Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e709eb6a-6798-47c7-9d48-804e734f533b","c_author":"Onozó Róbert - Varga Ferenc (Cannes) ","category":"kultura","description":"A cannes-i filmfesztivál második hete könnyedebb filmekkel nyitott, így helyszíni podcast tudósításunkban már abban reménykedünk, hogy Dakota Johnson visszahozza a romantikus vígjáték műfaját a tévéből a mozikba. Láttunk még vizuálisan bravúros, de fárasztó AIDS-filmet a Titán rendezőjétől, és egy egyiptomi krimit arról, hogy a diktatúra mocskos módszereit illetően mindig van lejjebb.","shortLead":"A cannes-i filmfesztivál második hete könnyedebb filmekkel nyitott, így helyszíni podcast tudósításunkban már abban...","id":"20250520_cannes-filmfesztival-dakota-johnson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e709eb6a-6798-47c7-9d48-804e734f533b.jpg","index":0,"item":"450a6a36-e630-46ec-a64e-ea0c357f315f","keywords":null,"link":"/kultura/20250520_cannes-filmfesztival-dakota-johnson","timestamp":"2025. május. 20. 14:38","title":"Újjászületett Cannes-ban a romantikus komédia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03b7d4c8-28cf-4cf3-9fec-a18bb313ae9c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szervezet a terepjáróját újítaná fel, most támogatói adományokat várnak.","shortLead":"A szervezet a terepjáróját újítaná fel, most támogatói adományokat várnak.","id":"20250521_pest-varmegyei-kutato-mento-szolgalat-palyazat-elutasitas-miniszterelnokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03b7d4c8-28cf-4cf3-9fec-a18bb313ae9c.jpg","index":0,"item":"bc85d446-5012-47e9-a752-2ed53e49f532","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_pest-varmegyei-kutato-mento-szolgalat-palyazat-elutasitas-miniszterelnokseg","timestamp":"2025. május. 21. 17:12","title":"Forráshiányra hivatkozva nem adott pénzt a kormány egy Pest megyei mentőszolgálatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e85d14f7-135c-4dc6-8936-efe50fccf34c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Ha ez a névválasztás volt végül az a verzió, amit a tervezés során elfogadtak, akkor vajon mi lehetett a többi?! Harapós Nyuszik?” – írja az elemző.","shortLead":"„Ha ez a névválasztás volt végül az a verzió, amit a tervezés során elfogadtak, akkor vajon mi lehetett a többi...","id":"20250520_Racz-Andras-Harcosok-Klubja-logo-nyilaskeresztesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e85d14f7-135c-4dc6-8936-efe50fccf34c.jpg","index":0,"item":"3312140b-eee7-4cfc-8925-47f8d79b0929","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Racz-Andras-Harcosok-Klubja-logo-nyilaskeresztesek","timestamp":"2025. május. 20. 11:07","title":"Rácz András szerint a Harcosok Klubjának logója kísértetiesen hasonlít a nyilaskeresztesek H betűjére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1899b290-3358-4a16-b220-0e50ab83cc4c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók arra voltak kíváncsiak, miként élnek az online térben a fiatalok, és mennyire érzik károsnak a közösségi oldalakat. Az eredmény megdöbbentő, de nem meglepő.","shortLead":"Brit kutatók arra voltak kíváncsiak, miként élnek az online térben a fiatalok, és mennyire érzik károsnak a közösségi...","id":"20250520_kozossegi-oldal-internetezes-fiatalok-felmeres-facebook-instagram-tiktok-digitalis-kijarasi-tilalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1899b290-3358-4a16-b220-0e50ab83cc4c.jpg","index":0,"item":"a01047f9-83c0-4178-a7a2-cb48a1fa2586","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_kozossegi-oldal-internetezes-fiatalok-felmeres-facebook-instagram-tiktok-digitalis-kijarasi-tilalom","timestamp":"2025. május. 20. 19:03","title":"A fiatalok majdnem fele inkább egy internet nélküli világban élne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3d354be-c8c1-484a-b609-6a6557a30d74","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 93 éves rendező egészségi állapota miatt döntött így.","shortLead":"A 93 éves rendező egészségi állapota miatt döntött így.","id":"20250521_Egyre-gyengulok-Szinetar-Miklos-nem-vallal-mar-uj-rendezest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3d354be-c8c1-484a-b609-6a6557a30d74.jpg","index":0,"item":"53e50ed3-37b5-4986-b2e8-c71a125c708a","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Egyre-gyengulok-Szinetar-Miklos-nem-vallal-mar-uj-rendezest","timestamp":"2025. május. 21. 09:25","title":"„Egyre gyengülök”– Szinetár Miklós nem vállal új rendezést és inkább autót sem vezet már","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú prosztatamegnagyobbodás áll. Cikkünkben azt mutatjuk be, milyen hatással van egy idősödő, de még ereje teljében lévő férfi mindennapjaira ez a kellemetlen, de megfelelő odafigyeléssel könnyen karban tartható probléma.","shortLead":"Az évek előrehaladtával egyre több férfi néz szembe vizelési zavarokkal, amelyek hátterében leggyakrabban a jóindulatú...","id":"20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15461e16-0706-4cb5-b6cb-a17038a3bb53.jpg","index":0,"item":"276a83e0-fe65-4180-a257-77252347e64a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Idoskori-prosztataproblema-proxelan","timestamp":"2025. május. 20. 19:30","title":"Időskori prosztataprobléma: muszáj ezzel együtt élni?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"f3e4c6fe-7a86-4422-a43f-8e4170e92102","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Concorso d’Eleganza Villa d’Estén egy új koncepcióautó és egy vadonatúj M modell is be fog mutatkozni.","shortLead":"A Concorso d’Eleganza Villa d’Estén egy új koncepcióautó és egy vadonatúj M modell is be fog mutatkozni.","id":"20250520_titokzatos-ujdonsag-leleplezesere-keszul-a-bmw","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3e4c6fe-7a86-4422-a43f-8e4170e92102.jpg","index":0,"item":"55c490d5-30f7-46e2-a80a-c27c793044ce","keywords":null,"link":"/cegauto/20250520_titokzatos-ujdonsag-leleplezesere-keszul-a-bmw","timestamp":"2025. május. 20. 07:21","title":"Titokzatos újdonság leleplezésére készül a BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"451b0f50-66a8-403c-b369-5961cdad55c7","c_author":"Bihari Ágnes","category":"360","description":"A Magyar Nemzeti Galéria (MNG) Élőhely című kiállítása mintegy 60 műtárgy – festmények, szobrok, fotók és videók – segítségével vizsgálja a természethez való viszony alakulását a 19. század végétől napjainkig. A tárlat arra keresi a választ, hogyan értelmezhető újra a természet és kultúra kapcsolata a történeti tájképfestészet és a jelenkori ökológiai válság tükrében; továbbá bemutatja, miként reagált a művészet a környezeti változásokra és hogyan vált a kérdés napjaink meghatározó témájává. Klasszikus és kortárs művészek – többek közt Mednyánszky László, Alan Sonfist, vagy Gosztola Kitti és Kaszás Tamás – munkái révén a látogatók szembesülhetnek a természet átalakulásával és saját felelősségükkel bolygónk jövőjével kapcsolatban. A kiállítás kurátorai: Harangozó Katalin, Major Sára, Petrányi Zsolt és Tarr Linda Alexandra – közülük Petrányi Zsoltot kérdeztük a munkáról.","shortLead":"A Magyar Nemzeti Galéria (MNG) Élőhely című kiállítása mintegy 60 műtárgy – festmények, szobrok, fotók és videók –...","id":"20250521_A-mu-Petranyi-Zsolt-interju-Magyar-Nemzeti-Galeria-Elohely-kiallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/451b0f50-66a8-403c-b369-5961cdad55c7.jpg","index":0,"item":"75a06625-d2c4-4ab4-a530-3b3e66125527","keywords":null,"link":"/360/20250521_A-mu-Petranyi-Zsolt-interju-Magyar-Nemzeti-Galeria-Elohely-kiallitas","timestamp":"2025. május. 21. 15:35","title":"A romantika tájképeitől az ökológiai videójátékokig – raktáraiból is elővarázsolt kincseket a Nemzeti Galéria az Élőhely című tárlathoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hatajtós kiskombiként, méretosztályt ugorva újult meg a MINI Clubman, amely ellen már a céges vevőkörnek sem lehet kifogása.
Ahogyan a magyarországi bemutatóra kiállított 1980-as MINI Clubman Estate hátsó ablakán egy matrica állította: „Isten a hetedik napon megteremté… a minit”. Látható eredetileg még Mini volt, csak a BMW tulajdonlás óta lett a brit törpeautó írásmódja MINI. A helyzet pedig az, hogy nem csak írásmódban egyre kevésbé kicsik ezek az autók. Most, a jelenlegi legnagyobb bemutatóján jártunk.
A Mini Clubman elsőként 1969 és 1982 között létezett, a puttonyos apróságból története során eladtak több mint 200 ezret. Majd az új korszakban 2007-2014 között is rajta volt a MINI palettáján, ám nehéz lenne azt mondani, hogy telitalálat volt, kicsiként csak nagynak tűnt. Ezért a márkánál úgy döntöttek eggyel feljebb, a prémium kompaktok közé lövik be a második generációs MINI Clubmant. Ez a szegmens ráadásul sokkal nagyobb haszonnal kecsegtet, különösképpen annak fényében, hogy a gyártó saját várakozásai szerint 2020-ig, 27 százalékos pluszt produkálva növekszik ez a méretosztály. Ehhez viszont az kellett, hogy lényegében teljesen átírják a koncepciót.
A Clubman tényleg más dimenzióban játszik, mint egy megszokott három vagy ötajtós MINI. A szélessége 9 centivel több, mint egy ötajtósé, és a tengelytávban is plusz 10 centivel nagyobb (2670mm). Teljes hosszban pedig nem kevesebb, mint 27 centimétert tettek hozzá az ötajtós változathoz. Ez a 4253 milliméteres autó ezzel teljesen más karakterű is, mint az eddigiek.
MINI Clubman - galéria
D.P.
A képeken kissé tepsiszájú és furcsa arányúnak tűnő autó, a valóságban a szélessége és a hozzá tartozó magasság (1441mm) aránya révén kifejezetten mutatós. Az első rész teljes egészében mintázza a mostani MINI-ket , a hátulja viszont eltérő nem csak a szokatlan, kettényíló csomagtér ajtó miatt, aminek révén tulajdonképpen hatajtós a Clubman, hanem a jól formázott lámpák karakteressé teszik az újdonságot.
A célkitűzés valahol egyértelmű a méretosztály-ugrással, az eddig céges autóknak csak nagyon nyakatekert módón titulálható MINI-be megpróbálnak átültetni egy új közönséget is. Az újdonság ennek megfelelően az új generációs MINI-k legnagyobb tagja. A csomagtere 360 literes, ami szintén nem lehet már kifogás egy általános használatú juttatásautónál, akárcsak az öt teljes értékű üléshely, amelyek közül a hátsók 40:20:40 arányban dönthetők, így akár 1250 literes szabad helyet is nyerve a kocsiban. Ráadásul továbbra is igen egzotikus formában nyílik az a csomagtért, a kettényíló ajtókkal.
MINI Clubman - galéria
D.P.
Persze érdekes lesz majd, hogyan sikerül bevenni ugyan azt a piacot a Clubmannek, ahol jelenleg talán a BMW 1-es széria a favorit az Audi A3 mellett. Mert valóban egy dizjánautót becserél-e valaki egy BMW-ért? A legnyomósabb érv ugyanakkor mégiscsak az lehet, hogy lényegében ugyanazt kapja, csak sikkesebb kiadásban.
Mert, ha azt vesszük, hogy hogyan szolgálja ki ezt az ügyfélkört a Clubman, akkor nehéz ellenérvet találni: Comfort Access kulcsnélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás, a hátsó csomagtérajtó érintés nélküli – láblengetős – nyithatósággal kiegészítve. Head-Up kijelző, az utastér széltében és hosszában is bőséges. Ráadásul olyat kapni, ami máshol nincs, beköltözött néhány extrém variáns a kárpitválasztékba, mint a Chesterfield-bőr, ami egy kékes és keresztvarrásos bőrözés és elképesztően jól néz ki. De ugyan így, egyedi extra a logókivetítés az első ajtóknál, vagy a cápauszony villogó a kocsi tetején, amely segít egy zsúfolt parkolóban megtalálni járgányunkat.
MINI Clubman - galéria
D.P.
Beülve, a sportülések megmaradtak és ahogy kell, jó mélyre engedhetők, a kormánykerék kellően vaskos. Ugyan nem újdonság a harmadik generációs MINI óta, de itt is a kormányoszlopra költözött a sebesség- és fordulatszámmérő, középkonzol kijelzője 8,8 col képátlójú is lehet, ezen megy a navigáció és a szórakoztatórendszer. Ezzel együtt nem újdonság már, ahogyan fejlődik az anyacég, a BMW i-Drive rendszere, úgy profitál mindebből a MINI is. Persze az színes LED-gyűrű a kijelző körül is megmaradt, akárcsak az egyedi billenő kapcsolók, közük a motorindító és más beállítások kettősállású kapcsolója.
A MINI Clubman négy különféle, TwinPower Turbo technológiás motorváltozattal jön, köztük az alap a 1.5 literes háromhengeres 136 lóerős. Az új MINI Cooper S Clubman 192 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres benzines. A két négyhengeres dízelmotor közül a Cooper D Clubman 150 lóerőt, míg az SD Clubman 190 lóerő maximális teljesítményt produkál.
MINI Clubman - galéria
D.P.
A bemutatón a benzines Cooper S 192 lóerős teljesítményű tagjával sikerült próbát tenni. A 1998 köbcentis motorból 4700-6000-es fordulatnál jön ki igazából bugi. A műszer kiosztása 7000-es fordulatig tart, már hatezernél a vörös zónában vagyunk. A forgatónyomaték maximuma, a 280 Nm már 1250-es fordulatszámnál megvan. Megtartotta az a jó tulajdonságát is a Clubman a hogy ha tovább huzatjuk bő gázzal, majd megvonjuk tőle egy pillanatra a dús benzin-levegő keveréket, a rendszer szépen visszadurrog. A menetdinamikára annak ellenére sem lehet semmilyen panasz, hogy a Clubman kényszerűen 155 kilóval nehezebb, mint az ötajtós rokona, és a súlya meghaladja az 1300 kilót.
Újdonságaként mutatkozik be az új MINI Clubman modellben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó is, amely a váltó a hatékonyabb váltások érdekében még a navigációt is figyeli természetesen csak ECO-módban, amelyet a váltókulissza peremgyűrűjét elfordítva választhatjuk ki a SPORT, MID, vagy ECO lehetőségek közül.
A jelenlegi négy variáns ára – később ugyanis lesz John Cooper Works változat kétliteres 231 lovas motorral – persze nem éppen olcsó. A Cooper Clubman ára 7,03 millió forint alapáron, a Cooper S 8,12 millió, a Cooper D 7,6 millió, míg a Cooper SD-ért már 8,72 millió forintot kér az importőr alapáron.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nagy bajban lennének a határon túli magyarok, ha ott, ahol élnek, viszonossági alapon ugyanazok a „szuverenitásvédelmi” regulák lennének az irányadók, amiket Orbánék Magyarországon a civilek és a sajtó ellen bevezetni készülnek.