Tóta W. Árpád: Nemzeti együttműködés a Fidesz ellen
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
Természetesen nem csak a gyalogosoknak lenne jó, hanem az oldalról érkező autók is több információt kapnának egymásról.
Egy osztrák tanulmány szerint jelentősen javíthatná a közlekedésbiztonságot, ha az autók elején is lenne féklámpa. A Grazi Műszaki Egyetem kutatása alapján a frontális féklámpák bevezetése akár minden ötödik, kereszteződésben bekövetkező balesetet megelőzhetne – írja az olasz Al Volante autós oldal. Az elemzett 200 valós baleset alapján az esetek 7,5–17 százalékában a baleset elkerülhető lett volna, és további 25 százalékában mérséklődtek volna az ütközés következményei.
Az elöl elhelyezett féklámpák a jármű fékezését jeleznék azok számára is, akik nem hátulról, hanem szemből vagy oldalról közelítik meg az autót – például egy kereszteződésben. Egy gyalogos például a zebránál láthatja, hogy nem fékez az autós, mert nem világít a zöld féklámpa. A kutatók szimulációkkal modellezték a baleseti helyzeteket, és azt találták: ha az érkező autók láthatták volna az első féklámpát, hamarabb reagáltak volna, csökkentve a féktávolságot és ezzel a balesetek kockázatát is.
A javasolt első féklámpák zöld színűek lennének, hogy megkülönböztethetők legyenek a hagyományos, hátsó piros lámpáktól. Ezek a lámpák könnyen beépíthetők lennének akár a már forgalomban lévő autókba is, és viszonylag olcsón kivitelezhetők. Ugyanakkor a kutatók felhívják a figyelmet arra is, hogy ezek csak akkor hasznosak, ha valóban láthatóak – a vizsgált esetek egyharmadában a látószög miatt ez nem teljesült. Ezért felmerült az ötlet, hogy a járművek oldalára is kerüljön féklámpa, hogy minden irányból jól érzékelhető legyen a fékezés.
Magyarország felébredt, pezseg, forr és tüntet, és egész biztosan tudja, mit nem akar. Állampártot. Vélemény.
A HVG újságírói adnak pár tippet a vakációhoz.
Az énekes már elnézést kért, amiért elragadta az aljas indulat.