Alakul a botrány: a franciák visszakérik az Opel vételárának felét
A PSA szerint az Opelnél sokkal rosszabb a helyzet, mint azt az adásvétel aláírásakor tudni lehetett.
A PSA szerint az Opelnél sokkal rosszabb a helyzet, mint azt az adásvétel aláírásakor tudni lehetett.
Hatalmas szabadidőautókat akartunk, sportautós teljesítménnyel és nulla fogyasztással. Ez az igény ebben a formában olyan, mint a három kívánság – mesebeli. Egy ideig úgy tűnt, az autógyártók mégis teljesíteni tudják. A kulcs a dízelmotor volt, amelyet azonban most kezdenek kiátkozni.
Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, elsőként 2020-ra a dízel-, majd öt évvel később, minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.
A széndioxid-kibocsátási kvóták árveréséből származó állami bevételek legcélszerűbb felhasználásáról adott ki átfogó szakmai javaslatot a Magyar Energiahatékonysági Intézet (MEHI). Eszerint a bevételek jelentős részét elsősorban a tömegközlekedési járművek cseréjére kellene fordítani.
A szén-dioxid megkötésével a városok is segíthetik az éghajlat felmelegedése elleni harcot brit kutatók szerint.
Éles kritikát fogalmazott meg egy európai környezetvédelmi szervezet az autógyárakkal szemben, azt állítva, hogy annak ellenére, hogy tudnának a jelenlegieknél tisztább üzemű autókat fogalmazni, saját hasznuk maximalizálása érdekében ezt nem teszik meg.
Az előzetesen vállalt 2020-as szén-dioxid-kibocsátási szintnél máris alacsonyabbra ért el Skócia. Olyannyira, hogy bár a jó hírt csak most közölték, de a szintlépést már 2014-ben megtették.
A masszív csalási botrányba keveredett Volkswagen német autógyár szerdán bejelentette, hogy az eredetileg becsült 800 ezernél jóval kevesebbet, csak nagyjából 36 ezer járművét érintheti a szén-dioxid-kibocsátási ügy.
Kiadta a Volkswagen a hamis szén-dioxid kibocsátási adatokkal rendelkező autóinak listáját. A vártnál sokkal több dízel érintett az ügyben.
Meglehetősen komolyan veszi a svéd kormány a megújuló energiás célokat: ők akarnak lenni az első fosszilis tüzelőanyag-mentes nemzet a világon. Azt is gyorsan kiszámolták már, hogy ehhez mennyi extra kiadásuk lesz.
Óriási az eltérés lehet a gyár által megadott és a valódi fogyasztás között egy új tanulmány szerint.
Kozmetikai cég ilyennel eddig elő sem állt, pedig a francia globálcég 2005 óta folyamatosan dolgozik rajta. Most be is jelentették: 2020-ra elérik a "carbon balanced" szintet. Ez azt jelenti, hogy úgy fognak tovább növekedni, hogy közben gyakorlatilag megszüntetik a károsanyag-kibocsátásukat. Sőt, az erdőirtások ellen is fellépnek.
Az európai szén-dioxid-kibocsátás 12 százalékáért felelősek az utakon futó személyautók. A legjobban és a legrosszabbul teljesítő márkák átlagai közt akár 20 gramm per kilométer károsanyag-kibocsátásbeli különbség is mutatkozik. Mivel a CO2-kibocsátás egyenesen arányos a fogyasztással, az alábbi lista megmutatja, mely gyártók autói a legtakarékosabbak.
A BP statsztikai szemléjéből kibogarászott féltucat tézissel lefedhető mindaz, ami 2014-ben faktummá vált az energetikában. A cég vezető közgazdásza, Spencer Dale szerint mindez segíthet a globális látásmód reálisabbá tételében.
Új műszaki eljárást dolgoztak ki amerikai kutatók a légkörben lévő szén-dioxid elnyelésére, aminek melléktermékével az óceánok savasodását is csökkenthetik.
Egészen elképesztő diagramm jelent meg az Energy Information Administration jóvoltából az Amerikai Egyesült Államok széndioxid kibocsátásáról. Az elemzők egyértelműen a palagáz megjelenésének és a szénalapú erőművek kiváltásának tulajdonítják, hogy az USA jelenleg az 1991-es kibocsátási szintre "zuhant vissza". És a szabadesés tovább tart...
Az Európai Bizottság új számításai szerint a válság miatt lényegesen olcsóbb lett a gazdaság szén-dioxid-mentesítése.