szerző:
Tetszett a cikk?

Lehet, hogy közel száz kilogrammal nehezebb egy kabrió MINI, mint a zárttetős testvérei, de szabadságfokban annyit ad, hogy simán elcsábul, aki beleül.

A MINI önmagában is elégé image termék, hatványozottan igaz ez a nyitott tetős változataira. Még, ha az eredeti változatban ez a vonal csak nagyon marginálisan volt jelen, a BMW-s éra beköszöntével ez a változat is hozta eddig két generáció révén a több, mint 300 ezres eladást. Elérkezett hát a jelenlegi, harmadik generáció nyárias változatának premierje is, megérkezett az új MINI Cabriolet.

Hogy a közepébe vágjunk, a teljesen automatán mozgó vászontetejét – ami akár Union Jack zászló mintázatú is lehet - 18 másodperc alatt dobja le magáról. Mindezt akár 30 km/h-s sebességnél is. A tetőrész rendelkezik napfénytető funkcióval is, ilyenkor egy szokásosnak mondható nagyjából fél négyzetméteres napfénytetőt kapunk.

MINI Cabrio - galéria
D.P.

A paramétereit tekintve a kabrió is profitált a harmadik generáció megnövelt méreteiből: 3821 mm hosszú, 1727 mm széles és 1425 mm magas a tengelytávja 2495 mm - a csomagtere is 25 százalékkal nagyobb lett, mint az előd változaté volt. Igaz a 215 literes méretével, még mindig csak egy Suzuki Swiftével versenyezhet kapacitás tekintetében. Míg nyitott tetővel, alig 160 literre korlátozódik a tér. De legalább van egy úgynevezett „Easy Load” funkció, két kart megrántva, felemelhető a vászontető tartószerkezete a könnyebb pakoláshoz. Az igazi plusz ebben a kisautó kabrió-osztályban úgyis a két hátsó ülés, amelyek azért erősen szükségmegoldásként ajánlatók, nyitott tetővel pedig talán annak sem.

Az utastér nagyjából ugyan az, mint a keménytetős változatoké, középen a méretes 8,8 colos varázstükörrel, a navi és a szórakoztatóelektronikai-egységek kijelzőjével, és nem újdonság már, hogy a kormányoszlop mögé költözött a sebesség- és fordulatszámmérő, amúgy itt is a billenő-kapcsolós dizájn vonul fel.

MINI Cabrio - galéria
D.P.

Ami a motorválasztékot illeti, első körben a MINI Cabrio ötféle erőforrással érhető el. Az alap nálunk a háromhengeres 1.5-ös motor 136 lóerős/220 Nm, a míg a gázolajos Cooper D 1.5-ös, a benzineshez hasonlóan három hengerrel 116 lóerős, 270 Nm. A tüzesebb Cooper S 2.0 literes 192 lóerős/280 Nm, az SD 2.0 literes 170 lóerős/360 Nm. Az ínyenceknek pedig azonnal van az igazi kis pokolfajzat John Cooper Works változat is 2.0 literes 231 lovas/320 Nm erőforrással.

Nálunk a bemutatón, a benzines Cooper S volt egy jó órácskára. Ami egyből szembetűnő, hogy jófajta kabriós élményt ad a MINI, mert bizony jár a levegő, nem emelkedik kupolaként az A-oszlop a fejünk fölé. A 1998 köbcentis motor 4000-es fordulat felett igazán harap, majd ha megvonjuk tőle éltető elemét a dús benzin-levegő keveréket, a rendszer jókorákat visszadurrog. A turbó az újabb gázadásra megint – nyitott tetővel igazán szépen hallhatóan - visít és 7 másodperc alatt bőven megvan a 100 km/h nulláról, majd az elengedett felesleges levegő sóhajtozását is jól hallani a turbó felől. Remek zenék ezek.

MINI Cabrio - galéria
D.P.

Másféle menetzajok, főleg szélzaj, felhúzott ablakok melletti nyugodt 100 km/h-s tempóig kabriózással egyáltalán nincs. Utána már változik kicsit az örvénylés és erősebbé válnak zajok, valamint a kabinba visszaérkező levegő hűteni kezdi a karokat, lábakat. A sokat emlegetett gokartos karakter nyilván az erőteljesebb audió élménynek köszönhetően, extrán megvan. Manapság persze rengeteg elektronikus segédrendszer egészíti ki kormánymű-futómű-hajtáslánc egységét, így a dinamikus vonóerő-szabályzozó (DTC), illetve az elektronikus differenciálzár-hatású funkciók mind azért vannak, hogy egy kis betyárkodás után nyugodtan mondhassuk.

Opciósan pedig nagyon lehet még színezni a kis kabriónkat. Megy a logókivetítés az aszfaltra este – ez mostanság nagyon dívik, a Ford Mustang Convertible is tudja – és a BMW-nél is rendelhető egy-két modellhez. Megvan az úgynevezett „Always Open Timer” is, ami a nyitott tetővel töltött időt hivatott mérni. Sőt a klíma/fütés napfényérzékeny, legalábbis abban az értelemben, hogy magától bekapcsol, ha felhőzetet érzékel felettünk. Ennél azért jóval prózaibb extra a kulcsnélküli bejutás és a LED-es nappali, hátsó, köd, kanyar és menetfények opciója. Az új MINI Clubman-ban bemutatott Chesterfield-mintás bőrkárpitnál, ami a kabrióba is rendelhető pedig nem nagyon van gusztább extra most az autóiparban.

Ja és az áraik?! A MINI Cooper 6,9 millió, a Cooper S 8,17 millió, a JCW 9,79 millió, a Cooper D 7,51, míg a Cooper SD 9,09 milió forint alapból.

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!