szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már tízmilliónál is több előfizetője van a világ legnagyobb online játékának, a World of Warcraft-nak. Az alig több mint három éve debütáló játék mára a popkultúra egyik szerves elemévé vált.


Tegnap jelentette be a World of Warcraft mögött álló Blizzard Entertainment, Inc., hogy hivatalosan már több mint tízmillió előfizető alkotja játékának táborát. A játék jelenleg a világ legnépszerűbb MMORPG-je (lásd keretes magyarázatunkat), Európában több mint kétmillió, Észak-Amerikában több mint 2.5 millió, az ázsiai kontinensen pedig körülbelül 5.5 millió játékost tartanak számon.

A program 2005-ben és 2006-ban a legjobb eladásokat generáló PC-játéka volt, 2007-ben pedig csak azért került a második helyre, mert saját kiegészítője, a The Burning Crusade tolta le a trónról. A szóbanforgó, új tartalmi, grafikai és játékelemeket tartalmazó programbővítés a világ leggyorsabban elkapkodott játéka titulust is méltán viselheti: kiadásától számított 24 órán belül 2.4 millió példányt adtak el belőle, az első hónapban ez a szám 3.5 millióra nőtt.  A WoW következő kiegészítője, a Wrath of the Lich King várhatóan idén jelenik meg.

MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game)

A számítógépes játékipar jelenleg egyik legerősebb trendjének számít az online szerepjáték. Az ilyen programokban a játékosok elképzelt (leggyakrabban fantasy) világokban alakítanak fiktív hősöket, a világ pedig egyfelől a többi játékos cselekedetei, másfelől a fejlesztők által elképzeltek szerint folyamatosan változik. A játékok célja egyfelől a fiktív karakter fejlesztése (ez számszerűsíthető), másfelől a szociális kapcsolatok kialakítása (bár ez nem feltétlenül szükséges a szórakoztató játékélményhez).
A legtöbb MMORPG ugyan fantasztikus-mesés világokban játszódik (így a második legkedveltebb játék, a Guild Wars is), de számos science-fiction, illetve kevert műfajú világ is létezik - kapott már MMORPG-platformot a Mátrix, a Csillagok Háborúja és a Gyűrűk Ura világa is.

A főként havi előfizetéses szisztémával működő játékok főként Koreában és Kínában, illetve az amerikai kontinensen rendelkeznek igen homogén tömegbázissal - a felmérések szerint 2006-ban a nyugati bevételek egymilliárd dollárnál is többre rúgtak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Shake

Kómát okozott a World of Warcraft

Egészen az összeesésig folytatta egy 15 éves belga fiú a közkedvelt és erőszakos World of Warcraft elnevezésű számítógépes játékot a belgiumi La Louviere-ben lévő otthonában, és kómába esett - jelentette a Het Nieuwsblad op Zondag című belga lap.

Bari Máriusz Tech

Virtuális lélektároló fiataloknak

A virtuális személyiségek egyfajta dossziéja az újonnan figyelmet kapott közösségi portál, a Koinup. Ennek felhasználói virtuális életeik legjobb pillanatait tölthetik fel az oldalra.