szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Adam Moseri, az Instagram vezetője beszélt az új platformról, például arról, hogy mennyi időbe telt a Threads fejlesztése, amiből az is kiderül, hogy mikor láthatták úgy a Metánál, hogy ideje belekezdeni egy Twitter-rivális megalkotásába.

Július 6-án rajtolt el a Meta Twitter-riválisnak szánt új közösségi platformja, a Threads, ami rendkívüli sebességgel növekedett, mindössze 5 napra volt szüksége a 100 millió regisztrált felhasználó eléréséhez.

Az EU területéről egyelőre nem elérhető közösségi felület szoros szimbiózisban működik az Instagrammal, regisztrációkor is onnan húzza át az adatainkat, illetve a fejlesztését is az Instagram csapata végzi.

Az új oldallal kapcsolatban maga Adam Mosseri, az Instagram vezére árult el néhány részletet a felhasználók kérdéseire válaszolva egy instagramos beszélgetés során. Kiderült például, hogy a napi aktív felhasználók száma jobb, mint várták, ám nem tart ott, mint kéne.

Az igazi érdekesség azonban, hogy Mosseri elárulta, a Threads platform létrehozásán csak „egy kis csapat” dolgozott”, és öt hónapra volt szükség hozzá.

Öt nap alatt 100 millió felhasználó regisztrált - hogyan tartja lázban a komplett internetet az új közösségi oldal?

Úgy néz ki, mégsem ketrecben fog eldőlni Elon Musk és Mark Zuckerberg harca. Utóbbi milliárdos a múlt héten másik fegyvernemet választott: a Musk által tavaly megszerzett Twitter ellenében elindult, és rögtön be is robbant a Meta-féle Threads.

Mint a BGR megjegyzi, utóbbi azért is érdekes, mert ezek szerint a Meta csak idén februárban kezdett el dolgozni a Threads-en, négy hónappal azután, hogy Elon Musk megvette a Twittert.

Ez azt is jelentheti, hogy eleinte – amikor Musk a Blue előfizetéssel és ezzel együtt a hitelesítés átalakításával borzolta a kedélyeket a Twitteren – még nem tartották érdekesnek egy rivális indítását, ez csak az idei év elején merült fel komolyabban a Metánál.

A verseny azonban még messze nem dőlt el: bár a Threads növekedése gyors és látványos volt, a napi aktív felhasználók száma 23 millió körül alakul, ami a Twitter több mint 100 milliós számához mérten egyelőre igen kevés. Most azon kell dolgozzon a Meta, hogy minél többen térjenek vissza napi szinten a Threads-re a regisztrált felhasználók közül.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!