Április végén sztrájkolhatnak a BKV-sok
Ha áprilisig nem oldódik meg a tömegközlekedési dolgozók helyzete, sztrájkot jelentenek be a hónap végére – mondta Gulyás Attila szakszervezeti elnök az ATV-ben.
Ha áprilisig nem oldódik meg a tömegközlekedési dolgozók helyzete, sztrájkot jelentenek be a hónap végére – mondta Gulyás Attila szakszervezeti elnök az ATV-ben.
A BKK az év jegyellenőre díjátadóján jártunk, ahol a munkájukat szerető ellenőrökkel találkoztunk. Azt is megtudtuk, mikor lesz Budapesten elektronikus jegyrendszer.
A legutóbbi forduló sem hozott eredményt, így folytatódnak a bértárgyalások a BKV Zrt. és az érdekvédelmi szervezetek között. A munkavállalók alkupozícióját a közlekedési ágazatot is sújtó munkaerőhiány jelentősen javította, ráadásul sokan közülük új, vagy legalábbis Magyarországon még szokatlannak számító eszközt is bevetettek.
Ha valakinek feltűnt, hogy helyenként lassabban járnak a combinók, az nem véletlen. A kisebb karbantartási munkák után idén ősszel jöhet az Oktogon - József utca közötti szakasz nagy felújítása.
Elmenekülhetnek a dolgozók az önkormányzati cégektől, ha ők kimaradnak az állami cégeket érintő 30 százalékos béremelésből. A szemétszállítás, a temetkezés, de a tömegközlekedés is nagy bajba kerülhet.
A pénteki Világgazdaságban a 3-as metró felújításával kapcsolatban azzal érvelnek, hogy a metró üzemeltetése drága, és a felújítással járó üzemszünet jelentős kiadáscsökkentést hoz majd. Új és felújított buszokkal oldják meg a pótlást, összesen körülbelül ötven járművel.
A BKV rendkívüli karbantartás miatt lezárta a 4-es metró egyik Szent Gellért téri liftjét, amely szerdán és csütörtökön is tucatnyi utast ejtett foglyul.
Megint megmakacsolta magát a Gellért téri felvonó.
Többen beszorultak a 4-es metró liftjébe a Gellért téren.
Lassan lehet fogadásokat kötni: a hármas metró felújítása vagy az euró bevezetése valósul meg előbb.
Bár a pótdíjazások száma tavaly csökkent, még mindig sokan trükköznek egy ingyen útért, a Napi.hu összeszedte hogyan.
Némi politikai pávatánc után a kormány nyilvánosságra hozta az Európai Csalásellenes Hivatalnak (OLAF) a 4-es metró beruházásáról készült jelentését. Az igazság kiderítése még hátravan.
Húsz darab van belőlük, de jó, ha hatot sikerül bevetni naponta, ilyen párás, hideg időben.
A BKV a 444-nek küldött válaszában azt írta, megszakítás nélkül esett a hó és az ónos eső, ezért maradtak havasak a megállók.
Ötszörös felárral adhatott túl egy közvetítő cég a BKV-tól vásárolt négy trolibuszon. A BKV által darabonként másfél millió forintért eladott járművekért az ukrán vevő - a hírek szerint - 8 millió forintnak megfelelő eurót fizetett. A kettő közötti különbség például a Eltro Belak cseh közvetítőcégnél köthetett ki. Más kérdés, hogy rájuk miért volt szükség, amikor az eladó és a vevő a kezdetektől kapcsolatban állt egymástól.
A Magyar Narancs kérdésére a rendőrség közölte, hogy Budapesti Rendőrfőkapitányság garázdaság vétsége miatt indított nyomozást. A BKV sajtóosztálya előzőleg azzal reagált hogy elítélte a történteket, de azt írta, hogy tudomásuk szerint a két vagyonőr munkaviszonya megszűnt.
A falhoz nyomott, megütött és megrugdosott a kettes metrón két biztonsági őr egy koldust, a BKV nem tesz feljelentést.
Az NFM elrendelte, hogy a MÁV, a BHÉV és a Volánbusz járatain is ingyen utazhassanak a szmogriadó miatt eltiltott autósok Budapest közigazgatási határán belül.
Olyan erős a budapesti légszennyezettség, hogy hétfő hajnaltól Budapesten is életbe lépett a szmogriadó riasztási fokozata. A főváros arra buzdítja a polgárokat, hogy használják a tömegközlekedést. De mi történik eközben a tömegközlekedésben?