Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b4da6b26-4a5c-4105-ac00-dc734f68c396","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Versenyeztetés nélkül adják el neki, fenntartva az állam különleges jogait, de más tulajdonost nem engednek be.","shortLead":"Versenyeztetés nélkül adják el neki, fenntartva az állam különleges jogait, de más tulajdonost nem engednek be.","id":"20250531_Teljesen-a-Mole-lesz-a-Muegyetemet-fenntarto-ceg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4da6b26-4a5c-4105-ac00-dc734f68c396.jpg","index":0,"item":"a50e7522-b116-4908-a224-2b75696da4b5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Teljesen-a-Mole-lesz-a-Muegyetemet-fenntarto-ceg","timestamp":"2025. május. 31. 08:57","title":"Teljesen a Molé lesz a Műegyetemet fenntartó cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A ZÁÉV árbevétele nőtt, eredménye csökkent. Mészárosék 500 ezer forint kivételével a teljes profitot kivették osztalékként az építőipari cégből.","shortLead":"A ZÁÉV árbevétele nőtt, eredménye csökkent. Mészárosék 500 ezer forint kivételével a teljes profitot kivették...","id":"20250531_zaev-epitoipari-zrt-meszaros-lorinc-beszamolo-profit-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d.jpg","index":0,"item":"618a0f44-3958-4ad1-abb5-56bc28ae32b8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_zaev-epitoipari-zrt-meszaros-lorinc-beszamolo-profit-osztalek","timestamp":"2025. május. 31. 15:27","title":"Mészáros Lőrinc a ZÁÉV-ből is felvett 13 milliárd forint osztalékot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ea68a27-e07b-4744-8b0f-94dad73f859f","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Közzétették a pártok a kötelező pénzügyi beszámolókat.","shortLead":"Közzétették a pártok a kötelező pénzügyi beszámolókat.","id":"20250531_Majdnem-minden-parlamenti-part-veszteseges-a-legnagyobb-30-millios-egyeni-adomanyt-a-Kutyapart-kapta-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ea68a27-e07b-4744-8b0f-94dad73f859f.jpg","index":0,"item":"4f66df0c-8d91-4d1e-a4f6-cb840171e733","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Majdnem-minden-parlamenti-part-veszteseges-a-legnagyobb-30-millios-egyeni-adomanyt-a-Kutyapart-kapta-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 09:09","title":"Majdnem minden parlamenti párt veszteséges, a legnagyobb, 30 milliós egyéni adományt a Tisza kapta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02c93a62-0be8-4aa8-95c3-71b4df93cd4a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Közben azonban a cég értéke jelentősen nőtt.","shortLead":"Közben azonban a cég értéke jelentősen nőtt.","id":"20250531_Rejtelyes-milliard-forintos-veszteseg-keletkezett-Matolcsy-Adam-kozponti-cegeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02c93a62-0be8-4aa8-95c3-71b4df93cd4a.jpg","index":0,"item":"96e50664-7dcd-40b6-9916-4c64b35e0f8f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Rejtelyes-milliard-forintos-veszteseg-keletkezett-Matolcsy-Adam-kozponti-cegeben","timestamp":"2025. május. 31. 16:20","title":"Rejtélyes, milliárd forintos veszteség keletkezett Matolcsy Ádám központi cégében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de305db9-27fc-46ad-9ac6-86e0b8462ad0","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"19 magyar nyelvű sajtótermékről – köztük a HVG-ről – próbálta bebizonyítani a Nézőpont Intézet múlt héten megjelent „kutatása”, hogy ukrán propagandát terjeszt. Sorra vettük a ránk vonatkozó állításokat, amelyek egy koncepciós per vádiratára emlékeztetnek.","shortLead":"19 magyar nyelvű sajtótermékről – köztük a HVG-ről – próbálta bebizonyítani a Nézőpont Intézet múlt héten megjelent...","id":"20250531_hvg-nezopont-hvg-ukran-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de305db9-27fc-46ad-9ac6-86e0b8462ad0.jpg","index":0,"item":"db342fb4-79eb-4c37-aed9-4d26c0bec2e2","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-nezopont-hvg-ukran-propaganda","timestamp":"2025. május. 31. 15:00","title":"Mint egy koncepciós per – megnéztük, mi alapján mondja a Nézőpont, hogy ukrán propagandát terjeszt a HVG","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91d57027-a004-4709-8b06-7cadf9c6bd6f","c_author":"Medvegy Gábor","category":"360","description":"Madárfejű Lajcsikán borzongtak a Városliget látogatói 1925 májusában, amikor a fővárosi Állatkert megkapta ajándékba a nyulat, amit az indiai óriáskígyó meghagyott. A gyöngyösi szolgabíró fia érinthetetlennek bizonyult, amikor motorján száguldozva megnyomorított egy hivatalnoknőt, az autóklub első embere pedig súlyos sérülést szenvedett – egy veszett macskától. Erről írtak a lapok száz évvel ezelőtt.","shortLead":"Madárfejű Lajcsikán borzongtak a Városliget látogatói 1925 májusában, amikor a fővárosi Állatkert megkapta ajándékba...","id":"20250531_szazeves-ujsag-1925-majus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91d57027-a004-4709-8b06-7cadf9c6bd6f.jpg","index":0,"item":"1673bae0-b783-460d-9f85-7eed6443625b","keywords":null,"link":"/360/20250531_szazeves-ujsag-1925-majus","timestamp":"2025. május. 31. 13:00","title":"Pofon járt a pesti fiatalembernek, aki nem vette le a kalapját a máriabesnyői zarándokok előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9315d3b1-c52d-4971-b707-3a56f8d98998","c_author":"HVG","category":"360","description":"A csontritkulás népbetegség, Magyarországon körülbelül 700-800 ezer embert érint. Megelőzésében és kezelésében is kulcsszerepe van az életmódnak, különösen az étkezésnek és a mozgásnak. Hogyan eszik, és hogyan sportol, akinek sikerült visszájára fordítani a folyamatot? Milyen figyelmeztető tünetek jelentkezhetnek még sok-sok évvel a csonttörés előtt, és kinek jár az ingyenes szűrés Magyarországon?","shortLead":"A csontritkulás népbetegség, Magyarországon körülbelül 700-800 ezer embert érint. Megelőzésében és kezelésében is...","id":"20250531_hvg-csontig-hatol-csontritkulas-megelozes-ingyenes-szures","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9315d3b1-c52d-4971-b707-3a56f8d98998.jpg","index":0,"item":"a0a115f5-e922-440a-ba51-ca3b7010350c","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-csontig-hatol-csontritkulas-megelozes-ingyenes-szures","timestamp":"2025. május. 31. 17:00","title":"A csontritkulás nemcsak megelőzhető, de úgy tűnik, visszafordítható is – így fogjunk neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a497449-789d-4e35-8d33-b2f6b6b8d4d9","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egyelőre féltucat újságírót listázott a Fidesz-frakcióvezető egy újságtól, de azt ígérte: „folytatjuk”.","shortLead":"Egyelőre féltucat újságírót listázott a Fidesz-frakcióvezető egy újságtól, de azt ígérte: „folytatjuk”.","id":"20250531_Kocsis-Mate-elkezdte-listazni-az-ujsagirokat-Ideje-hogy-megismerjek-egyre-tobben-a-nevuket-arcukat-eletuket-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a497449-789d-4e35-8d33-b2f6b6b8d4d9.jpg","index":0,"item":"743ca8d7-c79a-4177-8d10-da0e7a2d0045","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_Kocsis-Mate-elkezdte-listazni-az-ujsagirokat-Ideje-hogy-megismerjek-egyre-tobben-a-nevuket-arcukat-eletuket-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 14:11","title":"Kocsis Máté elkezdte listázni az újságírókat: „Ideje, hogy megismerjék egyre többen a nevüket, arcukat, életüket”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem újdonság egy légitársaságnál, hogy okostelefonra szánt programot mutat be, amelyen keresztül jegyet lehet...
Nem újdonság egy légitársaságnál, hogy okostelefonra szánt programot mutat be, amelyen keresztül jegyet lehet foglalni, vagy megtaláljuk a légitársaság menetrendjét. Szintén nem meglepő ma már, hogy a telefonunk jócskán megkönnyítheti a repülőtéren a check-in procedúra folyamatát, így kíváncsian vártuk az AirFrance sajtótájékoztatóját, ahol bemutatták legújabb mobilos fejlesztéseiket.
A sajtótájékoztatót Párizs egyik legszebb épületében, a Grand Palaisban, pontosabban annak éttermében tartották, igen impozáns díszletek között. Az első meglepetés a helyszín berendezése volt, ugyanis nem a szokásos projektoros széksoros elrendezés fogadott, hanem ötfős asztaloknál kaptunk helyet, minden asztalon egy óriási monitorral és két-két okostelefonnal. Már tudtuk, ez érdekes lesz!
A bemutatkozás utáni felvezetőből kiderült, hogy igazából két termékről lesz szó, amit egyszerre fejlesztettek ki az AirFrance és a KLM számára, és nem titkolt célja a légitársaságnak az ügyfeleikkel való még szorosabb kapcsolattartás és a gyors tájékoztatás.
A gyors statisztikai áttekintésből kiderült, hogy az AirFrance utasainak 99%-a rendelkezik mobiltelefonnal, és közülük 75%-uknak van ún. okostelefonja, nagyjából egyenlő elosztásban a különböző operációs rendszerek között. Ezért rögtön világossá vált a fejlesztési irány, illetve az iránytalanság, hiszen nem egy speciális platformra készült alkalmazást kellett készíteni, hanem egy platformfüggetlen professzionális mobilos weboldalt, ami biztosan ugyanúgy működik iPhone-ról, androidos vagy Blackberry készülékről is.
A mobile.airfrance.com vagy mobile.klm.com oldalakon a szokásos, már meglévő foglalásunk ellenőrzése mellett lehetőség nyílik új jegyet keresni, és vásárolni, meglévő foglalásunkat módosítani, illetve minden olyan egyéb funkciót is megtalálhatunk telefonunkra optimalizálva, ami a légitársaságok klasszikus honlapján is fellehető.
A mobiloldalak igazi újdonsága az az intelligens kereső, amit a FAQ (gyakran ismételt kérdések) részbe építettek. Ha nem találnák meg egy keresett információt, itt a szabadszavas keresőbe beírva nagy eséllyel kapunk rá választ. Jelenleg 5-600 alapkérdés szerepel a rendszerben, és a beérkező kérdések alapján folyamatosan frissítik ezeket.
Az oldal bemutatása után következett a nagyobb dobás, amit egyszerűen csak AirFrance Connect (KLM Connect) névre kereszteltek. A „connect” szó itt valóban kapcsolatot jelent, hiszen a rendszer lényege az utasok folyamatos és zökkenőmentes tájékoztatása az indulástól az érkezésig. A rendszer egyelőre csak a rendkívüli helyzetekben küld tájékoztatást, de a szeptember környékére ígért fejlesztések már sokkal bővebb információközlést ígérnek.
Most, ha a foglalásnál megadtuk e-mail címünket és/vagy mobiltelefonszámunkat, a Connect rendszer automatikusan figyelmeztetést küld, ha járatunk késik, esetleg törlik azt, valamint azonnali információt szolgáltat, ha lekésnénk csatlakozó járatunkat, hogy hogyan alakul a további utunk. Emellett jelenleg a Worldtracer nevű poggyászkereső rendszerrel kötötték össze, így már akkor tudhatjuk, hogy csomagunk lemaradt az átszállásnál, amikor gépünk földet ér, és természetesen arról is SMS-t vagy e-mailt kapunk, hogy mikor és hogyan küldik utánunk elveszett poggyászunkat.
A jövőbeni fejlesztések része lesz a figyelmeztetés a beszállás kezdetére, illetve a rendszer automatikusan értesítést küld azoknak az utasoknak az utolsó híváskor, akik még nem szálltak fel a repülőgépre. A jelenlegi 8 támogatott nyelvet szintén bővíteni szeretnék további 22-vel, valamint a rendszert – wifi hálózat segítségével – a repülőgépek fedélzetén is elérhetővé szeretnék tenni. Emellett a GPS rendszert is használó telefonokhoz szeretnének egy, az átszállásokat megkönnyítő térképet is fejleszteni, ami a legrövidebb utat mutatva navigálja el a felhasználót a kiszállás helyétől a csatlakozó járat kapujáig.
A sajtótájékoztatón tartott demonstráció szerint a Connect rendszer kiválóan működik, és ha a foglaláskor megadjuk a mobiltelefonszámunkat, roaming helyzetben sem kerül egyetlen fillérünkbe sem a szolgáltatás, hiszen a fogadott SMS-ekért ekkor sem kell fizetni.
A közel egyórás bemutató végére kiderült számunkra, hogy az AirFrance-KLM által fejlesztett rendszer nagysága nem abban rejlik, hogy az okostelefon-tulajdonosoknak kínálnak egy újabb applikációt, hanem egy olyan, eddig egyedülálló mobil szolgáltatást mutattak be, ami egyaránt valódi segítséget nyújt az „okos- és butatelefonos” ügyfeleknek is.
Úgy gondoljuk, az AirFrance-KLM nagyon jó nyomon indult el a 21. századi kommunikációban, és az egyéb kényelmi és környezetvédelmi fejlesztések mellett óriási hangsúlyt fektet az ügyfélbarát kommunikációra, és a kapcsolattartásra is. Ezek után érdeklődve várjuk a versenytársak reakcióját és a további fejlesztéseket!