szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Audi a Párizsi Autókiállítást választotta az új Audi R8 sportautó bemutatójának helyszínéül , amely nevét és génjeit az ötszörös Le Mans győztes Audi versenyautótól örökölte. A modell egyedülálló vezetési dinamikáját a 420 lovas teljesítményű V8 FSI-motor, a quattro állandó összkerékhajtás és az Audi Space Frame könnyűszerkezetes építési mód szerint készült karosszéria garantálja. Az autó prototípusát az Audi Sportscar Experience rendezvényen a hazai újságírók is megismerhették.

© audi.hu
Az Audi első középmotoros sportautója egyesíti az Audi motorsportban szerzett számos diadalának tapasztalatait a márka elismert technológiai szakértelmével és az innovatív dizájnnal. Az Audi számos győzelmet bezsebelt már világszerte a versenypályákon az 1980-as évek rali sikereitől kezdve a túraautó bajnokság győzelmein keresztül egészen a hosszú távú versenyek világáig. Az Audi R8 öt alkalommal diadalmaskodott az igen nagy presztízsű Le Mans-i 24 órás versenyen (2000, 2001, 2002, 2004, 2005) és két alkalommal mindhárom dobogós helyet sikerült megszereznie.

© audi.hu
Az új Audi R8-ast egy igazi sportautó arányai jellemzik : 1.90 méter széles, csupán 4,43 méter hosszú és 1,25 méter magas. A 2,65 méteres tengelytáv helyet biztosít a megdöbbentően tágas utastérnek és a hosszában mögé beépített motornak is. 420 lóerős, nyolc hengeres közvetlen benzin befecskendezésű FSI-motorjával a négykarikás márka új csúcsokat hódított meg. 7800 percenkénti fordulatszám mellett a 4,2 literes motor 309 kW (420 LE) teljesítményre képes. Maximális nyomatéka 4500 és 6000 percenkénti fordulatszámnál 430 Nm. Maximális nyomatékának legalább 90 százaléka rendelkezésre áll egy igen széles tartományban, 3500 és 7600 percenkénti fordulatszám között. Az R8 álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 301 km/h.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Új Audi S3 - kifinomult sportautó

A hámas sorozat csúcsmodellje, az Audi S3 is készen áll a rajtra, 265 ló erejével és quattro állandó összkerékhajtással. Színtiszta vezetési élmény elérésére törekszik, amelyhez kiváló mindennapi használhatóság párosul.

automenedzser.hu Autó

Megkergettük a legszebb magyart

Hiába, akárki akármit mond, pirosban a legszebb. Szinte kinéztük egymást a győri Audi gyár parkolójában. Igaz, ismertem már, hisz már jó egy hete találkoztunk Pesten is. Az csak futó kaland volt, de a mai… Komoly történet. Annyira belemelegedtünk, hogy 240-ig nem is álltunk le. A legszebb magyar autó, az Audi TT Coupé bemutatóján jártunk.

automenedzser.hu Autó

Audi S8 teszt: gőzkalapács Lambo szívvel

Szinte szűz volt még, alig 800 kilométert futott előttem. Azt csináltam vele, amit akartam, mindent megtett nekem. Az együtt töltött háromnapos frigy übergotti hangulata kiradírozhatatlan emlékezetemből. Meghajtottam az Audi S8-ast.

automenedzser.hu Autó

Audi-teszt: ha akarom sportkombi, ha akarom terepjáró

Csodálni lehet az Audi allroad quattro képességeit, használni annál kevésbé. Ki menne terepre egy 20 milliós finom lelkű luxusautóval? Skizofrén jellem, tesztünk során kombi énje kerekedett fölül.

hvg.hu Autó

Dízel Audik győztek a 24 órás versenyen

Az Audi AG a motorsport történetének fontos fejezetét nyitotta meg a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerésével. Az új Audi R10 TDI az első dízelmotoros autó, amelynek sikerült megnyernie a világ vitathatatlanul legkeményebb autóversenyét.

hvg.hu Autó

Audi győzött az első spanyol futamon

Az első spanyol DTM-futam 42 ezer nézője előtt folytatott látványos küzdelmet ismét az Audi és a Mercedes-Benz, amiből ismét az Audi került ki győztesen.

MTI Autó

Országúti szervizflottát állított fel az Audi

Országúti szervizflottát állított fel az Audi Magyarországon. A gyárilag felszerelt 23 speciális Audi gépkocsit péntekenadta át az országszerte működő Audi-szervizeknek a Porsche Hungaria, a márka kizárólagos magyarországi importőre.

automenedzser.hu Autó

Csúcshifi az Audi zászlóshajójában

1989-ben az Audi volt az első európai autógyár, amely prémium kategóriájú hangrendszert kínált luxuskategóriájú autóihoz: a Bose céggel közösen kifejlesztett rendszert a V8-as modellben hozták forgalomba. Az Audi most még egy fokkal tovább lép: a Bang&Olufsennel együttműködésben teljesen új típusú, magas hangzáshűségű audio-rendszert tesz elérhetővé zászlóshajójában, az A8-ban.