szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Úgy tűnik, mást vártak a befektetők, mint amit végül a Spotifytól hallottak az első pénzügyi negyedév eredményeivel kapcsolatban.

A svédországi központú, Luxemburgban bejegyzett zenei streaming-szolgáltató cég, a Spotify márciusban jelent meg a New Yorki Értéktőzsdén – a részletekről itt olvashatnak.

A most nyilvánosságra hozott első negyedéves adatok szerint a zenei szolgáltató bevétele 1,14 milliárd euró volt, és nettó 169 millió eurós veszteséget ért el (ez kevesebb, mint a tavalyi 173 millió). Jelenleg 75 millió előfizetőt jegyez, amúgy a felhasználóinak száma 170 millió.

Úgy tűnik, a befektetők valami másra számítottak, ugyanis a SPOT azonosítós részvények értéke közel 8 százalékkal csökkent a hír után. A befektetők valószínűleg azt szerették volna, hogy a Spotify felülmúlja korábbi előrejelzéseit mind a bevételek, mind az előfizetők tekintetében, ugyanis 1,5 milliárd eurós bevételt és 76 millió előfizetőt jósoltak.

A Spotify egyébként sokat öl a kutatás-fejlesztésbe. Sok új kezdeményezése is van, beleértve az Ázsiába és Afrikába történő terjeszkedést, egy új hirdetési platformot és egy új ingyenes alkalmazást. A podcastpiacon is kiterjeszti az elérését.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!