Király Dávid

Király Dávid

Januárban akár vadsztrájkolnának is a BKV-sok
 

Januárban akár vadsztrájkolnának is a BKV-sok

Sztrájkot hirdetnek a BKV szakszervezetei, ha a menedzsment felmondja a Kollektív Szerződést, vagy ha számukra elfogadhatatlan ajánlattal állnak elő – mondták a hvg.hu-nak szakszervezeti vezetők. Jóllehet az új sztrájktörvény elfogadása óta a vállalat dolgozói még nem tudtak jogszerűen munkabeszüntetést tartani, a dolgozók annyira elkeseredettek, hogy egy vadsztrájkot sem lehet kizárni.



Szmogriadó: leállhat a budapesti autók egy része
 

Szmogriadó: leállhat a budapesti autók egy része

Pénteken feltámad a szél Budapesten, de még nem lehet tudni, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy megtisztítsa a főváros levegőjét. Ha nem, a főpolgármester napokon belül elrendeli a szmogriadó riasztási fokozatát, s ezzel megtilthatja egyes gépkocsik használatát.


„Ez egy időzített bomba” - a fideszeseknek sem tetszik az új Munka törvénykönyve
 

„Ez egy időzített bomba” - a fideszeseknek sem tetszik az új Munka törvénykönyve

A munkavállalók többsége szerint a kormánynak minden szakszervezettel egyeztetnie kellene az új Munka törvénykönyvéről (Mt.), amely még a Fidesz szavazói szerint is a munkaadóknak kedvez – derül ki egy közlekedési érdekképviseletek által megrendelt közvélemény-kutatásból. A szakszervezetek a felmérés eredményeit a közlekedési eszközökre is ki akarták tenni, de nem engedték meg nekik.


Tarlós:
 

Tarlós: "nem okoz szívfájdalmat, ha ki kell szállnom a politikából"

„Nem vagyok meggyőzhető arról, hogy a város szétszaggatására vonatkozó érvek megállják a helyüket” – mondta a hvg.hu-nak Tarlós István a főváros közigazgatási rendszerének tervezett átalakításáról. Budapest egy éve regnáló főpolgármestere szerint aki őt és rajta keresztül a fővárost akarja sikertelenné tenni, az Budapestnek, a Fidesznek és a kormánynak árt.


Szinte mindent le akartak bontani Belső-Erzsébetvárosban
 

Szinte mindent le akartak bontani Belső-Erzsébetvárosban

Három évtized budapesti városfejlesztési programjait és rendezési terveit foglalja össze egy a napokban megjelent könyv, amelyből az is kiderül, hogy a múlt század nagy urbanistái lebontották volna a belső kerületek házainak jelentős részét és a budapesti lakosság nagy részét családi házakban helyezték volna el. Aztán persze minden egészen másképp történt.


Gyermekvasút: pajtások a hegyekben zakatolnak - galéria
 

Gyermekvasút: pajtások a hegyekben zakatolnak - galéria

Egykor a "szocialista gyermek vasútja" volt, mára turistalátványosság a budai hegyekben kanyargó Gyermekvasút, amely több mint hat évtizede lényegében ugyanúgy működik. Noha a rendszerváltást követő években az egykori Úttörővasút népszerűsége nagyot csökkent, ma ismét egyre többen szállnak fel a kiskamaszok által vezényelt vonatokra. Egy valami nem változott: ma is sok gyerek akar vasutas egyenruhát ölteni.


„Érdektelen, hogyan választják a főpolgármestert” – véli Riz Levente
 

„Érdektelen, hogyan választják a főpolgármestert” – véli Riz Levente

Nem Tarlós István kigolyózása a célja a BÖSZ azon javaslatának, amely sok, ma még fővárosi hatáskört a kerületekhez csoportosítana át – állítja Riz Levente, a kerületi polgármesterek szövetségének elnökségi tagja. A XVII. kerület polgármestere a hvg.hu-nak arról is beszélt: nem esett jól neki, amikor a főpolgármester gittegyletnek nevezte a BÖSZ-t.


Mégis kezd valamit Budapest a Dunával?
 

Mégis kezd valamit Budapest a Dunával?

Még az idén kétfordulós nemzetközi ötletpályázatot ír ki a főváros a budapesti Duna-partok, valamint a város és a folyó kapcsolatának újragondolására. A pályázat része a Duna Stratégiához kapcsolódó városfejlesztési koncepciónak. A tervezett fejlesztésekre a főváros a későbbiekben uniós forrásokat venne igénybe.


„Előtte a folyam, az új hid” – a Margit híd története
 

„Előtte a folyam, az új hid” – a Margit híd története

Fel sem épülhetett volna, mégis felépült. Kevésnek bizonyult, kibővítették. Kétszer is elpusztították, mégis újra áll. Aztán békeidőben elhasználtuk. A Margit híd Budapest egyik legfontosabb és legkülönlegesebb hídja, amely végre visszakapta régi, Budapesthez méltó pompáját. A felújítás végéhez közeledve felidézzük a Margit híd kalandos történetét.


Amit a Margit híd felújításáról tudni érdemes
 

Amit a Margit híd felújításáról tudni érdemes

Hétfőtől ismét megállnak a villamosok a Margitszigetnél és részlegesen átadták a Margit híd északi járdáját is, ezzel a legtöbb forgalmi korlátozás megszűnt a felújított átkelőn. A Margit híd rekonstrukciója több mint két évig tartott; a híd közelgő átadása alkalmából összefoglaltuk a felújítás részleteit.


Mikor kezd már valamit Budapest a Dunával?
 

Mikor kezd már valamit Budapest a Dunával?

Közlekedési, turisztikai és urbanisztikai szempontból is fontos lenne, hogy Budapest végre kezdjen valamit a Dunával és a hónap elején műemlékké nyilvánított rakpartjaival. A magyar főváros pénteken csatlakozott a folyó menti városok kiáltványához, ez azonban még csak amolyan szándéknyilatkozat. A cél a kikötők fejlesztése és a vízi tömegközlekedés megteremtése.


„Budapest lesz az ország legnagyobb faluja”
 

„Budapest lesz az ország legnagyobb faluja”

Lehet, hogy a Fidesz parlamenti frakcióját Hajdúszoboszlón meggyőzte a BÖSZ Budapest közigazgatását alaposan felforgató koncepciója, a Fővárosnál nem örvend népszerűségnek az új tervezet. A Fidesz a főpolgármesterhez hasonlóan hallgat, az ellenzék viszont egy emberként utálja a Fővárosi Önkormányzatot kiherélő tervezetet.


Új taxirendelet jön: eltűnhet a Suzuki és az
 

Új taxirendelet jön: eltűnhet a Suzuki és az "Öreg Merci"

Néhány év múlva nem lesz elég négy ajtó és két tükör ahhoz, hogy egy autóval taxizni lehessen. A készülő jogszabály megszabja a taxiként használható kocsik méretét, korát és károsanyag-kibocsátását is. Szakértők szerint a rendelet miatt a mai taxik 20-30 százaléka kihullik.



A Dunától vagy a gáttól kell-e megvédeni a Római-partot?
 

A Dunától vagy a gáttól kell-e megvédeni a Római-partot?

Több a kérdés, mint a válasz a budapesti Római-part árvízvédelmével kapcsolatban. A főváros vezetése mindenesetre megtette az első lépést a gátépítés felé. A probléma összetett: meg kell őrizni a Római természetes vízi kapcsolatát, ugyanakkor a part menti ingatlanokat is meg kellene védeni, ha már hagyták őket felépíteni.


Tarlós álma Naomi Campbell-lel – indulhat a Széll Kálmán tér felújítása
 

Tarlós álma Naomi Campbell-lel – indulhat a Széll Kálmán tér felújítása

A korábbiaknál szerényebb, olcsóbb koncepciót dolgozott ki az új városvezetés az egykori Moszkva tér átépítésére, az előterjesztést a közgyűlés szerdán megszavazta. Ha a tervek megvalósulnak, a ciklus végére több zöld és gyalogosfelület lesz Budapest egyik legforgalmasabb közlekedési csomópontjában. Még egy jó hír: a legendás Moszkva téri óra marad.


Szabadulnának Tarlósék az újpesti uszodától
 

Szabadulnának Tarlósék az újpesti uszodától

Az évekkel ezelőtt bezárt, leromlott épületet már tavaly is megpróbálták eladni, de nem kellett senkinek. A fővárosi Fidesz hat éve úgy tiltakozott a privatizáció ellen, hogy az akkori városvezetés nem is akarta eladni a fürdőt. Újpest fideszes polgármestere a hvg.hu-nak azt mondta: ha a létesítmény üzemképes fürdő lenne, ma is tiltakozna, az épület azonban már csak egy vasbetonszerkezet, "amit az MSZP és az SZDSZ hagyott lerobbanni".


Margit híd: később és drágábban, de a miénk – lesz
 

Margit híd: később és drágábban, de a miénk – lesz

Egy héten belül befejezik a közlekedést korlátozó munkákat a Margit hídon – ígéri a felújítás kivitelezője. A rekonstrukció a főváros által később megrendelt munkálatokkal, így a díszkivilágítás kiépítésével és a hídfők kialakításával folytatódik, ezek azonban a közlekedést már nem befolyásolják. A Margit híd felújítása jelentős csúszás után a végéhez közeledik.