Az
Audi a napokban megrendezett
Genfi Autószalonon tartotta a vadonatúj
Q4 e-tron világpremierjét. A jelenleg koncepcióautóként leleplezett, de jövőre várhatóan már szériaváltozatban is bemutatkozó újdonság 4,59 méter hosszú, vagyis pont beékelődik a
Q3 és a
Q5 közé. A 2,77 méteres tengelytávolságú villanyautó 1,9 méter széles, magassága pedig 1,61 méter.
A hatalmas méretű, de nem sok funkcióval rendelkező hűtőrácsot kapott kocsi mozgatásáról két villanymotor gondoskodik, melyek összteljesítménye 306 lóerő. A 460 Nm nyomatékú, összkerékhajtású Audi 6,3 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebességét pedig 180 km/h-ra korlátozza az elektronika.
A karosszéria aljába szerelt lítium-ion akkumulátorcsomag 82 kWh kapacitású, ami a WLTP-szabvány szerint mintegy 450 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Egy 0-80 százalékos töltés kevesebb mint 30 percig tart, már amennyiben találunk valahol egy 125 kW teljesítményű ultragyors töltőt.
A nagyobb e-tron testvérmodelltől eltérően az elektromos Q4-en hagyományos külső visszapillantó tükrök vannak, normál kilincsek viszont nincsenek az autón. A kormány mögött természetesen már digitális műszeregység található, a vezető felé fordított központi kijelző 12,3 colos képátlójú, a szélvédőre vetített HUD pedig kiterjesztettvalóság-elemeket is meg tud jeleníteni.
Az újrahasznosított anyagokat gazdagon felvonultató középkategóriás SUV-ban mind elöl, mind hátul igen korrekt a helykínálat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.