Gyönyörű okosórát csinálna a Sony

Hamarosan új okosórával bővülhet a Sony kínálata, de csak akkor, ha a felhasználókat is érdekli a dolog, és elegendő előrendelés fut be.

  • hvg.hu hvg.hu
Gyönyörű okosórát csinálna a Sony

Nemrég indította útjára a Sony a saját, First Flight nevű oldalát, ami a Kickstarterhez hasonlóan a közösségi finanszírozásnak ad teret. Ám míg előbbit bárki igénybe veheti, addig a japán cég oldala csupán az ott dolgozók ötleteit mutatja be – közös viszont, hogy a termékekből csak akkor lesz valami, ha elég kezdőtőke, azaz elég előrendelés fut be rájuk. Az indulás óta több ötlet is felkerült már a First Flightra, a mostani okosórás tűnik eddig a legesélyesebbnek a megvalósulásra.

Sony

A Wena Wrist nevű eszköz külsőre egy teljesen átlagos karórának tűnik, a titok azonban a készülők szíjában lapul. Szó szerint, oda kerül ugyanis minden olyan alkatrész, ami okossá teszi a készüléket. A 30 méterig vízálló Wena folyamatosan figyeli a viselője életfunkcióit, emellett világítással és vibrálással is képes jelezni, ha új értesítés érkezik. A csatban lévő NFC chip segítségével fizethetünk is vele, igaz, egyelőre csak a japánok FeliCa rendszerét ismeri. A készítők szerint mindemellett akár diákigazolványként is használható az eszköz. A Wena burkolatát a japán Citizen óragyártó cég készítette el.

A Sony két modellel is készül: a Three Hands nevű 287 dollárba (kb. 80 ezer forint), míg a drágább Cronograph 576 dollárba (kb. 162 ezer forint) kerül. Külön érdekesség, hogy a Wena csak iPhone-okkal lesz képes együttműködni, és csak azokkal, amiken legalább a 8-as iOS fut. Ami viszont igazán lenyűgöző, az az akkumulátor élettartama, a Sony ugyanis azt ígéri, a két okosóra három és öt évig bírja majd egyetlen feltöltéssel. A japán cég 10 millió yent (82450 dollárt, kb. 23 millió forintot) szeretne összegyűjteni. Ha sikerül, az első készülékeket 2016 márciusában postázzák majd.

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?