szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alacsony tömeg, nagy teljesítmény és összkerékhajtás – körülbelül ezek a Prodrive P25 főbb jellemzői.

A Subaru a 90-es évek végén előrukkolt egy különleges Impreza WRX STi-vel, a 22B STi-vel, mely tulajdonképpen nem más, mint az Imprezák Szent Grálja. A 2 helyett 2,2 literes motorral szerelt, kiszélesített kupéból mindössze 424 példány készült, melyek manapság minimum 75 millió forint magasságában szoktak gazdát cserélni.

A Prodrive most gondolt egy merészet és elkészítette a 22B STi modern változatát:

Prodrive

A keresztségben Prodrive P25 nevet kapott restomod rengeteg karbon-kompozit elemet vonultat fel, melynek köszönhetően a tömege mindössze 1,2 tonna.

A 2,5 literes turbós boxermotor 400 lóerős teljesítménye egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül érkezik meg a négy kerékrel, a WRC versenyautókéhoz hasonló rajtelektronika pedig 3,5 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.

Prodrive

A 15 colos AP féktárcsákkal és 19 colos Prodrive felnikkel szerelt Prodrive P25-ből mindössze 25 példány fog készülni, az árcédulán – tessék megkapaszkodni – átszámítva mintegy 213 millió forintos összeg szerepel.

Az első példányokat az ígéretek szerint az év második felében vehetik át a megrendelők.

Prodrive

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!