hvg.hu

Különleges felfedezést tettek a kutatók a Stonehenge közelében. A régészek újkőkori tárnák hatalmas körére bukkantak az ősi település, Durrington Walls közelében, amely mindössze három kilométerre fekszik közismert műemléktől.

A The Guardian beszámolója szerint a most felfedezett építmény monumentális: mintegy 1,2 mérföld, vagyis nagyjából 2 kilométer átmérőjű körben helyezkednek el a tárnák. A kutatók úgy látják, az építmény egyfajta határterületként szolgálhatott. Mindezt abból gondolják, mert a britek legnagyobb ilyesmi műemléke, a fent említett Durrington Walls épp az építmény közepén helyezkedik el.

A tárnák fizikai méretüket tekintve is hatalmasak: 5 méter mélyek, az átmérőjük pedig 10 méteres. A mostani felfedezés során mintegy 20-at találtak meg, de összesen 30 lehet belőlük.

Vincent Gaffney vezető archeológus szerint a tudósok is megdöbbenve állnak az előtt, hogy korábban senki nem talált rá az építményre.

A mostani felfedezés nemcsak a hatalmas mérete miatt különleges. Ez ugyanis az első bizonyítéka annak, hogy Nagy-Britannia mezőgazdasággal foglalkozó őslakosai képesek voltak a számolásra. Egy ilyen építmény megalkotásához és pozícionálásához ugyanis rendkívüli precizitásra volt szükség, és ezt számítások nélkül nem lehetett volna létrehozni.

Gaffney szerint a mostani felfedezést részben a modern technológiának köszönhetik, a hagyományos régészeti eszközökkel ugyanis nehezebben bukkantak volna rá az építményre.

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Értékes ellenanyagra bukkantak a tudósok, segíthet kifejleszteni a koronavírus elleni védőoltást