Ben Affleck mentőötlet-filmjében a főhős, Michael Jordan nem is szerepel

Amikor a megmaradás volt a tét a Nike számára, egy szuper marketinghúzás húzta ki a csávából. Ben Affleck filmje, az Air – Harc a legendáért a mozikban.

Ben Affleck mentőötlet-filmjében a főhős, Michael Jordan nem is szerepel

A győzelem görög istennőjének nevét viselő sportszermárka logójáért 1971-ben 35 dollárt fizettek egy grafikusnak. Már megvolt az ütőképes szlogen is, ami a legenda szerint a halálsoron a végzet beteljesedéséig jutott elítélt utolsó szavainak – Let's do it – átirataként lett Just do it.

Néhány éven belül a Nike a két óriás versenytárs, a német Adidas és a Converse után loholt, de piaci részesedése csak a harmadik helyre volt elegendő. A futócipő-divízió kiválóan teljesített, a kosárlabda-szekció pocsékul: 1984-ben még az is szóba került, hogy, beváltva George Orwell jóslatát – amely még metaforaként sem hozott szóba semmilyen sportszermárkát –, lehúzzák a rolót.

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

A két évvel ezelőttinél is durvább aszály néz ki idén, az őszi vetés hamarabb ért be, a tavaszi kultúrák „nagyon rossz állapotban vannak”, ha nem jön eső, nagy terméskiesések lehetnek a kukoricában. A kormány most leginkább az öntözéssel kampányol az aszály ellen, kár, hogy ez a hazai termőterületek alig több mint 2 százalékán érhető el.