szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy ilyen darabért jócskánt egymilliárd forint felett kell fizetni.

A Bugatti Chiron gyártása még nem fejeződött be, ami azt jelenti, hogy még van idő néhány egyedi példány elkészítésére. A francia márka most mutatta be a “55 1 of 1” nevű Chiron Super Sportot. A fekete-sárga hiperautó feltűnő fényezését a márka hosszú történetének egyik legfontosabb járműve, a Type 55 ihlette.

Az autó 1932-ben debütált, és a Bugatti első Super Sport modellje volt. Egy 2.3 literes soros nyolchengeres volt benne, amely a cég Type 51-es hosszútávú versenyautójából származott. A legemlékezetesebb tulajdonsága azonban a Jean Bugatti által tervezett karosszéria. A kétüléses roadstert minden idők egyik legszebb autójának tartják sokan.

Bugatti
Bugatti

A mai verziót a Chiron ’55 1 of 1′-t a Bugatti Sur Mesure részlege készítette, amely az autók egyedire formálásáért felel. Az eredeti színséma, akárcsak kívül, a jármű belsejében is érvényesül, bár a fekete a dominánsabb árnyalat. Az utastér két ülését steppelt bőr borítja, kontrasztos varrással, és a kívülről ismert “55” logó mindenhol látható.

Bugatti
Bugatti

Míg a külső és a belső tér erősen testre szabott, a többi része a mai Bugatti Chiron Super Sport. Ez azt jelenti, hogy a motorterében a cég leköszönő 8.0 literes W-16-os motorja ül, ami 1600 lóerős. Ez a teljesítmény azt jelenti, hogy a hiperautó 2,3 másodperc alatt sprintel nulláról 100 km/órás sebességre és közel 400 km/h a végsebessége.

Bugatti
Bugatti

A Bugatti nem árulta el, hogy a Chiron Super Sport “55 1 of 1” tulajdonosa mennyit fizetett az 55-ös típusért, de az összeg valahol 3,5 millió dollár környékén lehet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!