Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a04997be-d90a-49a8-9179-2536e9e995a1","c_author":"HVG","category":"360","description":"Több okból sincs elég energiatermelő kapacitás az országban. ","shortLead":"Több okból sincs elég energiatermelő kapacitás az országban. ","id":"20250510_hvg-Calik-Holding-Calik-Enerji-Ansaldo-gazuzemu-eromu-Tiszaujvaros-MVM-Status-Kpria-Meszaros-Lorinc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a04997be-d90a-49a8-9179-2536e9e995a1.jpg","index":0,"item":"2047bbac-f8c8-484d-bccf-46ad65cd9fb3","keywords":null,"link":"/360/20250510_hvg-Calik-Holding-Calik-Enerji-Ansaldo-gazuzemu-eromu-Tiszaujvaros-MVM-Status-Kpria-Meszaros-Lorinc","timestamp":"2025. május. 10. 08:00","title":"Törökökkel, franciákkal és Mészáros Lőrinccel épülhetnek a Paks II.-pótló gázerőművek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1ecc80e-fd98-441d-a0f2-6860254db939","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína sikeresen tesztelte azt a lézeres rendszert, amely a jövőben az űrbéli kommunikáció alapjául is szolgálhat. A pontossága már most megkérdőjelezhetetlen.","shortLead":"Kína sikeresen tesztelte azt a lézeres rendszert, amely a jövőben az űrbéli kommunikáció alapjául is szolgálhat...","id":"20250509_kina-lezer-hold-muhold-helymeghatarozas-kommunikacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1ecc80e-fd98-441d-a0f2-6860254db939.jpg","index":0,"item":"b06a9047-2d1b-4d39-b643-614c9f2b2482","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_kina-lezer-hold-muhold-helymeghatarozas-kommunikacio","timestamp":"2025. május. 09. 09:03","title":"130 000 km-re lőtt el egy lézert Kína, az eredmény lenyűgöző","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f365fac-be73-4ea7-b3c1-3e23749b69b7","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"XIV. Leó pápa az ünnepi asztalnál mondta el a bíborosoknak, miért ezt a nevet választotta.","shortLead":"XIV. Leó pápa az ünnepi asztalnál mondta el a bíborosoknak, miért ezt a nevet választotta.","id":"20250509_nemet-laszlo-biboros-xiv-leo-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f365fac-be73-4ea7-b3c1-3e23749b69b7.jpg","index":0,"item":"c6915d1e-7909-41cf-8664-c4ca1922efcd","keywords":null,"link":"/elet/20250509_nemet-laszlo-biboros-xiv-leo-papa","timestamp":"2025. május. 09. 14:40","title":"Német László bíboros a pápáról: Oroszlánunk van, aki el fogja kergetni a farkasokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78d56ff5-5825-4f79-9278-729fb12a4cee","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Pakisztán azt tervezi, hogy a lelőtt drónokat háborús trófeaként állítja ki.","shortLead":"Pakisztán azt tervezi, hogy a lelőtt drónokat háborús trófeaként állítja ki.","id":"20250509_tuzparbaj-india-pakisztan-hatar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78d56ff5-5825-4f79-9278-729fb12a4cee.jpg","index":0,"item":"615a59a0-4119-4224-b108-58a19134066c","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_tuzparbaj-india-pakisztan-hatar","timestamp":"2025. május. 09. 17:42","title":"Ismét tűzpárbaj volt az indiai–pakisztáni határnál, többen meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f987769-e3ad-40d3-a917-aec1128123cb","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Lengyelország, Horvátország, Csehország, Szlovénia és Románia területéről három hónapig nem lehet behozni egyes állati termékeket.","shortLead":"Lengyelország, Horvátország, Csehország, Szlovénia és Románia területéről három hónapig nem lehet behozni egyes állati...","id":"20250509_importtilalom-ragados-szaj-es-koromfajas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f987769-e3ad-40d3-a917-aec1128123cb.jpg","index":0,"item":"e68a1671-e20c-4462-a025-5677103729fb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_importtilalom-ragados-szaj-es-koromfajas","timestamp":"2025. május. 09. 08:35","title":"A kormány visszaüt: importtilalom a magyar termékeket kitiltó országokkal szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e26261a7-3199-435a-91ff-bf77485c458e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Több mint 60 százalékuk szerint az is esélytelen, hogy feljebb lépjen a munkahelyi ranglétrán.","shortLead":"Több mint 60 százalékuk szerint az is esélytelen, hogy feljebb lépjen a munkahelyi ranglétrán.","id":"20250509_fiatal-dolgozok-munkahely-megbecsultseg-stabilitas-elorelepes-pesszimizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e26261a7-3199-435a-91ff-bf77485c458e.jpg","index":0,"item":"2d84f0e0-f755-4b81-a566-7d75f36bddf6","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_fiatal-dolgozok-munkahely-megbecsultseg-stabilitas-elorelepes-pesszimizmus","timestamp":"2025. május. 09. 08:24","title":"A fiatalok majdnem 60 százaléka nem érzi úgy, hogy megbecsülnék a munkahelyén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3545ad83-2233-4e61-949b-9ee4ffe1de12","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az egyházi vezetők szerint Románia történelmi válaszúthoz érkezett. Orbán Viktor korábban arra utalt, hogy megvédheti a szélsőjobbos jelöltet az Európai Unióban.","shortLead":"Az egyházi vezetők szerint Románia történelmi válaszúthoz érkezett. Orbán Viktor korábban arra utalt, hogy megvédheti...","id":"20250509_romania-elnokvalasztas-masodik-fordulo-george-simion-magyar-egyhazak-felhivas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3545ad83-2233-4e61-949b-9ee4ffe1de12.jpg","index":0,"item":"8d974f28-2a20-4ac7-89ae-16e7107d8634","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_romania-elnokvalasztas-masodik-fordulo-george-simion-magyar-egyhazak-felhivas","timestamp":"2025. május. 09. 18:34","title":"A szélsőjobboldali Simion elleni szavazásra kérik a híveiket a romániai magyar egyházak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c469dc62-99b4-48b7-9543-fc93b4bbf760","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"A kis értékű csomagok vámmentességének amerikai eltörlése nyomán hamarosan Európát is eléri az olcsó kínai áruk dömpingje, nehéz helyzetbe hozva a helyi e-kereskedelmi szereplőket.","shortLead":"A kis értékű csomagok vámmentességének amerikai eltörlése nyomán hamarosan Európát is eléri az olcsó kínai áruk...","id":"20250509_hvg-kinai-arudomping-drogcsempeszet-ekereskedelem-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c469dc62-99b4-48b7-9543-fc93b4bbf760.jpg","index":0,"item":"0895c005-0ee5-49b1-a7c7-ad1349c8393f","keywords":null,"link":"/360/20250509_hvg-kinai-arudomping-drogcsempeszet-ekereskedelem-vamhaboru","timestamp":"2025. május. 09. 15:45","title":"Trump sem tudja elvenni az árérzékeny magyar vásárlóktól a Temut és a Sheint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ott, ahol egy hagyományos prémium szedán biztosan elakadna, a Volvo krosszszedánja még vígan elmegy. A "hosszúlábú" S60 azonban kissé borsos árú jószág.
A Volvo már korábban mesteri jártasságra tett szert a spéci igényeket kielégítő résmodellekben. Így volt ez úgy két évtizede is, amikor először rukkolt ki a kockaformájú V70-es kombi terepjáró változatával. Most erre a rugóra járva ugyancsak egy szűk, de pénzes autós közönséget megcélozva ismét próbálkozik: itt van a jelenleg futó S60-as terepkivitelben, amely kicsit sportos szedán, kicsit (luxus)terepjáró – mindez a svéd márkától megszokott prémium fazonírozásában.
Az S60 nevéhez odabiggyesztett cross country kifejezés valójában arra utal, hogy az elől-hátul kiegészítő díszelemekkel dekorált jármű hasmagasságát 6,5 centivel több, mint 20 centiméterre megemelték.
A nagyobb, a 18, illetve felár ellenében a 19 colos kerekeket ballonos gumival szerelték fel, a kerékjárati íveket fekete műanyaggal keretezve kiszélesítették, a kocsi alvázát pedig a kőfelverődések ellen külön védőlemezekkel is beburkolták. Így aztán ha a természetkedvelő volvós letér az aszfaltról, gond nélkül tovább haladhat. Úttalan, vad terep azért nem javasolt. A gólyalábkara helyezett, s ettől kicsit esetlen arányú járgány dagonyázó képességei korlátozottak, de arra mindenképpen jó, hogy a városban büntetlenül fel lehet vele ugratni a magas járdákra, jól bírja a kátyús pesti flaszter gyűrődéseit, s az összkerékhajtás jóvoltából a sáros-csúszós, vagy behavazott földutakon sem jön zavarba.
D.P.
A mi tesztpéldányunk motorházteteje alatt a Volvo 2400 köbcentiméteres, öthengeres turbódízelese lapult, amely a maximális, 420 Newtonméteres nyomatékát a hatfokozatú automata sebességváltó segítségével juttatja el a kerekekhez.
A Volvo brosúrája szerint a kettős turbófeltöltőt alkalmazó aggregátban az égési folyamat precíz irányításáról közvetlen üzemanyag-befecskendezés gondoskodik, méghozzá úgy, hogy hengerenként külön processzor és nyomásérzékelő szabályozza a befecskendezett üzemanyag mennyiségét. Mindez roppant korszerűen hangzik, de a teljes képhez hozzátartozik, hogy a Volvo a méretcsökkentés jegyében már elbúcsúzott a négyhengeresnél nagyobb erőforrásoktól. Még a legújabb, jóval testesebb XC90-esben is csak négy henger dolgozik.
Ám a volán mögött ebből az erkölcsi elavultságból az úrvezetők semmi hátrányosat nem érezhetnek. A 190 lóerős dízel bemelegedve feltűnően csendes, jól húz, kellően nyomatékos, bár vezetőjének meg kell elégednie az átlagosnál lassúbb gyorsulási értékkel: 8,6 másodperc alatt éri el az óránkénti 100 kilométeres sebességet.
Volvo S60 Cross Country - galéria
D.P.
A vezetés hangulatát feldobja a járműfülke skandináv, minimalista stílusú enteriőrje, mindenekelőtt a már oly sokszor dicsért biztos oldaltartású, kagylósított ülések. Ez azonban nem változtat azon, hogy a középosztályba sorolt S60 hátul igencsak szűkős: még jó pár alsó középkategóriájú konkurens is több helyet kínál. A Volvo más típusaiból is jól ismert műszerpult viszont szemet gyönyörködtetően dizájnos.
Apró, de látványos adalék, hogy a kombinált digitális óraegység izzó vörösbe borul, amikor a háromállású (elegance, eco, performance) üzemmód baloldali bajuszkapcsolóját az utóbbiba kapcsoljuk. Már-már klasszikus dizájnelemnek számít a középen kialakított „lebegő” középkonzol is, jóllehet lassan az is nyugdíjérett. A rajtalévő gomberdővel lehet megjeleníteni a különböző információs és szórakoztató adatokat a hét colos kijelzőn. Vagyis nem érintőképernyős, indulás előtt nem árt gyakorolni a menürendszert, a menet közbeni gombbabrálás elvonhatja vezető figyelmét.
Volvo S60 Cross Country - galéria
D.P.
Pedig a svéd márka már hagyományszámba menően legendásnak számít biztonsági megoldásairól, s az ilyen előremutató megoldások a cross countryból sem hiányoznak. Az öszkerékhajtású változatokban alapfelszereltség a lejtmenet-vezérlés, ennek jóvoltából meredek lejtőkön csak kormányozni kell, a féket és a gázadagolást elektronika vezérli. Emellett az IntelliSafe fantázianévre keresztelt asszisztensrendszer ugyancsak többféleképpen segíti a biztonságos volánforgatást.
Ezek egyik leglátványosabbika az a City Safety nevű, 50 km/óra sebességig működő koccanásgátló, amely önműködően vészfékezésbe kezd, ha a sofőr nem reagál időben a kocsi előtt hirtelen megálló, vagy lassuló autóra. A rendszer része a gyalogos- és kerékpár-felismerő funkció: ha váratlanul gyalogos lép a kocsi elé, vagy ugyanígy biciklis kerül a kocsi útjába, az elektronika ugyancsak besegít, hogy elkerüljék az végzetes gázolást.
D.P.
A nem túl erős fizetőképességű magyar autópiacon az S60 Cross Country talán legnagyobb hátránya, hogy már helyből nem olcsó: 11,840 millió forintnál startol, de a legmagasabb, Summum kivitelű tesztautó már több mint 16 millió, amelyből az IntelliSafe egymaga 740 ezer forintot kóstál. Így hovatovább S60-fanatikusnak kell lenni, hogy az autós a krosszváltozat mellett döntsön.
Ám a Volvo marketingesei láthatóan ismerik a piaci dörgést. A Cross Country sportszedán mellett még a kombiváltozat, a V60 terepes verzióját is kínálják, s hírek szerint a nagyobb vásárlóerejű főpiacokon, így otthon Svédországban, vagy az USA-ban a terepjáró 60-asokat viszik, mint a cukrot.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Észrevette, hogy egyre kevesebb a pozitív hős? Megmutatjuk, miért volt kellemes a mozi a világháború után, és hogyan tűnt el a határ a hazugság és a valóság közül.