szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ez nem egy akármilyen E34-es M5-ös, hanem egy limitált szériás, szinte alig használt példány.

A BMW-nél az 1988 és 1996 közötti volt a harmadik generációs, E34-es kódjelű 5-ös széria időszaka. A több mint 1,33 millió példányban gyártott középkategóriás szedán/kombi csúcsmodellje könnyen kikövetkeztethető módon az M5-ös volt.

A jó állapotú E34-es M5-ösök ma már olyan ritkák mint a fehér hollók, mi azonban találtunk egy éppen új gazdára váró ilyen autót, melynek azonban alaposan megkérik az árát.

Classicdriver
Classicdriver

A mellékelt fotókon látható, Mugello Red vörös fényezésű példány 1992-ben látta meg a napvilágot, és egyike azon limitált szériás 20 kocsinak, melyet a BMW Motorsport GmbH fennállásának huszadik évfordulójára készítettek.

Classicdriver
Classicdriver

A Nürburgring sportfutóműves, egyedi utasterű, Recaro SR üléses különlegességgel eddig mindössze 4 300 kilométert tettek meg. Többek közt ez is magyarázza a sokkolóan magas, 450 ezer eurós (168 millió forint) eladási árat.

Viszonyításképp, az aktuális M5 600 lóerős alapmodellje 41,2 millió forinttól indul.

Classicdriver
Classicdriver

A motorháztető alatt egy 3 795 köbcentiméteres soros 6 hengeres 24 szelepes szívó benzinmotor található, mely egy ötfokozatú kéziváltón keresztül adja le 340 lóerős teljesítményét, illetve 400 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre.

Classicdriver
Classicdriver

A 0-ról 100-ra 5,9 másodperc alatt felgyorsuló eredeti állapotú sportszedán elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!