szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tehetős befektetők beengedésével több saját forrása maradna a franciáknak az elektromos autós terjeszkedésük finanszírozására.

Sajtóértesülések szerint átszervezi működését a Renault, és szétválasztja az elektromos üzletágát a benzin- és dízelmotoros részlegétől. Az elektromos járművekre specializálódott egység "Ampère" néven fut majd, 10 ezer embert foglalkoztatva. Ez francia tulajdonú lenne.

A másik vállalatban, amelyet „Horse” néven említ a Reuters, a kínai Geely 40 százalékos, míg a szaudi Aramco 20 százaléknyi tulajdonrészt kapna. A Horse nevű projekt egyesítené a Renault Spanyolországban, Portugáliában, Törökországban, Romániában és Dél-Amerikában található benzin- és hibridmotor-, valamint sebességváltó-gyártó üzemeit. A Renault egyelőre nem kommentálta az információkat.

Az Aramco Szaúd-Arábia legnagyobb állami cége, amelyet 2019 decemberében tőzsdére is vittek. Piaci kapitalizációja (ami a részvények számának és akutális árfolyamának a szorzatával jön ki) eléri a 2200 milliárd eurót, amivel a világ legértékesebb vállalata, megelőzve az Apple-t is.

A kínai Geely csoport azon kívül, hogy az ázsiai ország egyik legnagyobb autógyártója, 2010 óta a svéd Volvo tulajdonosa, de tulajdonukban van az elektromos luxusmárka, a Polestar, vagy a Lotus is. A kínaiak kapcsolata a Renault-val sem teljesen új keletű, májusban már megvásárolták a franciák dél-koreai leányvállalatának 34 százalékát.

A Renault az új szövetséges révén megoszthatná a hagyományos motorú járművei fejlesztési költségeit, így több pénz maradhat az elektromos modelljeikre, amelynek eladásai minden előrejelzés szerint növekedni fognak a hagyományos autókéval szemben. Az arab olajipari vállalat részvétele a szövetségben pedig segítheti a "zöld hidrogén" üzemanyagú autók életképessé tételét, leginkább a hozzájuk kapcsolódó kutak, kiszolgáló infrastruktúra fejlesztése révén.

Az ügylet további érdekessége, hogy nincs benne a Renault évtizedes szövetségese, a Nissan, ami újabb jele annak, hogy a partnerek tervei mások az elektromobilitásban. A Renault–Nissan-partnerség jövője a korábbi főnök, Carlos Ghosn 2018-as bukása óta egyre inkább bizonytalan.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!