szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A mától kapható új Shell V-Power Diesel a magyar piacon egyedülálló szintetikus GTL (gas-to-liquid) komponenst tartalmaz, mely még több erőt biztosít hosszú távon. Ezzel az üzemanyaggal nyerték meg a Le Mans-i viadalt az Audi R10 pilótái idén júniusban.

© audi.hu
Európában 2006-ban – az autóipar történetében először – várhatóan az összes eladott gépjármű több mint fele dízelüzemű lesz. A dízelmotor-technológiában bekövetkezett jelentős fejlődést a dízel üzemanyagok minőségének fejlődése is követte. A Shell által két évvel ezelőtt a magyar piacra bevezetett V-Power Diesel gázolaj megújul, és Magyarországon egyedülálló módon szintetikus GTL-komponenst tartalmaz. A GTL (gas-to-liquid) előállítása során földgázból folyékony szénhidrogéneket (például üzemanyagokat és olajokat) hoznak létre vegyi úton a Shell malajziai üzemében. Mivel a GTL-komponenst földgázból szintetizálják, így gyakorlatilag nulla a kéntartalma ugyanakkor kimondottan magas a cetánszáma, mely hatékonyabb égést biztosít, mint a hagyományos dízel, és egyben tisztítja, illetve védi az üzemanyag-befecskendező rendszert. Az új Shell V-Power Diesel gázolaj Magyarországon 160 töltőállomáson, Európában pedig több mint 4000 Shell töltőállomáson kapható.

© audi.hu
Az autóversenyzés világában új időszámítás kezdődött idén június 18-án, amikor a szintetikus GTL-komponenst tartalmazó Shell V-Power Diesel versenyüzemanyaggal hajtott Audi R10 TDI megnyerte a 24 órás Le Mans-i autóversenyt. Frank Biela, Emanuelle Pirro és Marco Werner pilóták négykörös előnnyel értek célba és így beírták nevüket a motorsport történelemkönyvébe: eddig csak ők voltak képesek dízel autóval megnyerni az autóversenyzés egyik legkeményebb megmérettetését.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Audi R8: pedigrés versenyautó

Az Audi a Párizsi Autókiállítást választotta az új Audi R8 sportautó bemutatójának helyszínéül , amely nevét és génjeit az ötszörös Le Mans győztes Audi versenyautótól örökölte. A modell egyedülálló vezetési dinamikáját a 420 lovas teljesítményű V8 FSI-motor, a quattro állandó összkerékhajtás és az Audi Space Frame könnyűszerkezetes építési mód szerint készült karosszéria garantálja. Az autó prototípusát az Audi Sportscar Experience rendezvényen a hazai újságírók is megismerhették.

hvg.hu Autó

Audi győzött az első spanyol futamon

Az első spanyol DTM-futam 42 ezer nézője előtt folytatott látványos küzdelmet ismét az Audi és a Mercedes-Benz, amiből ismét az Audi került ki győztesen.

hvg.hu Autó

Dízel Audik győztek a 24 órás versenyen

Az Audi AG a motorsport történetének fontos fejezetét nyitotta meg a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerésével. Az új Audi R10 TDI az első dízelmotoros autó, amelynek sikerült megnyernie a világ vitathatatlanul legkeményebb autóversenyét.

hvg.hu Autó

Dízel versenyautóval harcol Le Mansban a Peugeot

Peugeot egy új technológiai kihívásnak szeretne megfelelni: megnyerni a világ egyik legrangosabb és legmegerőltetőbb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órás versenyt, méghozzá egy HDi dízelmotorral hajtott és dízel részecskeszűrő rendszerrel ellátott gépkocsival. Idén az Audi dízel versenyautója nyerte meg a viadalt. A Peugeot 2007-től versenyez a 908-assal.

automenedzser.hu Autó

Tizenhat tipp, hogyan spórolj a benzinnel

Sok kicsi sokra megy, szabad szemmel is látszik, hogyan kúszik lassan fel a benzin ára. A nyár folyamán hozzá kell szoknunk, hogy a térségben továbbra is a legdrágábban, 300 forint felett kaphatunk egy liter benzint. Íme tizenhat ötlet, hogyan spórolhat az üzemanyaggal.