szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Csehszlovák autógyártás remek farmotoros modelljének ezen példánya kivételesen jó állapotban maradt meg.

A Skodánál a 70-es évek elején született meg a döntés, hogy el kell készíteni az S100/110-es modell utódját, mely az eredeti tervek szerint egy frontmotoros elsőkerékhajtású autó lett volna. Az 1976 augusztusában gyártásba került Skoda 105/120 viszont végülis maradt a hátul elhelyezett motornál és a hátsókerékhajtásnál.

Ezek a Skodák hosszú évtizedeken át a magyar utcakép egyik legmeghatározóbb személyautói voltak, mostanság viszont már csak alig néhány látható belőlük hazánk útjain. Főleg nem olyan állapotban, mint ez a most felbukkant, jól felszerelt remek példány:

Használtautó.hu

Noha az ilyen és ehhez hasonló veterán szocialista autókért manapság akár több millió forintot is el szoktak kérni, ezt az 1984 áprilisi példányt csak 799 ezer forintos áron kínálja jelenlegi tulajdonosa. Az OT minősítésű Skoda 120 GLS műszakija szeptemberben járt le, a vizsgáztatásról tehát már az új tulajnak kell gondoskodnia.

Használtautó.hu

A rozsda- és sérülésmentes piros 120-as Skodával eddig alig több mint 54 ezer kilométert tettek meg. A 825 kilogramm tömegű járgány mozgatásáról egy 58 lóerős 1174 köbcentiméteres motor gondoskodik, mely egy ötfokozatú (!) manuális váltón keresztül hajtja meg a 13 colos hátsó kerekeket.

Használtautó.hu
Használtautó.hu
Használtautó.hu
Használtautó.hu

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!