Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e2b53a03-cb20-4b85-9518-08afe1116abe","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az iPhone néhány, nem mindenki számára ismert billentyűparancsa, funkciója könnyebbé, gyorsabbá teheti a szövegek begépelését a telefonon. Ezekből mutatunk néhányat az alábbiakban.","shortLead":"Az iPhone néhány, nem mindenki számára ismert billentyűparancsa, funkciója könnyebbé, gyorsabbá teheti a szövegek...","id":"20250302_gyorsabb-gepeles-iphone-iras-ios-tippek-funkciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2b53a03-cb20-4b85-9518-08afe1116abe.jpg","index":0,"item":"e0d29e5b-b3df-4aab-9ab8-27f60823eff9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250302_gyorsabb-gepeles-iphone-iras-ios-tippek-funkciok","timestamp":"2025. március. 02. 17:03","title":"Mutatunk pár trükköt: gyorsabban írhat majd az iPhone-ján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"619afd5d-451e-495f-a87a-1f94a8b14b79","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egyetem közleménye szerint ez hozzájárul a betegellátás minőségének további javulásához.","shortLead":"Az egyetem közleménye szerint ez hozzájárul a betegellátás minőségének további javulásához.","id":"20250303_orszagos-mozgasszervi-intezet-semmelweis-egyetem-integracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/619afd5d-451e-495f-a87a-1f94a8b14b79.jpg","index":0,"item":"3495e8d8-dfe5-4f66-a840-3ab994c09ca9","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_orszagos-mozgasszervi-intezet-semmelweis-egyetem-integracio","timestamp":"2025. március. 03. 10:33","title":"Beolvasztották az Országos Mozgásszervi Intézetet a Semmelweis Egyetembe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e49834e-598e-48cd-8757-9faa93613d0e","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A Lancia Delta S4 Stradale eleve igazi ritkaság, hát még az előszériás verzió.","shortLead":"A Lancia Delta S4 Stradale eleve igazi ritkaság, hát még az előszériás verzió.","id":"20250302_elkepeszto-lancia-delta-s4-szuperritka-kozuti-szornyeteg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e49834e-598e-48cd-8757-9faa93613d0e.jpg","index":0,"item":"712bc148-bdc7-43c1-960e-dc4310d90708","keywords":null,"link":"/cegauto/20250302_elkepeszto-lancia-delta-s4-szuperritka-kozuti-szornyeteg","timestamp":"2025. március. 02. 07:21","title":"Elképesztő Lanciába botlottunk, körbefotóztuk a szuperritka közúti szörnyeteget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a3bf6d7-ef96-4a38-a568-1d2048112900","c_author":"Szabó M. István","category":"360","description":"Bengyel Ádám, a FoxPost társalapítója és ügyvezetője decemberben még a csomagautomaták térnyeréséről és régiós tervekről nyilatkozott, ám a napokban távozott a fél éve külföldi kézbe került csomagküldő cégtől. Interjú.","shortLead":"Bengyel Ádám, a FoxPost társalapítója és ügyvezetője decemberben még a csomagautomaták térnyeréséről és régiós...","id":"20250302_hvg-bengyel-adam-interju-foxpost-csomagautomata-packeta-kiszallasjelzo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a3bf6d7-ef96-4a38-a568-1d2048112900.jpg","index":0,"item":"2080299d-3cbe-42f9-9bdb-19d5b2efd160","keywords":null,"link":"/360/20250302_hvg-bengyel-adam-interju-foxpost-csomagautomata-packeta-kiszallasjelzo","timestamp":"2025. március. 02. 08:30","title":"Távozó FoxPost-vezér: A webshopok lassan követik a fogyasztói igényeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f04dce0-c966-44a7-9a77-bb790ec58030","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A világhírű gitárművész, Al Di Meola szerint a magyar kormányfőnek nem szabadna szövetkeznie a Trump-féle gonoszsággal.","shortLead":"A világhírű gitárművész, Al Di Meola szerint a magyar kormányfőnek nem szabadna szövetkeznie a Trump-féle gonoszsággal.","id":"20250302_Orban-kedvenc-zenesze-uzent-a-kormanyfonek-es-nem-dicserte-meg-amiert-Trump-melle-allt-Zelenszkijjel-szemben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f04dce0-c966-44a7-9a77-bb790ec58030.jpg","index":0,"item":"efcd4b15-f303-45b4-a55c-7d6bae21135d","keywords":null,"link":"/elet/20250302_Orban-kedvenc-zenesze-uzent-a-kormanyfonek-es-nem-dicserte-meg-amiert-Trump-melle-allt-Zelenszkijjel-szemben","timestamp":"2025. március. 02. 13:44","title":"Kedvenc zenésze üzent Orbánnak és nem dicsérte meg, amiért Trump mellé állt Zelenszkijjel szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41c005cb-a17f-48f4-9cfc-da0ef00cfd96","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Pep Guardiola szerint Rodri állapota gyorsabban javul, mint azt várták.","shortLead":"Pep Guardiola szerint Rodri állapota gyorsabban javul, mint azt várták.","id":"20250303_manchester-city-rodri-visszateres-aranylabda-spanyol-kozeppalyas-pep-guardiola-klubvilagbajnoksag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41c005cb-a17f-48f4-9cfc-da0ef00cfd96.jpg","index":0,"item":"dc78c9f7-4723-40ff-91b7-143958dde5f8","keywords":null,"link":"/sport/20250303_manchester-city-rodri-visszateres-aranylabda-spanyol-kozeppalyas-pep-guardiola-klubvilagbajnoksag","timestamp":"2025. március. 03. 10:51","title":"Sokkal korábban visszatérhet a Manchester City aranylabdás játékosa, mint az várható volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A jövő héten már több mint 4 milliárd forintért lehet majd játszani.","shortLead":"A jövő héten már több mint 4 milliárd forintért lehet majd játszani.","id":"20250301_otos-lotto-sorsolas-nyeroszamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52.jpg","index":0,"item":"537ee7a9-611b-4dbc-a282-c0e87861d980","keywords":null,"link":"/kkv/20250301_otos-lotto-sorsolas-nyeroszamok","timestamp":"2025. március. 01. 20:43","title":"Megvannak az e heti lottószámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ffab99a6-6a90-4d64-a0f1-b301dd938ba6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az aktivisták ellen még évekkel ezelőtt indult büntetőeljárás, most megszületett az elsőfokú ítélet.","shortLead":"Az aktivisták ellen még évekkel ezelőtt indult büntetőeljárás, most megszületett az elsőfokú ítélet.","id":"20250303_A-kozvecek-hianyara-hivtak-fel-a-figyelmet-egy-ev-probara-es-bunugyi-koltseg-megfizetesere-koteleztek-oket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ffab99a6-6a90-4d64-a0f1-b301dd938ba6.jpg","index":0,"item":"fd2aa485-9c1b-4401-96a8-dd22a9520018","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_A-kozvecek-hianyara-hivtak-fel-a-figyelmet-egy-ev-probara-es-bunugyi-koltseg-megfizetesere-koteleztek-oket","timestamp":"2025. március. 03. 11:30","title":"A közvécék hiányára hívták fel a figyelmet, egy év próbaidőre ítélték A Város Mindenkié aktivistáit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ennyi van az órájában. Csaknem 1,3 millió kilométer. Kipróbáltunk egy ilyet.
A Skoda Európa-szerte turnéztatja egy autóját, amely futásteljesítménye alapján mostanra 31-szer kerülte meg a Földet. Pedig a kis Fabia maximum Európa útjait koptatta, de azt elég keményen. Tízéves korára belecsavartak 1 258 632 kilométert, ami eddig életének 3615 napjára vetítve napi több mint 300 kilométer futást jelent. Szürreális, igaz? Hát, nem egy nyugodt élet, de ez is olyan, mint a jó fogsor ötvenévesen, ha megvan a kellő gondoskodás, nem lehetetlen.
Az első generációs Fabia eleve kicsit olyan, mintha rosszul lőtték volna be anno az anyakonszernnél. Milyen is legyen az éppen átvett cseh márka a Skoda kisautója, hogy ne fenyegesse a VW Polót, de eléggé meggyőző legyen, hogy rákapjanak a vevők. Utólag megítélve biztosan jobb lett, mint amilyennek talán a német tulajdonú konszern székhelyén is szerették volna. A két következő generáció, sokkal kevésbé sikerült ilyen meggyőzőre. A Volkswagen-konszern addigra nagyon kimódolta, kinek mennyi jár a pénzéért, hogy a márkák közötti sorrend azért érzékelhető legyen.
D.P.
Egy ilyen közel 1,3 milliót futott autónak leginkább eszmei értéke van, de az nagyon. Hiába egy 30 milllás új Audi Q7 e-tron, amit esetleg tesztautóként kapunk, abból éppen most ontják a gyárak az új darabokat, de egy 1,3 millió kilométert futott Skoda Fabiát nem lehet minden nap leakasztani. Ennek megfelelően nagy tisztelettel viszonyultunk a géphez. Egy ilyen sokat látott autónak egyébként sincs piaci ára, keresni is felesleges 400-500 ezret futott autós hirdetést, nagyjából nem lesz, mert minek? Ki merné megvenni?
Pedig biztos vannak valójában ilyen autók a placcon. Csak hát, bevált módszerek is vannak ellene, hogy ne legyen félmillió az órában.
De milyen is egy ilyen csoda-Skoda?
GALÉRIA
D.P.
Az egész karosszérián persze számtalan kis burgonya chips-szerű lepattogás van, és a beltér is visszaadja az elmúlt évek nem éppen nyugdíjas tempóját. A kormány tükörsima, a váltógombját, mintha egy sörétes puskával lőtték volna telibe, az üléskárpit, mint a könyvelők öltönyének könyöke, a leginkább nyúzott területen felfeslett, a pedálgumik, mint a letaposott házi papucs sarka, ferdén lekopott. A műszerfali kijelző pixelei is hangulatosan homályosak mára. Elfáradtak ezek. A sofőrülés is mély és kemény, pedig biztos nem 100 kilós rögbisek jártak vele.
- eredeti kormánymű, minden karosszériaelem eredeti, a kipufogórendszer eredeti, a belső kárpit eredeti.
De, eközben a használatot döntően befolyásoló elemek, mint a futómű, a motor, köszönik szépen kiváló egészségnek örvendenek. Ez az 1896 köbcentis dízelmotor (PD TDI), amely hivatalosan 100 lóerős, mind a mai napig bőven érződik is annyinak. A 240 Nm-es nyomatékának köszönhetően, ami 1700-1800-as fordulatoknál még mindig szépen meglódítja a kasznit elismerést vált ki.
A gondos karbantartás miatt pedig, egyáltalán nem szenved menet közben, nem instabil a kormányzás, sem a jármű futása, nem kopog sem a motor, sem a futómű, a fék rendben, az ABS dolgozik, ha kell, a váltó pontos, és szerencsére minden fokozatot egyformán szeret. A tempomat is működik, a klíma sarkköri levegőt fúj, a villanyablakok működnek, bár itt az első tényleges baki, a jobb hátsó nem megy le.
A Fabiák jellegzetes, idegesítő misztériuma a hátsó ajtónál beázás, ami miatt az ajtók gumi tömítései alatt megáll a víz itt nem is látszik, pedig, ha ez egyszer elkezd rozsdásodni, akkor vége a szép állapotnak az biztos. Egyébként szerkezetileg itt-ott azért van rozsda, ami miatt nem patika teljesen az autó, az A-oszlop aljában vagy a küszöbök alján már hólyagos a festék.
A nagy kérdés persze, ha beüt valami tényleg komoly, mennyit lenne érdemes rákölteni? Vélhetően semennyit, nyugdíjazni lehet a gépet, de semmiképpen nem temetni.
Közelebb van a műholdas mobiltelefonálás, mint néhány éve látszott. Kína egészen eltérő technikával körözte le az amerikai Starlink rendszert – igaz, csak a világ egy részén.