Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d2bc72b6-974a-46ba-8a8f-9245aa5006d0","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A bérletek árát idén sem emelik.","shortLead":"A bérletek árát idén sem emelik.","id":"20241225_Matraszentistvanon-indul-magyarorszagi-siszezon-csutortokon-reggel-mar-mukodni-fognak-a-siliftek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2bc72b6-974a-46ba-8a8f-9245aa5006d0.jpg","index":0,"item":"8331dd1b-88c7-4acc-8fcd-599b58a7b99a","keywords":null,"link":"/elet/20241225_Matraszentistvanon-indul-magyarorszagi-siszezon-csutortokon-reggel-mar-mukodni-fognak-a-siliftek","timestamp":"2024. december. 25. 15:41","title":"Mátraszentistvánon indul a magyarországi síszezon, csütörtökön reggel már lehet sorakozni a síliftnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1230fc6e-cd62-4fa8-aef4-4baa70dda934","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nyolc alkalommal hívták őket egyedül élő idősekhez, akik nem adtak magukról életjelet, vagy elestek és nem tudtak felkelni.","shortLead":"Nyolc alkalommal hívták őket egyedül élő idősekhez, akik nem adtak magukról életjelet, vagy elestek és nem tudtak...","id":"20241226_katasztrofavedelem-tuzoltok-karacsony-elso-napja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1230fc6e-cd62-4fa8-aef4-4baa70dda934.jpg","index":0,"item":"7253866b-7d2a-4dcc-8030-252adc95878d","keywords":null,"link":"/itthon/20241226_katasztrofavedelem-tuzoltok-karacsony-elso-napja","timestamp":"2024. december. 26. 08:42","title":"48 tűzesethez vonultak ki a tűzoltók karácsony első napján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59b79797-2540-4213-a9a9-44e900f559de","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Ha már önt is zavarta a szomszédból átjövő vagy az utcáról feljövő zaj, akkor bizonyára értékelni fogja amerikai kutatók innovációját. Egy különleges anyagú függönyről van szó, amely kioltja a zajt a helyiségben.","shortLead":"Ha már önt is zavarta a szomszédból átjövő vagy az utcáról feljövő zaj, akkor bizonyára értékelni fogja amerikai...","id":"20241226_fuldugo-helyett-hajszalvekony-zajszuro-fuggony-zajszennyezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59b79797-2540-4213-a9a9-44e900f559de.jpg","index":0,"item":"45361452-1f71-48b5-8b19-131ffe2189b6","keywords":null,"link":"/tudomany/20241226_fuldugo-helyett-hajszalvekony-zajszuro-fuggony-zajszennyezes","timestamp":"2024. december. 26. 20:03","title":"Füldugó helyett: hajszálvékony függöny, amely kiszűri a zajokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a9ff910-29ca-4ece-b75c-c9e1dacb8222","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Hét sérültje van a balesetnek.","shortLead":"Hét sérültje van a balesetnek.","id":"20241226_new-york-macys-taxi-gazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a9ff910-29ca-4ece-b75c-c9e1dacb8222.jpg","index":0,"item":"786da311-4cad-4832-9d9b-b2178237f418","keywords":null,"link":"/vilag/20241226_new-york-macys-taxi-gazolas","timestamp":"2024. december. 26. 07:52","title":"Rosszul lett a taxisofőr, gyalogosok közé hajtott a híres manhattani áruház előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4103a2b1-619e-448a-8b9b-b4edbf131630","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A focista gyermekei még a Mikulással is találkoztak.","shortLead":"A focista gyermekei még a Mikulással is találkoztak.","id":"20241225_cristiano-ronaldo-karacsony-lappfold","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4103a2b1-619e-448a-8b9b-b4edbf131630.jpg","index":0,"item":"77feea31-c269-42c4-8e2f-2d75e108b3fd","keywords":null,"link":"/elet/20241225_cristiano-ronaldo-karacsony-lappfold","timestamp":"2024. december. 25. 15:23","title":"Lappföldre utazott karácsonyozni családjával Cristiano Ronaldo - videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19a7a1d7-b72c-43a1-909f-4138f1e20c15","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"India és Banglades is aggódik az óriásberuházás miatt.","shortLead":"India és Banglades is aggódik az óriásberuházás miatt.","id":"20241226_kina-tibet-vilag-legnagyobb-vizeromuve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19a7a1d7-b72c-43a1-909f-4138f1e20c15.jpg","index":0,"item":"be556c5e-b1d9-46ae-adcb-cfd8cecc822a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241226_kina-tibet-vilag-legnagyobb-vizeromuve","timestamp":"2024. december. 26. 09:43","title":"Eldőlt: Kína megépíti a világ legnagyobb vízerőművét Tibet szent folyóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea4f9ebe-4cd8-4925-b31f-8efe16aea480","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hosszabb és biztonságosabb repülést ígérnek azok a drónok, amelyeket önellenőrző idegrendszerrel szerelnek fel. Persze nem pont olyan megoldásról van szó, mint amilyen az emberi idegrendszer, az ötletet mégis ez adta a fejlesztéshez.","shortLead":"Hosszabb és biztonságosabb repülést ígérnek azok a drónok, amelyeket önellenőrző idegrendszerrel szerelnek fel. Persze...","id":"20241226_optikai-szalas-onvizsgalati-lehetoseg-dronoknal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea4f9ebe-4cd8-4925-b31f-8efe16aea480.jpg","index":0,"item":"f0a191a0-11ae-4cee-af94-f6021eba0823","keywords":null,"link":"/tudomany/20241226_optikai-szalas-onvizsgalati-lehetoseg-dronoknal","timestamp":"2024. december. 26. 16:03","title":"Idegrendszert kapnak a drónok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a0ebb22-46a8-4095-a984-326152842f30","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Gyengélkedő európai autóipar, kereskedelmi háború a küszöbön, elszabaduló infláció Amerikában, Putyint megrengette a szíriai diktátor bukása, de az orosz-ukrán háborúnak nem lesz egyhamar vége. Legalább Donald Trump pragmatikus – interjút adott a világ 2025-ös kilátásairól Kenneth Rogoff közgazdász professzor.","shortLead":"Gyengélkedő európai autóipar, kereskedelmi háború a küszöbön, elszabaduló infláció Amerikában, Putyint megrengette...","id":"20241225_spiegel-Kenneth-Rogoff-interju-gyenge-nemet-gazdasag-hosszu-kilabalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a0ebb22-46a8-4095-a984-326152842f30.jpg","index":0,"item":"3ffb4447-be49-4a4d-a0ae-bf9b10248aec","keywords":null,"link":"/360/20241225_spiegel-Kenneth-Rogoff-interju-gyenge-nemet-gazdasag-hosszu-kilabalas","timestamp":"2024. december. 25. 09:00","title":"Világhírű harvardi közgazdász: Évekig fog tartani a német kilábalás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ott, ahol egy hagyományos prémium szedán biztosan elakadna, a Volvo krosszszedánja még vígan elmegy. A "hosszúlábú" S60 azonban kissé borsos árú jószág.
A Volvo már korábban mesteri jártasságra tett szert a spéci igényeket kielégítő résmodellekben. Így volt ez úgy két évtizede is, amikor először rukkolt ki a kockaformájú V70-es kombi terepjáró változatával. Most erre a rugóra járva ugyancsak egy szűk, de pénzes autós közönséget megcélozva ismét próbálkozik: itt van a jelenleg futó S60-as terepkivitelben, amely kicsit sportos szedán, kicsit (luxus)terepjáró – mindez a svéd márkától megszokott prémium fazonírozásában.
Az S60 nevéhez odabiggyesztett cross country kifejezés valójában arra utal, hogy az elől-hátul kiegészítő díszelemekkel dekorált jármű hasmagasságát 6,5 centivel több, mint 20 centiméterre megemelték.
A nagyobb, a 18, illetve felár ellenében a 19 colos kerekeket ballonos gumival szerelték fel, a kerékjárati íveket fekete műanyaggal keretezve kiszélesítették, a kocsi alvázát pedig a kőfelverődések ellen külön védőlemezekkel is beburkolták. Így aztán ha a természetkedvelő volvós letér az aszfaltról, gond nélkül tovább haladhat. Úttalan, vad terep azért nem javasolt. A gólyalábkara helyezett, s ettől kicsit esetlen arányú járgány dagonyázó képességei korlátozottak, de arra mindenképpen jó, hogy a városban büntetlenül fel lehet vele ugratni a magas járdákra, jól bírja a kátyús pesti flaszter gyűrődéseit, s az összkerékhajtás jóvoltából a sáros-csúszós, vagy behavazott földutakon sem jön zavarba.
D.P.
A mi tesztpéldányunk motorházteteje alatt a Volvo 2400 köbcentiméteres, öthengeres turbódízelese lapult, amely a maximális, 420 Newtonméteres nyomatékát a hatfokozatú automata sebességváltó segítségével juttatja el a kerekekhez.
A Volvo brosúrája szerint a kettős turbófeltöltőt alkalmazó aggregátban az égési folyamat precíz irányításáról közvetlen üzemanyag-befecskendezés gondoskodik, méghozzá úgy, hogy hengerenként külön processzor és nyomásérzékelő szabályozza a befecskendezett üzemanyag mennyiségét. Mindez roppant korszerűen hangzik, de a teljes képhez hozzátartozik, hogy a Volvo a méretcsökkentés jegyében már elbúcsúzott a négyhengeresnél nagyobb erőforrásoktól. Még a legújabb, jóval testesebb XC90-esben is csak négy henger dolgozik.
Ám a volán mögött ebből az erkölcsi elavultságból az úrvezetők semmi hátrányosat nem érezhetnek. A 190 lóerős dízel bemelegedve feltűnően csendes, jól húz, kellően nyomatékos, bár vezetőjének meg kell elégednie az átlagosnál lassúbb gyorsulási értékkel: 8,6 másodperc alatt éri el az óránkénti 100 kilométeres sebességet.
Volvo S60 Cross Country - galéria
D.P.
A vezetés hangulatát feldobja a járműfülke skandináv, minimalista stílusú enteriőrje, mindenekelőtt a már oly sokszor dicsért biztos oldaltartású, kagylósított ülések. Ez azonban nem változtat azon, hogy a középosztályba sorolt S60 hátul igencsak szűkős: még jó pár alsó középkategóriájú konkurens is több helyet kínál. A Volvo más típusaiból is jól ismert műszerpult viszont szemet gyönyörködtetően dizájnos.
Apró, de látványos adalék, hogy a kombinált digitális óraegység izzó vörösbe borul, amikor a háromállású (elegance, eco, performance) üzemmód baloldali bajuszkapcsolóját az utóbbiba kapcsoljuk. Már-már klasszikus dizájnelemnek számít a középen kialakított „lebegő” középkonzol is, jóllehet lassan az is nyugdíjérett. A rajtalévő gomberdővel lehet megjeleníteni a különböző információs és szórakoztató adatokat a hét colos kijelzőn. Vagyis nem érintőképernyős, indulás előtt nem árt gyakorolni a menürendszert, a menet közbeni gombbabrálás elvonhatja vezető figyelmét.
Volvo S60 Cross Country - galéria
D.P.
Pedig a svéd márka már hagyományszámba menően legendásnak számít biztonsági megoldásairól, s az ilyen előremutató megoldások a cross countryból sem hiányoznak. Az öszkerékhajtású változatokban alapfelszereltség a lejtmenet-vezérlés, ennek jóvoltából meredek lejtőkön csak kormányozni kell, a féket és a gázadagolást elektronika vezérli. Emellett az IntelliSafe fantázianévre keresztelt asszisztensrendszer ugyancsak többféleképpen segíti a biztonságos volánforgatást.
Ezek egyik leglátványosabbika az a City Safety nevű, 50 km/óra sebességig működő koccanásgátló, amely önműködően vészfékezésbe kezd, ha a sofőr nem reagál időben a kocsi előtt hirtelen megálló, vagy lassuló autóra. A rendszer része a gyalogos- és kerékpár-felismerő funkció: ha váratlanul gyalogos lép a kocsi elé, vagy ugyanígy biciklis kerül a kocsi útjába, az elektronika ugyancsak besegít, hogy elkerüljék az végzetes gázolást.
D.P.
A nem túl erős fizetőképességű magyar autópiacon az S60 Cross Country talán legnagyobb hátránya, hogy már helyből nem olcsó: 11,840 millió forintnál startol, de a legmagasabb, Summum kivitelű tesztautó már több mint 16 millió, amelyből az IntelliSafe egymaga 740 ezer forintot kóstál. Így hovatovább S60-fanatikusnak kell lenni, hogy az autós a krosszváltozat mellett döntsön.
Ám a Volvo marketingesei láthatóan ismerik a piaci dörgést. A Cross Country sportszedán mellett még a kombiváltozat, a V60 terepes verzióját is kínálják, s hírek szerint a nagyobb vásárlóerejű főpiacokon, így otthon Svédországban, vagy az USA-ban a terepjáró 60-asokat viszik, mint a cukrot.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.