Most rögtön elszégyellheti magát mindenki, aki beszólt Vajna Tímeának

Nem, Vajna Tímea nem azzal töltötte a vasárnapot, hogy félmeztelen férfiak fényképeit lájkolta az Instagramon – erre mutatott rá egy Instagram-szakértő.

  • hvg.hu hvg.hu
Most rögtön elszégyellheti magát mindenki, aki beszólt Vajna Tímeának

A közösségi csatornákon többen is felháborodva fogadták, hogy az Instagramon népszerű, 353 ezer követővel rendelkező Vajna Tímea férje halálának napján is tucatjával lájkolta (félmeztelen) férfiak fényképeit, megsértve ezzel Andy Vajna emlékét.

„Mivel @timeavajna olyan közszereplő, aki rengeteget árul el életéről az Instagramon, számtalan bulvárhírnek adva apropót, muszáj csak és kizárólag az Instagram-marketing miatt megvizsgálnom, ami Andy Vajna halála után történt, Vajna Tímea Instagram-profilaktivitásainak és az ez által generált negatív hatásnak a szempontjából” – írja a Pikrea alapítója, Kónya Beáta.

A kifejezetten instagramos marketingre fókuszáló kommunikációs szakember szerint egyértelmű, hogy mi történt, és a valóság nagyon nem támasztja alá a #nagyongyászol hashtaggel Vajna Tímeát támadók viselkedését – nemhogy emberileg, még logikailag sem. Kónya szerint egyértelműnek tűnik, hogy a vasárnapi lájkolásokat nem Andy Vajna felesége végezte, hanem az a szoftveres automata maradt bekapcsolva, melyet Vajna Tímea követői táborának növelésére használt már jó ideje.

Az Instagramon népszerű módszer ilyen „marketingautomaták” alkalmazása, rengeteg celebritás mellett több véleményvezér, illetve wannabe influencer is használ ilyen szolgáltatást, amely a fiókba belépve automatikusan felkeres újabb és újabb csatornákat, majd ott tetszikel néhány képet – remélve, hogy az érintett felhasználó felfigyel a botot működtető csatornára, és követéjévé válik annak. Kónya Beáta így ír erről:

„Az egyik jellemző növekedési stratégia, amikor a jogosultságot az Instagram-fiókunk és Instagram-tevékenységeink felett egy automatizmusnak adjuk át, pl. lájkrobotnak, kommentrobotnak, ki-bekövetőrobotnak, hogy a robot/bot figyelemfelkeltő tevékenységének köszönhetően minél többen bekövessenek minket, és így épüljön a bázisunk.”

Az esetből több tanulság vonható le. Egyrészt, ahogy az online kommunikációs szakember is rámutat, mivel az emberek közül kevesen ismerik az Instagram(-marketing) működési mechanizmusát, így minden profiltevékenységet a személyhez kötnek, ezért érdemes vigyázni az automatizmusok, botok használatával. A Pikrea bejegyzésében két másik kommunikációs tanulságot is talál.

Másrészt viszont a webes rendszerekhez nem feltétlen értő felhasználóként érdemes mindenkinek megjegyeznie: ne ítéljen elsőre.

Hétfő délelőtt Vajna Tímea egy instagramos bejegyzésben emlékezett meg férjéről.

Milyen hatása lehet az új, 3 százalékos kamatozású lakásvásárlási hitelnek?

Orbán Viktor bejelentése alapján 3 százalékos kamatozás mellett kaphatnak lakáscélú jelzáloghitelt azok, akik első ingatlanjukat vásárolnák meg. De mennyit nyerhetnek az érintettek az új kölcsön indulásával? Hogyan hathat az új támogatás a lakáspiacra? Milyen feltételei lehetnek? A Bankmonitor szakértői elemezték a bejelentést.