#Alteo




Az otthoni mélygarázsokban is terjed az autótöltés, de honnan lesz elég áram ehhez?
 

Az otthoni mélygarázsokban is terjed az autótöltés, de honnan lesz elég áram ehhez?

2035-től már csak tisztán elektromos személyautókat lehet forgalomba helyezni. Ez nemcsak az elektromos szolgáltatókat állítja új kihívás elé (részben a gyorstöltőállomások kiépítése miatt), de az ingatlanfejlesztőket is: a meglévő elektromos kapacitásokkal kell úgy gazdálkodniuk, hogy jusson elég áram egy lakó- vagy irodaépület lakásai, irodái, közös helyiségei, valamint a mélygarázsokban mindinkább igényelt autótöltők ellátására is. Novotny Dénes, az Alteo Nyrt. e-mobilitási leányvállalata, az Altego Kft. ügyvezetője segítségével azt mutatjuk be, miként sikerült ezt megoldani az angyalföldi Kassák Passage esetében, ahol a 300 autóbeállóhely ötödénél építettek be saját, névre szóló töltőt. Hogyan lehet előteremteni az ehhez szükséges teljesítményt, miként lehet használni, mennyire éri meg, és mire számíthatunk a jövőben, ahogy egyre nagyobb igény támad az otthoni autótöltésre?

hvg.hu hvg.hu


Egyre jobban megéri e-autós töltőállomásokkal felszerelni az irodaházakat
 

Egyre jobban megéri e-autós töltőállomásokkal felszerelni az irodaházakat

Megállíthatatlanul terjed a villanyautózás, ezzel együtt pedig egyre több töltőoszlopra van szükség Magyarországon is. Már ott tartunk, hogy érdemes megfontolni az irodaházak parkolóinak töltősítését, a vállalatoknak pedig az e-autós flotta kiépítését. Milyen lépésekből állnak ezek a fejlesztések, és milyen költségekre kell számítania annak, aki ilyesmire adja a fejét?

hvg.hu hvg.hu

Nem kell már sokat várni az elektromos autók forradalmáig
 

Nem kell már sokat várni az elektromos autók forradalmáig

Az elektromos autók árát, a töltési lehetőségeket számos tényező befolyásolja. Miért teszi le valaki a voksát egy elektromos jármű mellett? A választási szempontok – az elérhető alternatívák – azonban dinamikusan változnak, és nagyon úgy tűnik, hogy a koronavírus-járvány is a káros kipufogógázokat hírből sem ismerő autók jövőjének kedvez. A szakértők mindenesetre azzal számolnak, hogy még többen ülnek majd személyautóba, mint eddig.

Dobos Emese Dobos Emese

Novotny Dénes: Az e-autók forradalma – és ami előtte van
 

Novotny Dénes: Az e-autók forradalma – és ami előtte van

Egyes kutatások szerint az európai autótulajdonosok több mint kétharmada veszi komolyan fontolóra, hogy a következő alkalommal elektromos meghajtású gépkocsit választ. Impozáns adat, azonban úgy vélem, az igazi forradalom sokkal inkább a villamosenergia tárolásában zajlik jelenleg. Ennek egyik és kétségtelenül a leglátványosabban megnyilvánuló formája az e-mobilitás, ugyanakkor ennél lényegesen tágabb körről van szó.

Novotny Dénes Novotny Dénes

Kizárja a kapitalizmus azt, hogy ne ártsunk?
 

Kizárja a kapitalizmus azt, hogy ne ártsunk?

A vállalatok környezeti-társadalmi szerepe régóta vita tárgyát képezi: a CSR-tól a CSV-n át az ESG-ig több fogalom is ezzel kapcsolatban szolgál iránymutatást. Egyre nagyobb a nyomás azonban a vállalatokon, hogy fenntarthatóan működjenek és egyre több társadalmi vállalkozás indul, amelyek bebizonyítják: a társadalmi-környezeti problémák megoldása és a profitszerzés nem zárják ki egymást.

Dobos Emese Dobos Emese

Szabó Beatrix: A vállalati felelősségvállalás nem egyenlő az óvodai kerítésfestéssel
 

Szabó Beatrix: A vállalati felelősségvállalás nem egyenlő az óvodai kerítésfestéssel

Gyorsan változó és kiszámíthatatlan világunkban időről időre újra kell definiálnunk az olyan divatos, már-már túlhasznált fogalmakat, mint a társadalmi felelősségvállalás vagy a fenntarthatóság. A Covid-járvány világszerte ráirányította a figyelmünket a nem fenntartható vagy működésképtelen gyakorlatokra, amelyek mellett nem mehetünk el szó nélkül – sem egyéni, sem társadalmi szinten. Eljött az idő, hogy ezt széles körben is felismerjük, és saját lehetőségeinkhez mérten tegyünk a változásért.

Szabó Beatrix Szabó Beatrix



Mi köze az élelmiszer-hulladéknak a járványokhoz?
 

Mi köze az élelmiszer-hulladéknak a járványokhoz?

A koronavírus-járvány idején ugyan máshol keletkezik élelmiszerhulladék, mint korábban, csökkenésről azonban nincs szó. Ráadásul a környezeti kár szempontjából a kidobott élelmiszer ugyanolyan rossz, mint a műanyag, és a hasznosítás kapacitásai is végesek. De mi a megoldás?

Dobos Emese Dobos Emese

Túl sok energiát termelt otthon? Így kereskedhet vele
 

Túl sok energiát termelt otthon? Így kereskedhet vele

Az energiatermelés egyre inkább jelenti azt, hogy sok kis szereplő vesz részt benne, legyen szó cégekről, de akár a lakosságról. A szabályozók azonban a jelek szerint korántsem azt tűzték ki célul, hogy ez könnyen meg is valósuljon.

Dobos Emese Dobos Emese



Nagyon nem mindegy, hogyan nyerünk energiát hulladékból
 

Nagyon nem mindegy, hogyan nyerünk energiát hulladékból

Többféleképpen nyerhetünk a hulladékból energiát. Amíg a hulladékégető erőművek környezetszennyezőbbek és kisebb hatékonysággal működnek, egyre elterjedtebb és támogatott a technológia. Ezzel szemben a biogáz hatékonyabb, teljesen környezetbarát és alig használjuk ki, holott rengeteg hasznosítható szerves hulladékot termelnek nem is csak az élelmiszeripari cégek, de a háztartások is.

Dobos Emese Dobos Emese

Normális az, hogy 200 millió ember repül? Hogyan hat a járvány az energiafogyasztásra?
 

Normális az, hogy 200 millió ember repül? Hogyan hat a járvány az energiafogyasztásra?

A koronavírus-járvány miatti korlátozásoknak köszönhetően csökkent az energiafogyasztás, soha nem látott mélységekben az olaj ára. Akár egy „most vagy soha” helyzetben is lehetnénk, hogy végleg leszámoljunk a fosszilis tüzelőanyagokkal. De vajon bekövetkezik ez? Vezető hazai szakértőket kérdeztünk meg arról, hogy milyen jövőt jósolnak az olajiparnak és a fosszilis tüzelőanyagoknak.

Dobos Emese Dobos Emese