szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Október 30-án kell közzétenniük a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) kínáló biztosítóknak, biztosítási egyesületeknek jövő évi díjaikat, ám az autótulajdonosok szemlélete nagy valószínűséggel az idén sem változik: az elmúlt évekhez hasonlóan most is elsődlegesen az ár alapján döntenek.

A gépjármű-tulajdonosok minden évben többet takaríthatnak meg, mert minden évben van olyan piaci szereplő, amelyik sok ügyfelet akar gyűjteni, ezért a piaci átlagnál jóval alacsonyabb díjakkal rukkol elő. Az elmúlt években jellemzően 7-8 ezer forint volt az a küszöb, amely már váltásra ösztökélte az autósokat, míg az ügyfelek 75 százaléka találhatott magának olyan ajánlatot, ahol több mint 15 ezer forintot spórolhatott meg. Az autósok egy része tavaly nem azt a pici szereplőt választotta, ahol a legjobb ajánlatot kapta: a váltók 1-2 százaléka ugyanis a nem a legolcsóbb biztosítóhoz ment, ami jellemzően egy biztosító egyesület volt, hanem a második legolcsóbbat választották, ami az adott esetben biztosító társaság volt.

Érdekesség, hogy az autósok díjérzékenysége a novemberi váltáskor „ütközik ki”: tavaly novemberben átlagosan 40 ezer forintos kgfb-díjak születtek, ezzel szemben az évközi kgfb-szerződések átlagosan 55 ezer forintra köttettek. Ez azért lehet, mert év közben kevesebben veszik igénybe az online alkuszok segítségét.

Az idén új szereplővel bővül a kgfb-t kínálók köre: színre lép a Signal Biztosító. A stratégiájáról mindeddig annyit közölt hivatalosan, hogy a célcsoportok részére megfelelően szegmentált, kockázatarányos díjakkal kíván piacra lépni. Egy biztosító egyesület ugyanakkor kiesik a novemberi váltásból: a TIR tevékenységét ugyanis a PSZÁF felfüggesztette, a MÁV Biztosító esetében a korábbi felfüggesztés csak november végéig szól, így decembertől várhatóan már köthet új szerződéseket, és így részt vehet az idei biztosító átváltási időszakban is. A TIR-nek 2007. márciusig szüneteltetnie kell tevékenységét. Kérdés, hogy a két biztosító egyesület ügyfelei – tavaly összesen közel 80 ezren pártoltak át hozzájuk – hogyan döntenek, melyik piaci szereplőt választják.

Felértékelődik az online alkuszok szerepe

© Fiat
A biztosítótársaságok 2007. évi tarifái semmivel sem lesznek átláthatóbbak, mint tavaly, éppen ezért számítani lehet arra, hogy egyre többen veszik igénybe az online alkuszok szolgáltatásait. Ezt a tendenciát jól érzékelteti, hogy míg a 2003. évi díjak napvilágra kerülését követően mindössze 100 ezren végezték el a tarifálást, s 2 ezren váltottak online alkuszokon keresztül, addig a 2005. évi tarifáknál már 600 ezren hasonlították össze az egyes piaci szereplők díjait, s 30 ezren váltottak online. A tavalyi novemberi váltásnál – azaz a 2006. évi díjaknál – azonban már ugrásszerűen megnőtt az alkuszok szerepe: 1,5 millióan tarifáltak interneten keresztül, s közel 100 ezren váltottak, azaz az online alkuszok immáron egyharmados szeletet hasítottak ki a piacból. (Tavaly novemberben mintegy 300 ezren váltottak biztosítót.)

Idén 5-6 ezer forintra csökkenhet a váltási hajlandóság küszöbe, miközben az átlagos megtakarítási összeg is tovább nőhet, elérheti a 25 ezer forintot. Ennek következtében elképzelhető, hogy a tavalyi 300 ezerrel szemben az idén már 500 ezren váltanak biztosítót, s ennek a 30-40 százalékát az online alkuszok fogják lebonyolítani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hét nap

LETILTOTT MÁV BIZTOSÍTÓ

Felfüggesztette a MÁV Általános Biztosító Egyesület kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási tevékenységét a Pénzügyi...

automenedzser.hu Autó

Mitől véd a törésteszt?

Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?

Hét nap

ELTILTOTT MÁV BIZTOSÍTÓ

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete november 30-áig meghosszabbította a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások...

automenedzser.hu Autó

Mi a teendő közlekedési baleset esetén?

Bármelyikünket érheti közlekedési baleset. A pánikot csökkentheti, valamint a későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban. Mire számíthatunk, ha vita merül fel a másik féllel szemben? Milyen lehetőségünk van, amennyiben a károkozó ismeretlen, vagy például egy szarvas, netán rendőr?