Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2061e6bb-34e2-4275-9738-44cb77f759dd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók vizsgálata alapján úgy tűnik, a gyerekek és a 65 év felettiek esetében ugyanannyit beszélnek a nők és a férfiak, ám egy bizonyos korosztályban felborul ez az egyensúly.","shortLead":"Amerikai kutatók vizsgálata alapján úgy tűnik, a gyerekek és a 65 év felettiek esetében ugyanannyit beszélnek a nők és...","id":"20250204_nok-ferfiak-beszed-mennyisege-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2061e6bb-34e2-4275-9738-44cb77f759dd.jpg","index":0,"item":"4ff14bf2-03ac-4d07-8d8b-786ed6c8c781","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_nok-ferfiak-beszed-mennyisege-vizsgalat","timestamp":"2025. február. 04. 20:03","title":"Új vizsgálat bizonyítja: a nők többet beszélnek, mint a férfiak – de nem mindig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6dbbf2de-43ac-408f-94f6-c04c1bac5c89","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"gazdasag","description":"Az eddigi csókos felszámoló helyére újat neveztek ki a kiemelt felszámolásokat végző állami cég felügyelőbizottságának élére. A távozó embert Mészáros Lőrinc, az érkezőt Tiborcz István köreihez sorolják.","shortLead":"Az eddigi csókos felszámoló helyére újat neveztek ki a kiemelt felszámolásokat végző állami cég felügyelőbizottságának...","id":"20250206_Lefejez-nemzeti-felszamolo-nrn-mike-ferenc-waberer-tiborcz-dunaferr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6dbbf2de-43ac-408f-94f6-c04c1bac5c89.jpg","index":0,"item":"5eba5ec3-0454-41f0-8b75-a55b9efd2183","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Lefejez-nemzeti-felszamolo-nrn-mike-ferenc-waberer-tiborcz-dunaferr","timestamp":"2025. február. 06. 10:07","title":"Váratlanul lefejezték a nemzeti felszámolócéget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebf381b8-45c1-4e77-acee-9f58923d2dd4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Svájci kutatók szerint hónapokkal fiatalabb lehet a biológiai órája annak, aki rendszeresen visz be a szervezetébe valamilyen omega-3 zsírsavat, de a legjobb, ha D-vitaminnal és testmozgással kombinálja mindezt.","shortLead":"Svájci kutatók szerint hónapokkal fiatalabb lehet a biológiai órája annak, aki rendszeresen visz be a szervezetébe...","id":"20250204_omega-3-zsirsav-etkezes-bevitel-oregedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebf381b8-45c1-4e77-acee-9f58923d2dd4.jpg","index":0,"item":"35d14f85-51a3-4202-a160-9cd7a095cfa3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_omega-3-zsirsav-etkezes-bevitel-oregedes","timestamp":"2025. február. 04. 19:03","title":"Bebizonyították: az öregedés elleni is jók lehetnek az omega-3 zsírsavak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1872f69e-6e0d-401d-a9fd-d2f50275d9ba","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Az elképesztő formájú Renault Filante Record nem a leggyorsabb, hanem a leghatékonyabb szeretne lenni az elektromos járgányok között.","shortLead":"Az elképesztő formájú Renault Filante Record nem a leggyorsabb, hanem a leghatékonyabb szeretne lenni az elektromos...","id":"20250204_brutalis-dizajn-orult-hatekonysag-megneztuk-a-renault-filante-record-z41-uj-rekorder-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1872f69e-6e0d-401d-a9fd-d2f50275d9ba.jpg","index":0,"item":"d746bf9d-1a52-43fe-b290-58f743c86dd0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250204_brutalis-dizajn-orult-hatekonysag-megneztuk-a-renault-filante-record-z41-uj-rekorder-auto","timestamp":"2025. február. 04. 17:49","title":"Brutális dizájn, őrült hatékonyság: megnéztük a Renault új rekorder autóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"809a82c9-06a8-4184-8663-62cb7e66a223","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Úgy tűnik, tovább késik az orosz bolthálózat első hazai egysége.","shortLead":"Úgy tűnik, tovább késik az orosz bolthálózat első hazai egysége.","id":"20250205_Toroltek-a-nyilvantartasbol-a-nyiregyhazi-Mere-uzletet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/809a82c9-06a8-4184-8663-62cb7e66a223.jpg","index":0,"item":"a71fdf53-e6bb-47f5-a6fd-b86ef3171823","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Toroltek-a-nyilvantartasbol-a-nyiregyhazi-Mere-uzletet","timestamp":"2025. február. 05. 14:20","title":"Törölték a nyilvántartásból az orosz Mere boltlánc nyíregyházi üzletét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b3ab849-0d5e-4305-b56c-751bbb796f76","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Kedd hajnalban volt egy 4,7-es erősségű rengés is a szigetnél.","shortLead":"Kedd hajnalban volt egy 4,7-es erősségű rengés is a szigetnél.","id":"20250204_menekules-szantorini-foldrenges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b3ab849-0d5e-4305-b56c-751bbb796f76.jpg","index":0,"item":"43e551fa-4d45-43fe-b9d6-ab8ba52ac679","keywords":null,"link":"/vilag/20250204_menekules-szantorini-foldrenges","timestamp":"2025. február. 04. 16:20","title":"Menekülnek az emberek Szantoriniről, miután az elmúlt napokban több száz földrengést észleltek a szigeten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35c9bc22-7a53-4805-91ec-9edd265863c0","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Ugrásra készen áll a HM szerint a közép-afrikai Csádba készülő magyar katonai kontingens, bár továbbra sem tiszta, mi a célja. Ezt részletezi két kormányközi megállapodás, amit – bár itthon elfelejtették ezt közölni – tavaly ősszel már alá is írtak Budapesten, viszont nem nyilvánosak. A miniszterelnök fia által egyengetett titokzatos misszió katonai részleteiről talán majd 30 év múlva lehet többet tudni. ","shortLead":"Ugrásra készen áll a HM szerint a közép-afrikai Csádba készülő magyar katonai kontingens, bár továbbra sem tiszta, mi...","id":"20250205_afrika-csad-katonai-misszio-honvedelmi-miniszterium-titok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35c9bc22-7a53-4805-91ec-9edd265863c0.jpg","index":0,"item":"f932e2e9-8535-4495-8f95-d9548d61a707","keywords":null,"link":"/360/20250205_afrika-csad-katonai-misszio-honvedelmi-miniszterium-titok","timestamp":"2025. február. 05. 13:00","title":"Valamikor, valamiért katonákat küldünk Afrikába: amit tudni lehet és amit titkol a kormány a csádi katonai misszióról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35bd16ed-03af-42a3-8f3d-3eba34dc4a38","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Nem tudni, hogy a sofőr életben van-e, utoljára akkor adott életjelet, miután belezuhant a víznyelőbe.","shortLead":"Nem tudni, hogy a sofőr életben van-e, utoljára akkor adott életjelet, miután belezuhant a víznyelőbe.","id":"20250204_mentok-viznyelo-teherautosofor-japan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35bd16ed-03af-42a3-8f3d-3eba34dc4a38.jpg","index":0,"item":"1a44b8a6-62e7-4845-960a-9b41134b290c","keywords":null,"link":"/elet/20250204_mentok-viznyelo-teherautosofor-japan","timestamp":"2025. február. 04. 13:16","title":"Már egy hete nem tudják kiszedni a víznyelőbe zuhant teherautó-sofőrt Japánban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hatajtós kiskombiként, méretosztályt ugorva újult meg a MINI Clubman, amely ellen már a céges vevőkörnek sem lehet kifogása.
Ahogyan a magyarországi bemutatóra kiállított 1980-as MINI Clubman Estate hátsó ablakán egy matrica állította: „Isten a hetedik napon megteremté… a minit”. Látható eredetileg még Mini volt, csak a BMW tulajdonlás óta lett a brit törpeautó írásmódja MINI. A helyzet pedig az, hogy nem csak írásmódban egyre kevésbé kicsik ezek az autók. Most, a jelenlegi legnagyobb bemutatóján jártunk.
A Mini Clubman elsőként 1969 és 1982 között létezett, a puttonyos apróságból története során eladtak több mint 200 ezret. Majd az új korszakban 2007-2014 között is rajta volt a MINI palettáján, ám nehéz lenne azt mondani, hogy telitalálat volt, kicsiként csak nagynak tűnt. Ezért a márkánál úgy döntöttek eggyel feljebb, a prémium kompaktok közé lövik be a második generációs MINI Clubmant. Ez a szegmens ráadásul sokkal nagyobb haszonnal kecsegtet, különösképpen annak fényében, hogy a gyártó saját várakozásai szerint 2020-ig, 27 százalékos pluszt produkálva növekszik ez a méretosztály. Ehhez viszont az kellett, hogy lényegében teljesen átírják a koncepciót.
A Clubman tényleg más dimenzióban játszik, mint egy megszokott három vagy ötajtós MINI. A szélessége 9 centivel több, mint egy ötajtósé, és a tengelytávban is plusz 10 centivel nagyobb (2670mm). Teljes hosszban pedig nem kevesebb, mint 27 centimétert tettek hozzá az ötajtós változathoz. Ez a 4253 milliméteres autó ezzel teljesen más karakterű is, mint az eddigiek.
MINI Clubman - galéria
D.P.
A képeken kissé tepsiszájú és furcsa arányúnak tűnő autó, a valóságban a szélessége és a hozzá tartozó magasság (1441mm) aránya révén kifejezetten mutatós. Az első rész teljes egészében mintázza a mostani MINI-ket , a hátulja viszont eltérő nem csak a szokatlan, kettényíló csomagtér ajtó miatt, aminek révén tulajdonképpen hatajtós a Clubman, hanem a jól formázott lámpák karakteressé teszik az újdonságot.
A célkitűzés valahol egyértelmű a méretosztály-ugrással, az eddig céges autóknak csak nagyon nyakatekert módón titulálható MINI-be megpróbálnak átültetni egy új közönséget is. Az újdonság ennek megfelelően az új generációs MINI-k legnagyobb tagja. A csomagtere 360 literes, ami szintén nem lehet már kifogás egy általános használatú juttatásautónál, akárcsak az öt teljes értékű üléshely, amelyek közül a hátsók 40:20:40 arányban dönthetők, így akár 1250 literes szabad helyet is nyerve a kocsiban. Ráadásul továbbra is igen egzotikus formában nyílik az a csomagtért, a kettényíló ajtókkal.
MINI Clubman - galéria
D.P.
Persze érdekes lesz majd, hogyan sikerül bevenni ugyan azt a piacot a Clubmannek, ahol jelenleg talán a BMW 1-es széria a favorit az Audi A3 mellett. Mert valóban egy dizjánautót becserél-e valaki egy BMW-ért? A legnyomósabb érv ugyanakkor mégiscsak az lehet, hogy lényegében ugyanazt kapja, csak sikkesebb kiadásban.
Mert, ha azt vesszük, hogy hogyan szolgálja ki ezt az ügyfélkört a Clubman, akkor nehéz ellenérvet találni: Comfort Access kulcsnélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás, a hátsó csomagtérajtó érintés nélküli – láblengetős – nyithatósággal kiegészítve. Head-Up kijelző, az utastér széltében és hosszában is bőséges. Ráadásul olyat kapni, ami máshol nincs, beköltözött néhány extrém variáns a kárpitválasztékba, mint a Chesterfield-bőr, ami egy kékes és keresztvarrásos bőrözés és elképesztően jól néz ki. De ugyan így, egyedi extra a logókivetítés az első ajtóknál, vagy a cápauszony villogó a kocsi tetején, amely segít egy zsúfolt parkolóban megtalálni járgányunkat.
MINI Clubman - galéria
D.P.
Beülve, a sportülések megmaradtak és ahogy kell, jó mélyre engedhetők, a kormánykerék kellően vaskos. Ugyan nem újdonság a harmadik generációs MINI óta, de itt is a kormányoszlopra költözött a sebesség- és fordulatszámmérő, középkonzol kijelzője 8,8 col képátlójú is lehet, ezen megy a navigáció és a szórakoztatórendszer. Ezzel együtt nem újdonság már, ahogyan fejlődik az anyacég, a BMW i-Drive rendszere, úgy profitál mindebből a MINI is. Persze az színes LED-gyűrű a kijelző körül is megmaradt, akárcsak az egyedi billenő kapcsolók, közük a motorindító és más beállítások kettősállású kapcsolója.
A MINI Clubman négy különféle, TwinPower Turbo technológiás motorváltozattal jön, köztük az alap a 1.5 literes háromhengeres 136 lóerős. Az új MINI Cooper S Clubman 192 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres benzines. A két négyhengeres dízelmotor közül a Cooper D Clubman 150 lóerőt, míg az SD Clubman 190 lóerő maximális teljesítményt produkál.
MINI Clubman - galéria
D.P.
A bemutatón a benzines Cooper S 192 lóerős teljesítményű tagjával sikerült próbát tenni. A 1998 köbcentis motorból 4700-6000-es fordulatnál jön ki igazából bugi. A műszer kiosztása 7000-es fordulatig tart, már hatezernél a vörös zónában vagyunk. A forgatónyomaték maximuma, a 280 Nm már 1250-es fordulatszámnál megvan. Megtartotta az a jó tulajdonságát is a Clubman a hogy ha tovább huzatjuk bő gázzal, majd megvonjuk tőle egy pillanatra a dús benzin-levegő keveréket, a rendszer szépen visszadurrog. A menetdinamikára annak ellenére sem lehet semmilyen panasz, hogy a Clubman kényszerűen 155 kilóval nehezebb, mint az ötajtós rokona, és a súlya meghaladja az 1300 kilót.
Újdonságaként mutatkozik be az új MINI Clubman modellben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó is, amely a váltó a hatékonyabb váltások érdekében még a navigációt is figyeli természetesen csak ECO-módban, amelyet a váltókulissza peremgyűrűjét elfordítva választhatjuk ki a SPORT, MID, vagy ECO lehetőségek közül.
A jelenlegi négy variáns ára – később ugyanis lesz John Cooper Works változat kétliteres 231 lovas motorral – persze nem éppen olcsó. A Cooper Clubman ára 7,03 millió forint alapáron, a Cooper S 8,12 millió, a Cooper D 7,6 millió, míg a Cooper SD-ért már 8,72 millió forintot kér az importőr alapáron.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.