szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Nem újdonság egy légitársaságnál, hogy okostelefonra szánt programot mutat be, amelyen keresztül jegyet lehet...

Nem újdonság egy légitársaságnál, hogy okostelefonra szánt programot mutat be, amelyen keresztül jegyet lehet foglalni, vagy megtaláljuk a légitársaság menetrendjét. Szintén nem meglepő ma már, hogy a telefonunk jócskán megkönnyítheti a repülőtéren a check-in procedúra folyamatát, így kíváncsian vártuk az AirFrance sajtótájékoztatóját, ahol bemutatták legújabb mobilos fejlesztéseiket.

A sajtótájékoztatót Párizs egyik legszebb épületében, a Grand Palaisban, pontosabban annak éttermében tartották, igen impozáns díszletek között. Az első meglepetés a helyszín berendezése volt, ugyanis nem a szokásos projektoros széksoros elrendezés fogadott, hanem ötfős asztaloknál kaptunk helyet, minden asztalon egy óriási monitorral és két-két okostelefonnal. Már tudtuk, ez érdekes lesz!

A bemutatkozás utáni felvezetőből kiderült, hogy igazából két termékről lesz szó, amit egyszerre fejlesztettek ki az AirFrance és a KLM számára, és nem titkolt célja a légitársaságnak az ügyfeleikkel való még szorosabb kapcsolattartás és a gyors tájékoztatás.

A gyors statisztikai áttekintésből kiderült, hogy az AirFrance utasainak 99%-a rendelkezik mobiltelefonnal, és közülük 75%-uknak van ún. okostelefonja, nagyjából egyenlő elosztásban a különböző operációs rendszerek között. Ezért rögtön világossá vált a fejlesztési irány, illetve az iránytalanság, hiszen nem egy speciális platformra készült alkalmazást kellett készíteni, hanem egy platformfüggetlen professzionális mobilos weboldalt, ami biztosan ugyanúgy működik iPhone-ról, androidos vagy Blackberry készülékről is.

A mobile.airfrance.com vagy mobile.klm.com oldalakon a szokásos, már meglévő foglalásunk ellenőrzése mellett lehetőség nyílik új jegyet keresni, és vásárolni, meglévő foglalásunkat módosítani, illetve minden olyan egyéb funkciót is megtalálhatunk telefonunkra optimalizálva, ami a légitársaságok klasszikus honlapján is fellehető.

A mobiloldalak igazi újdonsága az az intelligens kereső, amit a FAQ (gyakran ismételt kérdések) részbe építettek. Ha nem találnák meg egy keresett információt, itt a szabadszavas keresőbe beírva nagy eséllyel kapunk rá választ. Jelenleg 5-600 alapkérdés szerepel a rendszerben, és a beérkező kérdések alapján folyamatosan frissítik ezeket.

Az oldal bemutatása után következett a nagyobb dobás, amit egyszerűen csak AirFrance Connect (KLM Connect) névre kereszteltek. A „connect” szó itt valóban kapcsolatot jelent, hiszen a rendszer lényege az utasok folyamatos és zökkenőmentes tájékoztatása az indulástól az érkezésig. A rendszer egyelőre csak a rendkívüli helyzetekben küld tájékoztatást, de a szeptember környékére ígért fejlesztések már sokkal bővebb információközlést ígérnek.

Most, ha a foglalásnál megadtuk e-mail címünket és/vagy mobiltelefonszámunkat, a Connect rendszer automatikusan figyelmeztetést küld, ha járatunk késik, esetleg törlik azt, valamint azonnali információt szolgáltat, ha lekésnénk csatlakozó járatunkat, hogy hogyan alakul a további utunk. Emellett jelenleg a Worldtracer nevű poggyászkereső rendszerrel kötötték össze, így már akkor tudhatjuk, hogy csomagunk lemaradt az átszállásnál, amikor gépünk földet ér, és természetesen arról is SMS-t vagy e-mailt kapunk, hogy mikor és hogyan küldik utánunk elveszett poggyászunkat.

A jövőbeni fejlesztések része lesz a figyelmeztetés a beszállás kezdetére, illetve a rendszer automatikusan értesítést küld azoknak az utasoknak az utolsó híváskor, akik még nem szálltak fel a repülőgépre. A jelenlegi 8 támogatott nyelvet szintén bővíteni szeretnék további 22-vel, valamint a rendszert – wifi hálózat segítségével – a repülőgépek fedélzetén is elérhetővé szeretnék tenni. Emellett a GPS rendszert is használó telefonokhoz szeretnének egy, az átszállásokat megkönnyítő térképet is fejleszteni, ami a legrövidebb utat mutatva navigálja el a felhasználót a kiszállás helyétől a csatlakozó járat kapujáig.

A sajtótájékoztatón tartott demonstráció szerint a Connect rendszer kiválóan működik, és ha a foglaláskor megadjuk a mobiltelefonszámunkat, roaming helyzetben sem kerül egyetlen fillérünkbe sem a szolgáltatás, hiszen a fogadott SMS-ekért ekkor sem kell fizetni.

A közel egyórás bemutató végére kiderült számunkra, hogy az AirFrance-KLM által fejlesztett rendszer nagysága nem abban rejlik, hogy az okostelefon-tulajdonosoknak kínálnak egy újabb applikációt, hanem egy olyan, eddig egyedülálló mobil szolgáltatást mutattak be, ami egyaránt valódi segítséget nyújt az „okos- és butatelefonos” ügyfeleknek is.

Úgy gondoljuk, az AirFrance-KLM nagyon jó nyomon indult el a 21. századi kommunikációban, és az egyéb kényelmi és környezetvédelmi fejlesztések mellett óriási hangsúlyt fektet az ügyfélbarát kommunikációra, és a kapcsolattartásra is. Ezek után érdeklődve várjuk a versenytársak reakcióját és a további fejlesztéseket!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!