Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Lehet, hogy közel száz kilogrammal nehezebb egy kabrió MINI, mint a zárttetős testvérei, de szabadságfokban annyit ad, hogy simán elcsábul, aki beleül.
A MINI önmagában is elégé image termék, hatványozottan igaz ez a nyitott tetős változataira. Még, ha az eredeti változatban ez a vonal csak nagyon marginálisan volt jelen, a BMW-s éra beköszöntével ez a változat is hozta eddig két generáció révén a több, mint 300 ezres eladást. Elérkezett hát a jelenlegi, harmadik generáció nyárias változatának premierje is, megérkezett az új MINI Cabriolet.
Hogy a közepébe vágjunk, a teljesen automatán mozgó vászontetejét – ami akár Union Jack zászló mintázatú is lehet - 18 másodperc alatt dobja le magáról. Mindezt akár 30 km/h-s sebességnél is. A tetőrész rendelkezik napfénytető funkcióval is, ilyenkor egy szokásosnak mondható nagyjából fél négyzetméteres napfénytetőt kapunk.
A paramétereit tekintve a kabrió is profitált a harmadik generáció megnövelt méreteiből: 3821 mm hosszú, 1727 mm széles és 1425 mm magas a tengelytávja 2495 mm - a csomagtere is 25 százalékkal nagyobb lett, mint az előd változaté volt. Igaz a 215 literes méretével, még mindig csak egy Suzuki Swiftével versenyezhet kapacitás tekintetében. Míg nyitott tetővel, alig 160 literre korlátozódik a tér. De legalább van egy úgynevezett „Easy Load” funkció, két kart megrántva, felemelhető a vászontető tartószerkezete a könnyebb pakoláshoz. Az igazi plusz ebben a kisautó kabrió-osztályban úgyis a két hátsó ülés, amelyek azért erősen szükségmegoldásként ajánlatók, nyitott tetővel pedig talán annak sem.
Az utastér nagyjából ugyan az, mint a keménytetős változatoké, középen a méretes 8,8 colos varázstükörrel, a navi és a szórakoztatóelektronikai-egységek kijelzőjével, és nem újdonság már, hogy a kormányoszlop mögé költözött a sebesség- és fordulatszámmérő, amúgy itt is a billenő-kapcsolós dizájn vonul fel.
Ami a motorválasztékot illeti, első körben a MINI Cabrio ötféle erőforrással érhető el. Az alap nálunk a háromhengeres 1.5-ös motor 136 lóerős/220 Nm, a míg a gázolajos Cooper D 1.5-ös, a benzineshez hasonlóan három hengerrel 116 lóerős, 270 Nm. A tüzesebb Cooper S 2.0 literes 192 lóerős/280 Nm, az SD 2.0 literes 170 lóerős/360 Nm. Az ínyenceknek pedig azonnal van az igazi kis pokolfajzat John Cooper Works változat is 2.0 literes 231 lovas/320 Nm erőforrással.
Nálunk a bemutatón, a benzines Cooper S volt egy jó órácskára. Ami egyből szembetűnő, hogy jófajta kabriós élményt ad a MINI, mert bizony jár a levegő, nem emelkedik kupolaként az A-oszlop a fejünk fölé. A 1998 köbcentis motor 4000-es fordulat felett igazán harap, majd ha megvonjuk tőle éltető elemét a dús benzin-levegő keveréket, a rendszer jókorákat visszadurrog. A turbó az újabb gázadásra megint – nyitott tetővel igazán szépen hallhatóan - visít és 7 másodperc alatt bőven megvan a 100 km/h nulláról, majd az elengedett felesleges levegő sóhajtozását is jól hallani a turbó felől. Remek zenék ezek.
Másféle menetzajok, főleg szélzaj, felhúzott ablakok melletti nyugodt 100 km/h-s tempóig kabriózással egyáltalán nincs. Utána már változik kicsit az örvénylés és erősebbé válnak zajok, valamint a kabinba visszaérkező levegő hűteni kezdi a karokat, lábakat. A sokat emlegetett gokartos karakter nyilván az erőteljesebb audió élménynek köszönhetően, extrán megvan. Manapság persze rengeteg elektronikus segédrendszer egészíti ki kormánymű-futómű-hajtáslánc egységét, így a dinamikus vonóerő-szabályzozó (DTC), illetve az elektronikus differenciálzár-hatású funkciók mind azért vannak, hogy egy kis betyárkodás után nyugodtan mondhassuk.
Opciósan pedig nagyon lehet még színezni a kis kabriónkat. Megy a logókivetítés az aszfaltra este – ez mostanság nagyon dívik, a Ford Mustang Convertible is tudja – és a BMW-nél is rendelhető egy-két modellhez. Megvan az úgynevezett „Always Open Timer” is, ami a nyitott tetővel töltött időt hivatott mérni. Sőt a klíma/fütés napfényérzékeny, legalábbis abban az értelemben, hogy magától bekapcsol, ha felhőzetet érzékel felettünk. Ennél azért jóval prózaibb extra a kulcsnélküli bejutás és a LED-es nappali, hátsó, köd, kanyar és menetfények opciója. Az új MINI Clubman-ban bemutatott Chesterfield-mintás bőrkárpitnál, ami a kabrióba is rendelhető pedig nem nagyon van gusztább extra most az autóiparban.
Ja és az áraik?! A MINI Cooper 6,9 millió, a Cooper S 8,17 millió, a JCW 9,79 millió, a Cooper D 7,51, míg a Cooper SD 9,09 milió forint alapból.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.