Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Trónfosztás a magyar autópiacon, mást imádnak a magyarok

A Suzuki SX4 megelőzte a korábbi listavezető Vitarát.

  • hvg.hu hvg.hu
  • +${remainingCount} szerző
Trónfosztás a magyar autópiacon, mást imádnak a magyarok

Fordulatot hozott az idei év az autópiacon a Napi.hu szerint, ugyanis már nem a Suzuki Vitarából vették a legtöbbet a magánszemélyek, hanem az SX4-ből. Tavaly még előbbi típus volt a listavezető, de a modell mostanra elveszítette az első helyet.

A magánszemélyek másik nagy kedvence szintén Suzuki volt, az SX4 S-Cross, abból 1448 darab kelt el, míg a Vitarából 1109. A harmadik helyre a Dacia Dustere tudott beférkőzni, ebből 689-et értékesítettek magánszemélyek részére.

Suzuki

A listán szerepelnek még az Opel Corsa, a Suzuki Swift, a Dacia Sandero, a Toyota Yaris, az Opel Mokka X, a Suzuki Baleno és a Dacia Logan modellek is – derült ki a Datahouse adataiból.

Az eladások alapján az is látszik, hogy a Suzuki az egyik legkedveltebb márka, az Opel a második, a harmadik a Dacia. Az itteni tízes listában helyet kapott még a Toyota, a Ford, a Kia, a Honda, a Skoda, a Renault és a Nissan is. 

A Datahouse adatai szerint az év első három hónapjában összesen 34 355 személyautó kelt el, ami 9 százalékos emelkedésnek felel meg.

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.