szerző:
Tetszett a cikk?

Testközelből ismerkedtünk meg a bajor gyártó valaha készült legerősebb sorozatgyártású soros 6 hengeres modelljével, és a régi 3.0 CSL bivalyerős versenyváltozatát is lencsevégre kaptuk.

A BMW sportos modelleket gyártó M részlege tavaly ünnepelte fennállása 50. évfordulóját, és a jubileumi évet megkoronázandó november végén előrukkolt egy mindössze 50 példányban gyártandó, a 70-es évekbeli legendás 3.0 CSL-nek (Coupé, Sport, Leichtbau) emléket állító újdonsággal.

A vállalat február végén kezdte meg a mintegy 300 millió forintos újdonság gyártását: a dingolfingi BMW üzemben három hónap alatt készül el az 50 darab egyedileg sorszámozott autó, melyek közül az egyik információink szerint hamarosan egy magyar garázsba fog megérkezni.

Az általunk a Comói-tó partján megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen körbefotózott újkori 3.0 CSL az aktuális M4-re épül, de teljesen egyedi külső megjelenéssel, csökkentett tömeggel és nagyobb teljesítménnyel támad.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Az Alpine White alapszínt a BMW M GmbH kék, lila és piros trikolor-árnyalata díszíti. A trikolor árnyalat mellett a csomagtérajtóra szerelt, nagyméretű légterelő szárny M Power felirata és a tetőn olvasható 50-es szám felvitele is látványos munkát ad a landshuti fényezőknek.

A limitált széria ezen hangsúlyos jegyeit kézzel maszkolva alkotják meg a szakemberek, azonban nem a trikolor árnyalat mintájára: itt ugyanis nem több réteg festéket kell egymás mellé helyezniük, hanem a szénszálból készült elem eredeti felületét kell szabadon hagyniuk.

A folyamat eredményeként enyhe bemélyedések keletkeznek a felületen, így az alkatrészek anyaga kézzel is tapintható marad.

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A Viktor Bär főtervező által megrajzolt BMW 3.0 CSL egyedi karosszériaelemeit a BMW dingolfingi gyárának külső, Moosthenning városban működő létesítménye szereli össze.

Az összetett gyártási folyamatnak köszönhetően minden egyes példánya nyolc gyártási állomás nyolc összeszerelési körén megy keresztül, amely összesen 10 napot vesz igénybe.

A Michelin sportgumikkal szerelt 20-21 colos aranyszínű könnyűfém felniket kapott újdonság többek közt sárga menetfényes lézerfényszóróiról, egyedi hűtőrácsáról, új hátsó légterelőiről és titánkipufogójáról ismerszik meg.

László Ferenc
László Ferenc
A nulladik példány, a gyári prototípus
László Ferenc

Az új 3.0 CSL-ben található a bajor gyártó közúti autóba szánt legerősebb sorozatgyártású soros 6 hengeres benzinmotorja. A 3 literes biturbó egység 560 lóerős teljesítményt, illetve 550 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.

Ez 10 lóerős többletet jelent az M4 CSL-hez képest, nyomatékban viszont 100 Nm-rel kevesebbet, ami annak következménye, hogy a 3.0 CSL-t más váltóval szerelik. Az adaptív M futóműves és alapáras M karbonfékes sportkupé kizárólag hatfokozatú kéziváltóval, egyedi váltókarral készül.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A mindössze 1624 kilogramm tömegű BMW 3.0 CSL konkrét menetteljesítményeivel kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott a gyártó, azt viszont tudni lehet, hogy a végsebesség meghaladja a 300 km/h-t.

A közelmúltban részletesen bemutatott 50 évvel ezelőtti előd mindössze 1270 kilogramm tömegű, 3,2 literes motorja pedig 206 lóerős teljesítményt, illetve 286 Nm-es nyomatékot ad le.

Az eredeti 3.0 CSL
László Ferenc
László Ferenc

A régi 3.0 CSL-ből készített versenyváltozat is tiszteletét tette a Comói-tó partján.

A 3,5 literre felfúrt motor 440 lóerőt ad le 8500-as fordulatszámon, így nem csoda, hogy a 0-ról 100-ra 4 másodperc alatt felgyorsuló pályagép végsebessége eléri a 275 km/h-t.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Nemrégiben külön anyagban számoltunk be a hazánkba érkezett hat darab M4 CSL egyikéről, mely ezer példányban gyártott 550 lovas összkerekes sportkupé árcéduláján 73 millió forintos összeg olvasható. Viszonyításképp, az 510 lóerős M4 Competition alapmodell "csak" 33 millió forintba kerül.

M4 CSL
László Ferenc
Világújdonság a lézeres hátsó lámpa
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!