Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Kényszerleszállást kellett végrehajtania Glasgow repülőtérén a Flybe egyik járatának, miután egy technikai hiba miatt a pilótáknak le kellett kapcsolniuk a két hajtómű közül az egyiket.
Glasgowból indult és nem sokkal később oda is fordult vissza a Flybe eredetileg Birminghamet megcélzó BE783-as járata. A GlasgowLive szerint a Bombardier Dash 8 Q400-as repülő pilótái az egyik hajtómű meghibásodását észlelték, ezért annak lekapcsolása mellett döntöttek. Ezután kényszerleszállásra kértek engedélyt a légiforgalmi irányítástól.
Az egyik utas előbb a repülés közben álló hajtóműről tett közzé Twitteren egy fotót, majd a leszállás utáni pillanatokat is rögzítette. A videón jól látszik, hogy a repülőtéri tűzoltók nagy erőkkel várták az egy hajtóművel – és a szerencsés landolás alapján két profi pilótával – érkező gépet.
Down safe n' sound thanks to the professionalism of our pilots. pic.twitter.com/g6hizna4bj
— John A MacInnes (@pressscotland) February 23, 2017
A landolás után mind a 46 utast biztonságosan kiszállították.
Érdekesség, hogy éppen ma délután egy másik incidens is történt a Flybe légitársaság pont ugyanilyen típusú repülőjével. Az amszterdami járatnak leszállás közben tört ki az egyik futóműve: a pillanatot videón is megörökítették.Ha máskor is tudni szeretne a repülés érdekességeiről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.