Honda Jazz teszt: lányoknak, asszonyoknak

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokan frászt kaptak – a konkurencia tart tőle, a vásárlók álmodoznak róla -, amint bemutatkozott az autópiacon a megújult Honda Jazz. A kisautók királynője visszatért: aranyos, praktikus, dinamikus, szexis, takarékos és persze nagyon drága.

© Autómenedzser
Honda Jazz. Honda Jazz, Toyota Yaris. Honda Jazz. Mazda 2. Nagyjából így néz ki egy kis körbekérdezés után a „legjobb” kisautók klubja a „köznép” vélekedése szerint. Ha megnézzük az ide vonatkozó összehasonlító teszteket, megbízhatósági rangsorokat, már rég nem ez a helyzet, a japán kisautók az élbolyban vannak ugyan, de nem feltétlenül legelöl. Íme, a legutóbbi Dekra-felmérés eredményei.

0 - 50 000 kilométer
1. Renault Clio III (96,5 % - komolyabb meghibásodás nélkül)
2. Toyota Aygo (94,4)
3. Mazda 2 (94,1)
4. Mitsubishi Colt (92,5)
5. Ford Fiesta/Fusion (90,8)
...
Suzuki Swift (55,1) (a legrosszabb eredmény a kateegóriájában)

50 000 - 100 000 kilométer
1. Mazda 2 (83,8)
2. Honda Jazz (83,2)
3. Mitsubishi Colt (80,2)
4. Ford Fiesta/Fusion (77,2)
5. smart forfour (76,5)
...
Fiat Seicento (43,0)

100 000 - 150 000 kilométer
1. Audi A2 (63,7)
2. Toyota Yaris (62,3)
3. Ford Fiesta/ Fusion (61,3)
4. Seat Ibiza/Cordoba (59,2)
5. Skoda Fabia (57,0)
...
Fiat Seicento (31,4)

Ez meg egy korábbi TÜV-felmérés, amiben a Jazz szépen szerepelt.

Meghibásodási statisztika, 2008, 2-3 éves autók (átlag: 4,8 százalék)

1. Mazda 3

1,20 %

2. Mazda 2

1,40 %

3. VW Golf/Bora

2,20 %

Ford Fusion

2,20 %

5. Honda Jazz

2,30 %


Meghibásodási statisztika, 2008, 4-5 éves autók (átlagban 8,9 százalék)

1. Porsche 911

2,80 %

2. Honda Jazz

2,90 %

3. Subaru Legacy

3,40 %

4. Porsche Boxster

3,60 %

5. BMW 7

3,90 %

Van miért izgulniuk tehát a Hondánál, az új Jazz-zel szemben magasak az elvárások. Itt volt az ideje az érkezésnek. Szinte a teljes kisautós játszótér megújult, a Jazz már túlkorosnak számított a homokozóban.

© Autómenedzser
Az új Jazzben maradt minden, ami az elődben a javára vált: tágas utastér, jól kihasználható, variálható csomagtér, gazdag kényelmi és biztonsági alapfelszereltség, dinamikus és takarékos motor és a megkülönböztetően magas ár. Aki Honda Jazz-t vásárolt, tudni lehetett róla, hogy szerény, ám módos ember. Ez az előítélet megmaradt, a Jazz alapára 3,349 millió forint 1,2-es motorral. Tesztautónkat az erősebb 100 lovas V-TEC motorral szerelték, Elegance felszereltséggel az ára 3,649 millió forint. Mit kapunk ezért? Alap a hat légzsák, az elektronikus menetstabilizáló rendszer, a kormányról vezérelhető mp3-as audiorendszer USB-csatlakozóval, Iso-fix rögzítési pontok, négy elektromos ablakemelő, 15 hüvelykes könnyűfém kerekek, ködfényszórók, automatikus klímaberendezés, elektromosan mozgatható, fűthető és behajtható visszapillantó tükrök. Mind az öt biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet.

© Autómenedzser
A beltér ízléses, a kormány a Civicből ismerős, a műszerfal egyszerű, ergonomikus a kezelőfelület. A klíma buborékablakos visszajelzője egyenesen vicces. A kárpitok, a puha és kényelmes ülések enyhítik a középkonzol kopogós műanyagjai keltette visszatetszést. Állítólag ebből több van itt, mint a korábbi modellben. Több van helyből is, csupán akkor érezzük, hogy kisautóban vagyunk, ha magunk mögé ülünk. A lábtér és a fejtér bőséges, csak a vállunk feszül neki a C oszlopnak. A kormánynál nem érezzük a kisautó jelleget, a futómű sem pattog, kemény ugyan, de ennyi belefér. A kormányzás kissé pontatlan, a váltó hangos, de hibátlanul kapcsol.

Hogy ne fájjon a fejünk a benzinkútnál, a fedélzeti számítógép a műszerfalon jelzi, az optimális kapcsolás idejét és irányát, ha hallgatunk rá, olcsóbban járunk. A kétszáz kilométeres városi tesztelésből 6,4 literes átlaggal jöttünk száz kilométerenként.

Az autópálya nehéz terep (Oldaltörés)



© Autómenedzser
A kilátás jó, nagyok az ablakfelületek, az A oszlopba beépített kémlelőlyuk hasznos. A hátsó szélvédő szinte merőleges, parkolóradar nélkül is könnyen manőverezhetünk. Ebben a dumbószerű visszapillantó tükrök is segítenek.

Ami rossz a legkisebb hazai Hondában: száz kilométer/óra sebesség fölött elviselhetetlen a menetzaj, így inkább városi autóként lesz sikeres. A 100 lovas egynégyes motor jól mozgatja a Jazzt, hamar felpörög, kár, hogy csak ötsebességes. Robotizált váltót is rendelhetünk hozzá, az iShift felára 300 ezer forint.

© Autómenedzser
A hátsó üléspad egy mozdulattal dönthető és besüllyeszthető a padlóba, így teljesen sík poggyászteret alakíthatunk ki. Női autó a Jazz, ennek megfelelően rövid a vezetőülés ülőlapja, könnyedén lehet nyitni, csukni az ajtókat, magas az üléspozíció és a gyerekek is jól érzik magukat az autóban. A kesztyűtartó kétrekeszes, van pohártartónk és pár praktikus tárolónk. Az ajtók oldalzsebeinek sok hasznát nem vesszük.

B. Cs.
Autómenedzser
Műszaki adatok


Honda Jazz 1,4 Elegance
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1339
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW 100/6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 127/4800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2495
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3900/1695/1525
Csomagtér399 liter
Saját tömeg (kg)  1000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 182
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 11,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi  6,5
Országúti  4,7
Vegyes5,4
Tesztfogyasztás6,4
CO2 kibocsátás (g/Km) 128
ÁRA 3,649 millió forint