Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Néhány percre nagyon rosszul érezhették magukat a Flybe brit légitársaság 1284-es járatának utasai, amikor csütörtök délután landolt a gépük. A repülőtéren azonnal riadót fújtak.
A Bombardier Dash 8 Q400-as típusú gép Edinburgh-ből Amszterdamba tartott, az út maga rendben is zajlott. A gép már majdnem rendben leszállt az Amszterdam-Schiphol repülőtéren, de a futópálya érintésének pillanatában eltört a jobb oldali futómű. Ez látható a videón is.
A BNO News beszámolója szerint a repülőtéren azonnal készültséget rendeltek el, a reptéri tűzoltók nagy erőkkel vonultak a futópályára. Egy, a környéken kamerázó másik repülésrajongó szemből örökítette meg a balesetet, illetve a tűzoltók kiérkezését.
A Flightradar24 térképén jól látszik, hogy az incidens megnyugtató lezárásáig a Schiphol nem fogadott gépeket. A közelben lévő, leszálláshoz készülődő repülőknek egy ideig körözniük kellett a légtérben.
A balesetben végül senki nem sérült meg. A körülményeket és a hiba okát már vizsgálják.
Érdekesség, hogy szintén csütörtök délután ugyanazen légitársaság ugyanilyen típusú gépének repülés közben le kellett állítani az egyik hajtóművét, a pilótáknak kényszerleszállást kellett végrehajtaniuk.
Ha máskor is tudni szeretne a repülés történéseiről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.