hvg.hu

A NASA-nak dolgozó Ames Research Center egy asztrofizikusa szerint a tudomány ma a modern emberi technológiához hasonló jelek után kutat, ez azonban nem szerencsés, mert a magasabb fejlettségi szintű nyomokat így nem biztos, hogy érzékeljük.

A NASA egyik szakértője, az asztrofizikus Silvano P. Colombano készítette azt a tanulmányt, amely az intelligens földönkívüli életformák után kutató SETI (Search for Extraterrestial Intelligence) jövőbeni munkásságával kapcsolatos ajánlásokat fogalmazza meg.

Colombano szerint a SETI tudósainak új felvetéseket is figyelembe kell venniük, ha sikerrel akarnak járni az értelmes élet utáni kutatásban. Az asztrofizikus mindezt azzal magyarázza, hogy bizonyos alapvetések, amelyeket a földönkívüli élet kapcsán sejtettünk, pontlanok, vagy akár hibásak is lehetnek.

Az első ilyen, hogy a tudomány mai állása szerint az életnek szénalapúnak kell lennie, de ez Colombano szerint teljesen abszurd. Ugyanis semmi nem magyarázza, hogy az intelligens lények csakis a jelenlegi elgondolásaink alapján működő organizmusok lehetnek. A másik a fénysebeséggel történő utazás kérdése. A SETI tudósai ma úgy látják, nagyon valószínűtlen, hogy bárki vagy bármi képes lenne ilyesmire, de Colombano tanulmánya szerint ezt a felvetetést is érdemes felülvizsgálni.

Lázasan kutatunk valami után, azonban nem biztos, hogy ott és ahogy kellene.