Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b9b1edb7-b8aa-4100-9629-4e35e2f9fb4c","c_author":"HVG","category":"360","description":"Sokféle egészségügyi problémát kimutat, de igen körülményesen használható eljárás az EEG-vizsgálat. Egy amerikai módszerrel sokkal egyszerűbbé válhat ez a fajta diagnosztika.","shortLead":"Sokféle egészségügyi problémát kimutat, de igen körülményesen használható eljárás az EEG-vizsgálat. Egy amerikai...","id":"20250104_hvg-tetovalt-eeg-vizsgalat-tintas-suveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9b1edb7-b8aa-4100-9629-4e35e2f9fb4c.jpg","index":0,"item":"ae4094da-c336-483c-a0dd-616c0659e2b1","keywords":null,"link":"/360/20250104_hvg-tetovalt-eeg-vizsgalat-tintas-suveg","timestamp":"2025. január. 04. 15:45","title":"Rákot, epilepsziát is kimutat a vizsgálat, és így már sokkal egyszerűbb lesz elvégezni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0e5b160-273c-45bd-85c0-3a2b54b2c366","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szálló tulajdonosa szerint emellett 15 millió forint értékben vittek el értékeket az ingatlanból.","shortLead":"A szálló tulajdonosa szerint emellett 15 millió forint értékben vittek el értékeket az ingatlanból.","id":"20250106_gazszamla-vendegmunkasok-mogyorod","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0e5b160-273c-45bd-85c0-3a2b54b2c366.jpg","index":0,"item":"4604392f-8533-4059-b44d-b0c58e7ff82e","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_gazszamla-vendegmunkasok-mogyorod","timestamp":"2025. január. 06. 07:55","title":"24.hu: 31 milliós gázszámlát csináltak a vendégmunkások, majd a bérlő koreai cég tulajdonosai köddé váltak Mogyoródon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29d777ed-bd8a-46e1-a430-9d34a3de9aca","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel négyezer forintnak megfelelő összeg a behajtási díj naponta. ","shortLead":"Közel négyezer forintnak megfelelő összeg a behajtási díj naponta. ","id":"20250106_Elsokent-az-USA-ban-New-Yorkban-is-bevezettek-a-dugodijat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29d777ed-bd8a-46e1-a430-9d34a3de9aca.jpg","index":0,"item":"880d5b48-58e1-4cc1-8527-4c52fa98cc8d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_Elsokent-az-USA-ban-New-Yorkban-is-bevezettek-a-dugodijat","timestamp":"2025. január. 06. 08:05","title":"Elsőként az USA-ban, New Yorkban is bevezették a dugódíjat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc03fa79-beb6-4e1d-b3b8-773b0932a7f5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia használata jól jöhet a kutatóknak, segítheti karriercéljaik beteljesedését. A tudomány egészére nézve viszont van egy negatív hatása.","shortLead":"A mesterséges intelligencia használata jól jöhet a kutatóknak, segítheti karriercéljaik beteljesedését. A tudomány...","id":"20250104_mesterseges-intelligencia-hasznalata-kutatasokban-pozitiv-negativ-hatasa-kutatok-tudomany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc03fa79-beb6-4e1d-b3b8-773b0932a7f5.jpg","index":0,"item":"272afa40-d960-432b-b88d-b661d3063160","keywords":null,"link":"/tudomany/20250104_mesterseges-intelligencia-hasznalata-kutatasokban-pozitiv-negativ-hatasa-kutatok-tudomany","timestamp":"2025. január. 04. 16:03","title":"Sokat ad az egyes tudósoknak, de a tudománytól el is vesz valami nagyon fontosat az MI","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4e3f7c4-c3ed-4bce-b5c9-50fa037f2f68","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A német kancellár a Stern hetilapnak adott interjúban válaszolt az X tulajdonosának támadásaira.","shortLead":"A német kancellár a Stern hetilapnak adott interjúban válaszolt az X tulajdonosának támadásaira.","id":"20250105_Olaf-Scholz-kiosztotta-Elon-Muskot-Ne-etesd-a-trollt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4e3f7c4-c3ed-4bce-b5c9-50fa037f2f68.jpg","index":0,"item":"c688e238-2807-4b6f-853f-d0eb828eaaee","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_Olaf-Scholz-kiosztotta-Elon-Muskot-Ne-etesd-a-trollt","timestamp":"2025. január. 05. 09:08","title":"\"Ne etesd a trollt!\" - Olaf Scholz kiosztotta Elon Muskot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87b9b7b0-0b7c-47f4-9c3b-38f78edb0590.jpg","index":0,"item":"5137d34f-f232-4803-8b0d-b0ee18bdb97d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_vodafone-digi-one-daganatos-sejtek-atalakitasa-tej-cukorbetegseg-olcso-szamitogep-asvanyvizek-pfas","timestamp":"2025. január. 05. 12:00","title":"Ez történt: Megváltoztak a dolgok, ez vár a Vodafone és a Digi ügyfeleire One név alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a996467f-b596-4df7-b78d-288be5434196","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Újraindultak a tárgyalások, de egyelőre nem történt komolyabb előrelépés. ","shortLead":"Újraindultak a tárgyalások, de egyelőre nem történt komolyabb előrelépés. ","id":"20250106_A-Hamasz-34-tusz-engedne-el-ha-letrejonne-a-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a996467f-b596-4df7-b78d-288be5434196.jpg","index":0,"item":"b9f42246-9b9b-4e94-a402-2e64c83b284e","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_A-Hamasz-34-tusz-engedne-el-ha-letrejonne-a-tuzszunet","timestamp":"2025. január. 06. 06:17","title":"A Hamász 34 túszt engedne el, ha létrejönne a tűzszünet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e054917f-a0ce-4552-887c-674c7a87d5f1","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"A Royal Mail felvásárlásával is jelezte Daniel Kretinsky, az egyik leggazdagabb cseh üzletember, hogy európai szinten is komolyan vehető milliárdos.","shortLead":"A Royal Mail felvásárlásával is jelezte Daniel Kretinsky, az egyik leggazdagabb cseh üzletember, hogy európai szinten...","id":"20250105_hvg-daniel-kretinsky-europai-felvasarlasok-energia-media-logisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e054917f-a0ce-4552-887c-674c7a87d5f1.jpg","index":0,"item":"f2862678-e7c3-4b83-8b2e-87851033d9e2","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-daniel-kretinsky-europai-felvasarlasok-energia-media-logisztika","timestamp":"2025. január. 05. 15:30","title":"Cseh szfinxként emlegetik a brit királyi postát megvásárló milliárdost, aki zsebre tehetné Mészáros Lőrincet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Logan két évvel ezelőtti bevezetése után – mely idő alatt a modellből több mint 300 ezret értékesítettek világszerte – a Dacia most a Logan MCV-vel (Multi Convivial Vehicle) gazdagítja kínálatát. Nagy helykínálatú és rakterű kombiként a Logan MCV a Dacia limuzin valamennyi előnyét felsorakoztatja, ugyanakkor variálhatósággal gazdagítja, és tovább növeli sokoldalúságát. Az akár 7 felnőtt számára is helyet kínáló Logan MCV forradalmasítja a kombik piacát, ugyanúgy, ahogyan azt a Logan tette a négyajtós családi autók körében.
A Logan MCV-t a Párizsi Autószalonon mutatták be, forgalmazása 2006 októberében kezdődik Romániában, és 2007 elején a Dacia főbb európai piacain. A Logan limuzinhoz hasonlóan erőforrásai között megtalálható a vezetési kényelem és fogyasztás szempontjából példaértékű 1.5 dCi dízelmotor, és 3 év vagy 100 ezer kilométer garancia.
A Logan limuzinhoz hasonlóan a Logan MCV-t is azzal a céllal fejlesztették ki, hogy az igen változatos, gyakran szélsőséges körülmények közötti üzemeltetés támasztotta feltételeknek is megfeleljen. A műszaki döntéseket ezúttal is a robusztusságra és egyszerűségre való törekvés vezérelte. ÍÁtvették a limuzin egy darabból készült műszerfalát, h asonlóképp egy darabból készültek az ajtók burkolatai.
Akárcsak belül, kívül is ugyanazokat a védőelemeket alkalmazták, melyek a Logan család megbízhatóságáról és robusztusságáról kialakult hírnév alapját képezték: a karosszéria üregeibe fecskendezett viasz szavatolja a lemezek belső védelmét, az utastér külső elemeinek illesztéseinél tömítőmasszát alkalmaztak, illetve megerősítették az alváz kőfelverődés-elleni védelmét. Szélesebb oldalsó védőléceket kapott az ajtókra, motorblokkját alsó védőlemez, a sebességváltót és az erőátviteli elemeket pedig újonnan kifejlesztett, szigetelés óvja a por behatolásától. 155 milliméteres hasmagasságnak és a hosszú rugóútnak köszönhetően a Logan MCV bátran megküzd a legkülönfélébb úttípusokkal, még a legrosszabb állapotúakkal is.
Korszerű motorkínálat, Renault-os biztonság (Oldaltörés)
A Logan MCV a limuzint sikerre vezető motorokat veszi át, melyek a Renault-paletta számos modelljénél bizonyítottak már. A három benzines (1.4 és 1.6 MPI; 1.6 16V) és egy példaértékű dízelmotorból (1.5 dCi) álló Logan MCV motorválaszték széles motorkínálatot biztosít, mely kielégíti a különböző piacok és ügyfélkörök támasztotta igényeket.
A Logan MCV is részesül a Renault-nak a biztonság terén megszerzett, elismert szakértelméből. Csakúgy, mint a Logan, a Logan MCV is a Renault-Nissan szövetség B-platformjára épül, így természetes módon az aktív biztonsági elemek minden előnyét élvezheti. A háromszög lengőkaros, pszeudo-Mc-Pherson típusú első futómű a Clio II-ből származik. A fékezést elöl tárcsafékek, hátul dobfékek szolgálják. Az ABS-szel szerelt változatokat a Bosch 8.0 rendszer legújabb generációja egészíti ki, EBV elektronikus fékerő-elosztóval, mely azonos a Mégane II-ével. A rendszer lehetővé teszi a hátsó futómű fékerejének teljes körű kihasználását.
A passzív biztonság szempontjából a Logan MCV megfelel az európai szabványoknak. Akár négy légzsákkal is felszerelhető. A szériafelszereltség része a két frontlégzsák. A későbbiekben opcióként két oldallégzsák is rendelhető lesz. Az utasvédelmi rendszernek természetes tartozékai a hárompontos biztonsági övek és a fejtámlák minden ülőhelynél, beleértve a harmadik üléssor üléseit is a 7 személyes változatnál. Frontális ütközés esetén a motortér elrendezése lehetővé teszi a mechanikai elemek egymásra csúszását. Oldalirányú ütközésnél a B-oszlop szerkezete megvédi a medencét, és kiegészíti az ülések oldalirányú ellenállását és az ajtóbetétek hatását. A hátsó ütközésekre hasonló gondot fordítottak. Az üzemanyagtartály például a padlólemez alá került, a hátsó futóműtől távolra, így csökkenti az alvázelemek, illetve a futómű behatolásának veszélyét.
Végül, a Logan MCV lehetővé teszi univerzális gyermekülések beszerelését (Isofix rendszer) menetiránnyal szemben és menetiránynak háttal is, a második üléssor oldalsó üléseire. A műszerfal oldalán elhelyezett kapcsolóval a légzsák kiiktatható; ilyenkor jelzőlámpa figyelmeztet arra, hogy a légzsák ki van kapcsolva. E berendezéseknek köszönhetően a Logan MCV minden bizonnyal megszerzi a 3 csillagos minősítést az EuroNcap töréstesztjein.
A Logan MCV külső vonalai sejtette ígéreteket a belső tér maradéktalanul valóra váltja. A limuzinhoz képest 27 centivel megnövelt tengelytávval a Logan MCV még inkább kitolja kistestvére rekord helykínálatának határait. Elöl a váll- és könyöktér megegyezik az M1 szegmens (a Renault Mégane szegmense) legjobb személyautóinak méreteivel. A legjobbat azonban hátul kínálja a Logan MCV. A hétszemélyes változatban is kapható Logan MCV-ben ugyanis kényelmesen utazhat három felnőtt a második üléssorban és két másik a harmadikban. Az ajtók közötti 1421 milliméteres, illetve 1287 milliméteres távolságnak, valamint a 170 milliméteres és 174 milliméteres lábtérnek köszönhetően a második és harmadik sorban utazók kényelmesen elférnek. A tető alatti magasság egészen kivételes, a második üléssorban akár 934 milliméter. Következésképp az üvegezett felületek is rendkívüli méretűek, és elegendő napfényt engednek az utastérbe a kényelmes és kellemes utazáshoz. A résre nyitható háromszögablakoknak köszönhetően a harmadik sorban utazók is részesülhetnek a beáramló levegőből . A beszállás is igen egyszerűen történik a harmadik üléssorba. Az utasok a hátsó ajtón szállnak be, és a háttámla felső részén elhelyezett karral könnyedén előredönthetik a második sori ülést. A művelet megkönnyítése érdekében a fejtámla kivehető.
Az autó rakodókapacitása is rekord értékeket kínál: az 5 személyes változat 700 literétől egészen a 2 személyes állás 2350 literéig, ez utóbbi elsősorban a Logan MCV figyelemre méltó variálhatóságának köszönhető. Hét utassal a fedélzetén a Logan MCV csomagterének térfogata még mindig közel 200 liter. Apró tárgyak szállítása esetén azonban felesleges a csomagtartót használni, az utastérben található rakodóhelyek összkapacitása ugyanis eléri az 54 litert. A különböző csomagok, bőröndök, bevásárlószatyrok berakodását megkönnyíti a hátsó ajtóknál alkalmazott megoldás. A két ajtó aszimmetrikus elosztásának köszönhetően (1/3-2/3) szükség szerint nyitható csak az egyik ajtó is.
A Genfi Autószalonon mutatkozik be a Renault Design tervei alapján készült Dacia Logan Steppe elnevezésű szabadidő autó, a Logan új karosszéria-kínálatának hírnökeként.
A francia Renault tovább korszerűsíti az Európában igen népszerű Loganokat előállító, román Dacia-gyárat, miután az idei év első felében minden eddigi rekordot megdöntött e személygépkocsik értékesítése.
Megérkezett Magyarországra a Dacia Logan dízel változata. A benzines nagy siker volt tavaly, az öngyulladós erőforrás újabb vevőket csalogathat a Renaulthoz tartozó román márkához, bár hazánkban még mindig idegenkednek a keleti népautótól.
A román Dacia tavaly - ötévi veszteségsorozat után - ismét nyereséget ért el: adózott eredménye 57 millió euró lett. A tavalyi 1,2 milliárd eurónyi forgalma meghaladja az előző két év együttes forgalmát.
Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.
Új, csúcsverziót vezetnek be az európai piacokon a Dacia Loganból. A Németországban 10 ezer 300 euróért megvásárolható Logan Prestige a bőrkormány, az elektronikai vívmányok, az alumíniumbetétek és elegáns fényezés mellett új, 105 lovas benzinmotort is kapott.