Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
A Swift ütős sportváltozata is megkapta a japán gyártó hibrid technológiáját, ami a fogyasztásra pozitív-, a dinamikára viszont negatív hatást gyakorolt.
A napokban írtunk arról, hogy milyen tapasztalatokat szereztünk az új hibrid technikát kapott Suzuki Swifttel, most pedig a típus sportos változata, a nemes egyszerűséggel Swift Sport nevet viselő, ugyancsak megújult kivitel következik a sorban. Ami konkrétan így mutat:
A Balaton környéki rövid menetpróba során kipróbált Swift Sport külseje lényegében semmit sem változott. A legfontosabb változást talán a hátul elhelyezett Hybrid felirat jelenti, ami arra utal, hogy ez itt bizony már a legfrissebb széria.
Az utastérben sem találni túl sok újdonságot, a lényeg, vagyis a sportos hangulat szerencsére változatlan maradt. Az ülések korrekt oldaltartást biztosítanak, az alul enyhén csapott kormányt nagy élmény tekergetni, a jobb kezünk alá pedig egy hatfokozatú kéziváltó dolgozik be.
A lényegi változás a lemezek alatt keresendő, ahova ugyanis megérkezett a gyártó hibrid technológiája. És nem az, ami az alap Swiftbe, hanem egy annál kicsit fejlettebb.
Míg a normál Swift a közelmúltban ráncfelvarrt Ignisben debütált megújult 12 V-os lágyhibrid technikát kapta meg, addig a Swift Sportba az Esztergomban gyártott Vitara és SX4 S-Cross 48 V-os lágyhibrid rendszerét szerelik be. Ez áll egyrészt egy meghajtó funkciós integrált indítógenerátorból, egy 48 V-os lítium-ion akkumulátórból, valamint egy 48-12 V-os DC/DC konverterből.
A lassításkor áramot fejlesztő és azt az akkumulátorban eltároló rendszer csökkenti a fogyasztást és a korábbiaknál finomabb működésűvé teszi az automata start/stop rendszert.
Nyílt titok, hogy az Európai Unióban érvényben lévő CO2-kvóta és a belengetett jelentős pénzbírságok ösztönözték a többi gyártóhoz hasonlóan a Suzukit is a modelljei hibridesítésére. És így csökkent 90-ről 82 lóerőre az 1,2 literes szívómotoros normál Swift teljesítménye, valamint 120-ról 107 Nm-re a nyomatéka.
A néhány deciliterrel szerényebb fogyasztás miatt ezt a legtöbben vélhetően elnézik a Swiftnek, a Swift Sport vásárlói viszont valószínűleg nem nézik jó szemmel a teljesítmény csökkenését és a menettulajdonságok romlását. Még akkor sem, ha az új modellel akár 5-6 literes fogyasztás mellett is el lehet gurulgatni.
Az 1,4 literes 4 hengeres turbós benzinmotor teljesítménye a ráncfelvarrás során 140-ről 130 lóerőre csökkent, igaz a nyomaték 230-ról 235 Nm-re emelkedett. A WLTP-szabvány szerint kilométerenként 127 gramm CO2-t kibocsátó, illetve 100 kilométeren átlagosan 5,63 liter benzint fogyasztó lágyhibrid Swift Sport 8,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, ami jelentős visszalépés a korábbi 9,1 másodperces értékhez képest.
A végsebesség változatlanul 210 km/h.
Félreértés ne essék: az elsőkerék-hajtású Swift Sport vezetése még mindig komoly élményt jelent, a kis sportmodell sokkal, de sokkal fürgébb a normál Swifteknél. Azonban a hibrid technika nélküli korábbi modellhez képest kicsit lomhábbnak érződik az autó, amiben többek közt az is szerepet játszik, hogy a tömeg 975-ről 1020 kilogrammra nőtt.
A dupla kipufogó még mindig nagyon jól néz ki, viszont továbbra sincs lényegében semmi hangja. A 17 colos felnik mögött elöl 16, hátul 15 colos tárcsafékek rejtőznek, melyek teljesítményére nem lehet panasz.
A normál Swifthez és az Ignishez hasonlóan továbbra is Japánban gyártott felfrissített Suzuki Swift Sport kedvezménye listaára 6,79 millió forint, a kéttónusú fényezés felára 70 ezer forint. Összehasonlításképp, az alap Swift felszereltségtől és hajtástól függően 3,99-5,44 millió forintba kerül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.