szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Instagram állítja: nem szándékosan, hanem egy, a rendszerében talált hiba miatt olyan fotókat is megőrzött, amiket nem kellett volna. A problémát már javította a cég.

Egy kiberbiztonsági szakember fedezte fel, hogy az Instagram állításával ellentétben nem 90 nap után tűnnek el a szolgáltatás rendszeréből kitörölt fotók és üzenetváltások: azok jóval hosszabb ideig, akár egy évig is a platform tárolóin maradhatnak – írta a TechCrunch.

Az európai GDPR-törvény miatt az Instagramnak is szigorítania kellett működésén, amelynek eredményeként egy új, adatmentős funkciót készítettek. Az appon belül is elérhető gomb segítségével a felhasználók egyetlen (nagy) csomagban is lekérhetik azt a sok fotót, videót és kommentet, amelyet a platformmal vagy azon valaha megosztottak.

Így tett a Saugat Pokharel nevű szakember is, de ő meglepetésére olyan fotókat is visszakapott, melyeket már hónapokkal korábban letörölt. Márpedig erre csak akkor van lehetőség, ha a szolgáltató, most tehát az Instagram, valahol eltárolja ezt a csomagot.

A képmegosztó egy egyszerű hibával magyarázta a jelenséget, amelyet állításuk szerint már orvosoltak, a programozónak pedig 6000 dollárt fizetett a felfedezéséért. Az üzemeltető azt nem közölte, hány embernél volt tapasztalható a probléma, és pontosan mióta állt fenn ez.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Dobos Emese Gazdaság

Meglátom, megveszem – luxusmárkák nyomulnak a TikTokon és az Instán

Már szinte nem is tudunk úgy képre nézni a digitális térben, hogy ne vehetnénk meg azonnal az ábrázolt terméket. Az olyan luxusmárkák pedig, mint a Chanel, a Dior, a Gucci és a Burberry pedig Snapchaten, TikTokon és WeChaten keresztül küzdenek a fiatalabb vásárlók figyelméért – és pénzéért. Kína után Nyugaton is egyre inkább teret kap a közösségi médián keresztüli vásárlás, aminek a koronavírus egy újabb löketet adott.

Súlyosabb a koronavírus-fertőzés kockázata azoknál, akiben van egy kis neandervölgyi gén

Súlyosabb a koronavírus-fertőzés kockázata azoknál, akiben van egy kis neandervölgyi gén

Igazságszolgáltatás, sajtó, korrupció – itt sérül Brüsszel szerint a jogállamiság Magyarországon

Igazságszolgáltatás, sajtó, korrupció – itt sérül Brüsszel szerint a jogállamiság Magyarországon

Rendeletet adott ki a kormány: akármit dönt a főváros, beépíthető a Városliget

Rendeletet adott ki a kormány: akármit dönt a főváros, beépíthető a Városliget