíróság szerint ugyanis a sztrájkjog ilyen kérdésekre nem vonatkozik. A végzés jogerős.
Budapestre viszonylag kevés turista érkezik, rövid ideig maradnak, keveset költenek, aztán ha elmentek, többet nem jönnek vissza – így foglalhatók össze a főváros idegenforgalmának problémái. Biztató jelek ugyan vannak, de komolyabb előrelépéshez hatékonyabb városmarketingre és persze sokkal több pénzre lenne szükség.
Kilenc évvel az első elképzelések megfogalmazását követően készülhet el az 1-es és a 3-as villamosvonalak fejlesztése. A két, leromlott állapotú vonal rekonstrukciójára az elmúlt években számtalan terv készült, s persze ez sem akkor, úgy, és annyiért valósul meg, mint korábban tervezték.
Legkevesebb 4-5 milliárd forintba kerülne az Óbudai Gázgyár teljes rehabilitációja. A főváros most csaknem egymilliárd forintot költ a komplexum állagmegóvó felújítására. A munka halaszthatatlan, a patinás épületegyüttes ugyanis több helyütt életveszélyes.
Két MTK-s szurkolói szervezet levelet írt Schmitt Pálnak, Kövér Lászlónak és Csányi Sándornak, miután a Jobbik egyik parlamenti képviselője a futballklubot a hazai mezőny „idegen test”-ének nevezte.
Sem történelmi, sem politikai, sem heraldikai oka nincs annak, hogy Budapest 138 éves zászlaját a főváros egy hadizászlóra cserélje. A Budapest-zászló egyetlen hibája, hogy a szimbolikus politizálást favorizáló főpolgármesternek nem tetszik, Tarlóst ugyanis a román zászlóra emlékezteti.
A jelenlegi alkotmányt, az új alaptörvényt, az Emberi Jogok Európai Egyezményét és egy készülő uniós irányelvet is sért a Fidesz azon törvényjavaslata, amelynek alapján az őrizet idejét bizonyos gazdasági bűncselekmények esetén öt napra emelnék, az őrizetbe vetteket pedig két napig az ügyvédjüktől is eltiltanák.
A BKV jogerősen megnyerte Franciaországban az Alstom-pert, a cég tudomásul vette a döntést, és folytatná a tárgyalásokat. A vállalat elnöke a jövő héten találkozik Tarlós Istvánnal és Fellegi Tamással, így ismét esély van rá, hogy belátható időn belül új metrói lesznek Budapestnek.
A korkedvezményes nyugdíjazás lehetőségét féltik a BKV kötöttpályás szakszervezetei is. Az egyik legnagyobb BKV-s szakszervezeti szövetség csütörtökön együtt tüntet a mozdonyvezetőkkel; ha nem sikerül megegyezni a kormánnyal, június végén BKV-sztrájk lesz.
Kétéves huzavona után sínre került a budai fonódó villamoshálózat ügye, a Fővárosi Közgyűlés szerdán – ellenszavazat nélkül – meghozta az ehhez szükséges döntést. A beruházás kettébontva valósul meg, előbb a Moszkva téri ág, majd a rakparti hosszabbítás.
Az új városvezetés szerint a Budapest Szíve projektet nehéz helyzetbe hozta, hogy az előző ciklusban a beruházás uniós támogatását más tartalomra kérték, mint ami a kiviteli szerződésben szerepelt, s emiatt az uniós támogatás is veszélybe került. Budapest volt főépítésze szerint azonban mindenben a szabályok szerint jártak el, és precíz eljárás esetében még akkor sincs veszélyben az uniós pénz, ha egyébként a rendszer hibás.
Tudta ön, hogy az ingyenes BKV és a Duna alatti közúti alagút ötlete nem a szocialistáktól, hanem Schmitt Páltól származik? És azt, hogy Medgyessy Péterhez hasonlóan Schmitt is ingyen adta volna a fiataloknak a nyelvvizsgát és a jogosítványt? Főpolgármester-jelöltként Schmitt Pál fejlesztésorientált programmal indult, kilenc évvel ezelőtti elképzeléseiből sok meg is valósult, annak ellenére, hogy a főpolgármesteri egyike azon kevés pozícióknak, amelyet Schmitt Pálnak nem sikerült megszereznie. Egyéves az "álamfő" - összeállításunk harmadik része.
Átvenné a Gödör fenntartását az V. kerület az államtól, ám a legvalószínűbb az, hogy a terület fenntartása a kormánynál marad, igaz, egy másik minisztériumnál – értesült a hvg.hu. Az ingatlan ugyanakkor a Fővárosi Önkormányzaté, a városvezetés azonban legszívesebben elcserélné.
A közgyűlés pártjai egyetértenek abban, hogy a budapesti közigazgatási rendszer átalakításakor - a Fővárosi Önkormányzat javára - át kell variálni a hatásköröket, a kormányzati befolyás erősítését azonban a Fidesz frakcióvezetőjének kivételével senki sem támogatja. A főpolgármester sem.
Jóllehet az olcsón beszerzett, használt járművek rövid távon látványos javulást eredményezhetnek Budapest közösségi közlekedésében, valójában csak tűzoltásra elegendők. Hosszabb távon az új járművek beszerzésének nincs alternatívája.
Nyolc hónap után először - s mint hangsúlyozta, legalább őszig utoljára - törte meg a csendet Demszky Gábor. Budapest egykori első embere kutatásairól és jövőbeni terveiről beszélt a hvg.hu-nak.
A használt metrókocsik beszerzése csak egy azon lehetőségek közül, amelyeket a főváros vezetése jelenleg vizsgál. A városvezetés célja, hogy mielőbb használható metrókocsikat tudjanak forgalomba állítani a jelenleg futó (vagy már nem is futó) matuzsálemek helyett. Hosszabb távon azonban elkerülhetetlen új metrószerelvények beszerzése.