Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Hárommillióra bírságolták az állami vezetőket gyorshajtásért

Egy év alatt 89-szer bírságolták meg a hazai minisztereket, államtitkárokat, helyettes államtitkárokat gyorshajtásért – írta a Blikk, amely szerint az állami vezetők ezért összesen 3,1 millió forintos bírságot fizettek.

  • hvg.hu hvg.hu
  • +${remainingCount} szerző
Hárommillióra bírságolták az állami vezetőket gyorshajtásért

Összesen 3,1 milliós bírságot szabtak ki az állami vezetőkre gyorshajtásért egy év alatt – jelentette a Blikk.

A lap szerint a miniszterek sértik meg legkevésbé a szabályokat, őket – illetve a sofőrjeiket – csak háromszor büntették meg, és a minimális, 30 ezer forintos bírságokat szabták ki rájuk. Sokkal inkább hajlamosak a gyorshajtásra a helyettes államtitkárok, ők már 23 csekket kaptak, és volt, akinek 60 ezer forintos bírságot kellett fizetnie. Az utak rémei azonban az államtitkárok, őket 53-szor kapták el és egy 90 ezer forintos bírság is született.

De négyszer tilosban is parkoltak az állami vezetők, ami alkalmanként 10 ezer forintjukba került. A figyelmetlenség miatt is fizetni kellett, összesen kilenc olyan karambol történt, amelyet végül a szolgálati kocsit használók számlájára írtak. Hatszor maga a vezető volt a baleset okozója.

Háromszor igazságtalanul kellett a zsebükbe nyúlniuk, ezekben az esetekben ugyanis ismeretlen személy hibájából esett kár a kincstári autókban, de a szabályok szerint annak kellett fizetnie, akinek a gondjaira bízták az autót. Ilyen volt a legsúlyosabb karambol is, amikor a szolgálati kocsi az autópályán egy teherautóról levált gumiabroncsra hajtott. Mivel a felelős nem lett meg, a több mint 1,6 millió forintos kár 10 százalékos önrészét, vagyis bő 160 ezer forintot ki kellett fizetnie az államtitkárnak vagy az őt fuvarozó sofőrnek.

 

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.