Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1e35de9a-06bc-4046-b889-22b8bb3cb73b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az utóbbi napok legújabb trendje, hogy mindenki akciófigurákat készíttet saját magáról – vagy másokról – a mesterséges intelligencia segítségével. A BBC arra figyelmeztet, ez több ponton is igen komoly kérdéseket vet fel.","shortLead":"Az utóbbi napok legújabb trendje, hogy mindenki akciófigurákat készíttet saját magáról – vagy másokról – a mesterséges...","id":"20250415_mesterseges-intelligencia-chatgpt-akcifigura-generalasa-veszelyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e35de9a-06bc-4046-b889-22b8bb3cb73b.jpg","index":0,"item":"9e97fd76-58dd-4142-992d-d265d3411211","keywords":null,"link":"/tudomany/20250415_mesterseges-intelligencia-chatgpt-akcifigura-generalasa-veszelyek","timestamp":"2025. április. 15. 20:03","title":"Ön is készíttetett akciófigurát a mesterséges intelligenciával? Ezekről a veszélyekről tudnia kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A sofőrcsere megvolt, de nem sikerült olyat találni, aki józan. ","shortLead":"A sofőrcsere megvolt, de nem sikerült olyat találni, aki józan. ","id":"20250415_Helyet-cserelt-az-ittas-testverpar-mindkettot-elkaptak-a-rendorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"d05646cf-d43e-4928-a84d-0542cf1cb80c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_Helyet-cserelt-az-ittas-testverpar-mindkettot-elkaptak-a-rendorok","timestamp":"2025. április. 15. 19:30","title":"Egy kocsit két ittas sofőrrel kaptak el két órán belül a rendőrök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39f1507b-65a6-481b-bda1-d7186cacb286","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A közlekedési szakember szerint akadnának fontosabb ügyek, amikről beszélni kellene, mint a Lázár által elővezetett politikai bolhacirkusz.","shortLead":"A közlekedési szakember szerint akadnának fontosabb ügyek, amikről beszélni kellene, mint a Lázár által elővezetett...","id":"20250416_vitezy-lazar-buzizas-miniszter-vasut-kozlekedes-pride","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39f1507b-65a6-481b-bda1-d7186cacb286.jpg","index":0,"item":"32ed3d37-e365-407d-b3f6-def6d8c93b21","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_vitezy-lazar-buzizas-miniszter-vasut-kozlekedes-pride","timestamp":"2025. április. 16. 18:51","title":"Vitézy válasza Lázárnak: „Értem, hogy egyszerűbb a Pride-ról beszélni, mint a lerobbanó vonatokról”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"139be3b0-ab3c-485f-a543-d692ec124d41","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Trump egész világ ellen indított vámháborúja a Kínával szemben eszkalálódó párbajra szűkült le, amelyben egyik fél sem engedhet politikai arcvesztés nélkül. A legnagyobb veszély a világgazdaságra és a globalizációra leselkedik, miközben a kínai ipar még csak most lendül csúcsformába.","shortLead":"Trump egész világ ellen indított vámháborúja a Kínával szemben eszkalálódó párbajra szűkült le, amelyben egyik fél sem...","id":"20250415_hvg-usa-kina-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/139be3b0-ab3c-485f-a543-d692ec124d41.jpg","index":0,"item":"2b8f1631-8f4b-45bd-bd44-e1533dc5f830","keywords":null,"link":"/360/20250415_hvg-usa-kina-vamhaboru","timestamp":"2025. április. 15. 14:12","title":"Kína aligha fogja megcsókolni Trump seggét, viszont ráverhet egy hatalmasat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fc3006c-9db7-4dbf-9e58-72de38ca6265","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Továbbra is folyik a 2018-ban indított, 7. cikk szerinti eljárás Magyarországgal szemben. Hétfőn európai parlamenti bizottság érkezett Budapestre, hogy az alapvető jogok érvényesüléséről tájékozódjanak. A tapasztalataikról sajtótájékoztatón számoltak be.","shortLead":"Továbbra is folyik a 2018-ban indított, 7. cikk szerinti eljárás Magyarországgal szemben. Hétfőn európai parlamenti...","id":"20250416_EP-kepviseloi-delegacio-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fc3006c-9db7-4dbf-9e58-72de38ca6265.jpg","index":0,"item":"38a5942a-c1a0-46bb-9c88-ab908e06571d","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_EP-kepviseloi-delegacio-Budapesten","timestamp":"2025. április. 16. 15:00","title":"EP-képviselői delegáció Budapesten: A magyar kormány képviselői kifejezetten agresszívan viselkedtek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"484e0b98-65d5-45d2-9fd9-3ab5ca6ddceb","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Úgy kell védenünk az európai sajtokat, mint az országunk területét, a kultúránkat – figyelmeztetnek az olasz sajttermelők, akik szerint az Amerikában bevezetett vámok nem az amerikai piacokat, munkavállalókat védik, hanem a jól érlelt európai értékeket támadják. Az írek azt üzenik: több tiszteletet az ír sajtoknak!","shortLead":"Úgy kell védenünk az európai sajtokat, mint az országunk területét, a kultúránkat – figyelmeztetnek az olasz...","id":"20250417_Meloni-washingtoni-latogatasa-utan-johet-a-nagy-europai-sajthaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/484e0b98-65d5-45d2-9fd9-3ab5ca6ddceb.jpg","index":0,"item":"cdb28e4c-36b3-47e1-a004-1d59094abb1f","keywords":null,"link":"/360/20250417_Meloni-washingtoni-latogatasa-utan-johet-a-nagy-europai-sajthaboru","timestamp":"2025. április. 17. 11:29","title":"Meloni washingtoni látogatása után jöhet a nagy európai sajtháború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"867cae49-da17-4c5b-9add-ebbf7bdb4072","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hogy lesznek így Tesla robotaxik?","shortLead":"Hogy lesznek így Tesla robotaxik?","id":"20250416_Elon-Musk-Trump-tarifa-Cybercab-robotaxi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/867cae49-da17-4c5b-9add-ebbf7bdb4072.jpg","index":0,"item":"3efd4084-1ef2-4fed-bc70-0b07db0b89f4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250416_Elon-Musk-Trump-tarifa-Cybercab-robotaxi","timestamp":"2025. április. 16. 07:56","title":"Elon Musk legfontosabb autós projektje is veszélybe került Trump kínai tarifája miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Bár Matolcsy Ádám szerint mérlegen van az MNB-alapítványok vagyona, az ÁSZ szerint a PADME Alapítványnak nem volt az elmúlt négy évben auditált beszámolója, mérlege.","shortLead":"Bár Matolcsy Ádám szerint mérlegen van az MNB-alapítványok vagyona, az ÁSZ szerint a PADME Alapítványnak nem volt...","id":"20250415_matolcsy-adam-allami-szamvevoszek-mnb-asz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca.jpg","index":0,"item":"1cc3ae82-7f45-4363-955c-16dd4ce11271","keywords":null,"link":"/kkv/20250415_matolcsy-adam-allami-szamvevoszek-mnb-asz","timestamp":"2025. április. 15. 15:27","title":"„Valamiért az MNB alapítvány ügyeinek szakértőjeként nyilatkozik” – visszaszólt Matolcsy Ádámnak az Állami Számvevőszék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ott, ahol egy hagyományos prémium szedán biztosan elakadna, a Volvo krosszszedánja még vígan elmegy. A "hosszúlábú" S60 azonban kissé borsos árú jószág.
A Volvo már korábban mesteri jártasságra tett szert a spéci igényeket kielégítő résmodellekben. Így volt ez úgy két évtizede is, amikor először rukkolt ki a kockaformájú V70-es kombi terepjáró változatával. Most erre a rugóra járva ugyancsak egy szűk, de pénzes autós közönséget megcélozva ismét próbálkozik: itt van a jelenleg futó S60-as terepkivitelben, amely kicsit sportos szedán, kicsit (luxus)terepjáró – mindez a svéd márkától megszokott prémium fazonírozásában.
Az S60 nevéhez odabiggyesztett cross country kifejezés valójában arra utal, hogy az elől-hátul kiegészítő díszelemekkel dekorált jármű hasmagasságát 6,5 centivel több, mint 20 centiméterre megemelték.
A nagyobb, a 18, illetve felár ellenében a 19 colos kerekeket ballonos gumival szerelték fel, a kerékjárati íveket fekete műanyaggal keretezve kiszélesítették, a kocsi alvázát pedig a kőfelverődések ellen külön védőlemezekkel is beburkolták. Így aztán ha a természetkedvelő volvós letér az aszfaltról, gond nélkül tovább haladhat. Úttalan, vad terep azért nem javasolt. A gólyalábkara helyezett, s ettől kicsit esetlen arányú járgány dagonyázó képességei korlátozottak, de arra mindenképpen jó, hogy a városban büntetlenül fel lehet vele ugratni a magas járdákra, jól bírja a kátyús pesti flaszter gyűrődéseit, s az összkerékhajtás jóvoltából a sáros-csúszós, vagy behavazott földutakon sem jön zavarba.
D.P.
A mi tesztpéldányunk motorházteteje alatt a Volvo 2400 köbcentiméteres, öthengeres turbódízelese lapult, amely a maximális, 420 Newtonméteres nyomatékát a hatfokozatú automata sebességváltó segítségével juttatja el a kerekekhez.
A Volvo brosúrája szerint a kettős turbófeltöltőt alkalmazó aggregátban az égési folyamat precíz irányításáról közvetlen üzemanyag-befecskendezés gondoskodik, méghozzá úgy, hogy hengerenként külön processzor és nyomásérzékelő szabályozza a befecskendezett üzemanyag mennyiségét. Mindez roppant korszerűen hangzik, de a teljes képhez hozzátartozik, hogy a Volvo a méretcsökkentés jegyében már elbúcsúzott a négyhengeresnél nagyobb erőforrásoktól. Még a legújabb, jóval testesebb XC90-esben is csak négy henger dolgozik.
Ám a volán mögött ebből az erkölcsi elavultságból az úrvezetők semmi hátrányosat nem érezhetnek. A 190 lóerős dízel bemelegedve feltűnően csendes, jól húz, kellően nyomatékos, bár vezetőjének meg kell elégednie az átlagosnál lassúbb gyorsulási értékkel: 8,6 másodperc alatt éri el az óránkénti 100 kilométeres sebességet.
Volvo S60 Cross Country - galéria
D.P.
A vezetés hangulatát feldobja a járműfülke skandináv, minimalista stílusú enteriőrje, mindenekelőtt a már oly sokszor dicsért biztos oldaltartású, kagylósított ülések. Ez azonban nem változtat azon, hogy a középosztályba sorolt S60 hátul igencsak szűkős: még jó pár alsó középkategóriájú konkurens is több helyet kínál. A Volvo más típusaiból is jól ismert műszerpult viszont szemet gyönyörködtetően dizájnos.
Apró, de látványos adalék, hogy a kombinált digitális óraegység izzó vörösbe borul, amikor a háromállású (elegance, eco, performance) üzemmód baloldali bajuszkapcsolóját az utóbbiba kapcsoljuk. Már-már klasszikus dizájnelemnek számít a középen kialakított „lebegő” középkonzol is, jóllehet lassan az is nyugdíjérett. A rajtalévő gomberdővel lehet megjeleníteni a különböző információs és szórakoztató adatokat a hét colos kijelzőn. Vagyis nem érintőképernyős, indulás előtt nem árt gyakorolni a menürendszert, a menet közbeni gombbabrálás elvonhatja vezető figyelmét.
Volvo S60 Cross Country - galéria
D.P.
Pedig a svéd márka már hagyományszámba menően legendásnak számít biztonsági megoldásairól, s az ilyen előremutató megoldások a cross countryból sem hiányoznak. Az öszkerékhajtású változatokban alapfelszereltség a lejtmenet-vezérlés, ennek jóvoltából meredek lejtőkön csak kormányozni kell, a féket és a gázadagolást elektronika vezérli. Emellett az IntelliSafe fantázianévre keresztelt asszisztensrendszer ugyancsak többféleképpen segíti a biztonságos volánforgatást.
Ezek egyik leglátványosabbika az a City Safety nevű, 50 km/óra sebességig működő koccanásgátló, amely önműködően vészfékezésbe kezd, ha a sofőr nem reagál időben a kocsi előtt hirtelen megálló, vagy lassuló autóra. A rendszer része a gyalogos- és kerékpár-felismerő funkció: ha váratlanul gyalogos lép a kocsi elé, vagy ugyanígy biciklis kerül a kocsi útjába, az elektronika ugyancsak besegít, hogy elkerüljék az végzetes gázolást.
D.P.
A nem túl erős fizetőképességű magyar autópiacon az S60 Cross Country talán legnagyobb hátránya, hogy már helyből nem olcsó: 11,840 millió forintnál startol, de a legmagasabb, Summum kivitelű tesztautó már több mint 16 millió, amelyből az IntelliSafe egymaga 740 ezer forintot kóstál. Így hovatovább S60-fanatikusnak kell lenni, hogy az autós a krosszváltozat mellett döntsön.
Ám a Volvo marketingesei láthatóan ismerik a piaci dörgést. A Cross Country sportszedán mellett még a kombiváltozat, a V60 terepes verzióját is kínálják, s hírek szerint a nagyobb vásárlóerejű főpiacokon, így otthon Svédországban, vagy az USA-ban a terepjáró 60-asokat viszik, mint a cukrot.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Csoportos létszámleépítést jelentett be a Dunaferr utódcégeinek a felszámolója. Egyre távolabb kerül egymástól a magyar acélipar megmentésének politikai lózungja és a rideg üzleti valóság.