310 lóerős motort és zöld rendszámot kapott az új Seat Leon

Megérkezett a spanyol kompakt sportos csúcsmodellje, illetve környezettudatos plugin hibrid változata.

  • hvg.hu hvg.hu
310 lóerős motort és zöld rendszámot kapott az új Seat Leon

A Volkswagen-konszern spanyol márkája, a Seat január végén leplezte le a nem titkoltan a 8-as Golf technikájára épülő vadonatúj Leont, melyből most megérkeztek a külön brand alá besorolt sportos Cupra változatok.

Cupra

Az ötajtós és kombi változatban támadó Cupra Leont elsősorban a nagyobb légbeömlőkről, a 20-25 milliméterrel ültetett sportfutóműről, a 19 colos kerekekről, illetve a sportos kipufogóvégekről lehet felismerni.

Cupra

A Leon Cupra e-Hybrid meghajtásáról a 8-as Golf GTE technikája gondoskodik. A 13 kWh kapacitású akkumulátorra, 115 lóerős villanymotorra, valamint 150 lóerős 1,4 literes TSI benzinmotorra épülő hajtáslánc 245 lóerős, illetve 400 Nm-es produkciót ad elő.

Cupra

A hazánkban zöld rendszámozható újdonság a WLTP-szabvány szerint egy feltöltéssel mintegy 60 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan, a lemerült telep otthoni wallboxról mintegy 3,5 óra alatt tölthető fel teljesen.

Cupra

A Cupra Leon ezenkívül hibrid technika nélküli, 2 literes benzinmotoros változatban is kapható. Az alapmodell 245 lóerőt és 370 Nm-t szabadít rá az aszfaltra, aki pedig ennél többre vágyik, az választhatja a 300 lóerős, illetve 400 Nm-es sportosabb kivitelt.

Cupra

Az abszolút csúcsmodell 310 lóerős és 400 Nm-es motort vonultat fel, ez az erőforrás kizárólag a 4Drive összkerékhajtású kombi karosszériába kerül bele. A 0–100-as sprintet ez esetben kevesebb, mint 5 másodperc alatt le lehet tudni, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ra.

Cupra

A kizárólag DSG automataváltóval készülő új Cupra Leon első példányait az év negyedik negyedévében vehetik majd át a vásárlók, a várható árak egyelőre ismeretlenek.

Cupra

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.