szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Íme a több mint hat évtizedes múltra visszatekintő Jaguar E-Type XXI. századi kései leszármazottja.

A Jaguar az 1961-es Genfi Autószalonon tárta először a nagyközönség elé E-Type sportkocsiját, amely 2+2 üléses kupé és 2 üléses roadster változatokban készült típus különböző motorokkal szerelt változatai egészen 1974-ig a kínálatban maradtak.

Jaguar E-Type
Mecum
Jaguar E-Type
Mecum

A sokak által a világ legszebb autói közé sorolt Jaguar E-Type most feltámadni látszik: a neves autóipari dizájner, a Jaguar egykori főtervezőjeként jegyzett Ian Callum előrukkolt a patinás roadster XXI. századi leszármazottjával.

A klasszikus vonalvezetést kívül-belül modern stílusjegyekkel kombináló sportkocsi egyelőre még csak a digitális világban létezik, azonban a Callum Designs nagy örömmel teljesíti a tehetős megrendelők minden kívánságát.

Jaguar E-Type restomod
Callum Designs
Jaguar E-Type restomod
Callum Designs

Nem tudni, hogy a vászontetős, szupermodern E-Type pontosan milyen hajtáslánccal bír, az azonban teljesen egyértelmű, hogy a tervezők belső égésű motorban és kézi kapcsolású váltóban gondolkodnak.

Vélhetően sokan örülnének, ha a gyártásból nemrégiben kikerült F-Type kompresszorral megfújt 5 literes, V8-as motorja kerülne az újdonságba, melynek legdurvább verziója 575 lóerős, és 700 Nm-es produkciót ad elő.

Jaguar E-Type restomod
Callum Designs
Jaguar E-Type restomod
Callum Designs
Jaguar E-Type restomod
Callum Designs
Jaguar E-Type restomod
Callum Designs
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!