2 literes fogyasztású autókat szeretne az EU 2030-ra
Az új tervezet elfogadása komoly kihívás elé állíthatja az autógyártókat.
Az új tervezet elfogadása komoly kihívás elé állíthatja az autógyártókat.
A Suzuki a következő hónapokban beszünteti a Jimny modell forgalmazását az európai piacon. Az ok természetesen a kibocsátási előírások.
A népszerű kompakt 48 V-os lágyhibrid rendszert és digitális műszeregységet kapott.
Az egyre szigorúbb kibocsátási előírások arra kényszerítik a Fordot, hogy lemondjon a következő generációs Focus RS-ről.
A hegyomlásnyi nyomatékú gázolajos erőforrást valós közúti körülmények mellett tesztelték.
A kompakt terepjáró új változatában minden korábbinál több hely lehet, de van egy komoly gond a típussal.
A CO2-kvóta miatti bírságok már felérnek egy kegyelemdöféssel. Sok gyártónál ez élet-halál kérdése lehet.
Az autópályákon a klímavédelem miatt vágják meg jelentősen a nappali sebességhatárt.
Előfordulhat, hogy egy cégnek több bírságot kell majd fizetnie, mint egy teljes éves nyeresége.
A japán Suzuki a Swift alapmodelljét és az Ignist követően újabb típusokat tesz lágyhibriddé.
A HungaroControl bejelentése szerint napi 220 tonna széndioxidot és 70 tonna kerozin takaríthatunk meg a szabad légtérhasználat dél-európai kiterjesztésével. A repülési idő is jelentősen csökkenhet.
Az Európai Parlament hatalmas többséggel elfogadott döntése nemcsak a személyautókra, hanem a kisteherautókra is vonatkozik.
Egy jómódú országban ezt tűnik jelenleg a leginkább életszerű hozzáállásnak. Az elektromos autókat viszont igen intenzíven használják kis távokra.
Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra.
A korábban jelzett 30 százalékos helyett 45 százalékos szén-dioxid-csökkentést irányozhat elő az unió 2030-ra.
A japán gyártó fokozatosan kivezeti a dízelautói értékesítését Európából.
A francia kormány 2021-től 40 ezer euróra emeli a leginkább szennyező új járművek regisztrációs adóját.
A szabályozás csak az új autókra vonatkozik egyelőre.
Személyautóként túl szennyező volt a Suzuki kisterepjárója, haszonjárműként viszont más szabályok vonatkoznak rá.
Legalábbis két osztrák autós szervezet szerint, mert az nem igazságos megoldás, hogy a szegényebb autósokat azzal büntetik, hogy kitiltják autóikat a városközpontokból.