Csepelre vagy Újpestre tehetik át a nagy szállodahajók kikötőit a Belvárosból
Kisebb-nagyobb „koccanások” most is előfordulnak hajók között a zsúfoltság miatt.
Kisebb-nagyobb „koccanások” most is előfordulnak hajók között a zsúfoltság miatt.
A Dunához lehet elvinni és ott szabadon engedni azokat a tőkés récéket, amelyek gyakran kedvezőtlen feltételek között, a budapesti panelházak lapostetőin költik ki utódaikat – hívja fel a lakosság figyelmét a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) keddi közleményében.
A férfi ellen szeméremsértés miatt emeltek vádat.
Egy év múlva ismét megvizsgálják a világörökségi helyszíneket. AZ UNESCO korábban az épülő Mol-torony miatt fejezte ki az aggodalmát.
Linz kétarcú: egyszerre találjunk meg a nyugalmat és a pezsgést a városban. A Duna-part igazi feltöltődést nyújt, a főtéren a kávézók teraszain pihenhetünk meg, hogy aztán újult erővel vágjunk neki a sétának. Ezen a nyáron érdemes minél közelebbi úti célokat felkeresni, és olyan városba ellátogatni, ami eddig kimaradt. Linz tökéletes választás, irány Ausztria!
A Hajógyári-sziget hétvégente, pláne jó időben szinte teljesen megtelik, rengetegen keresik a kevés megmaradt dunai zöldterületet és partot Budapest szívéhez közel. Nemcsak az óbudaiaknak, hanem szinte minden budapestinek van egy kellemes emléke a Filatorigát környékéről, ebből is látszik, mekkora szükségünk van a zöldre meg a folyóra. Most azonban veszélyben a sziget, ha kiépül a tervezett árvízvédelem: a WWF Magyarország azért küzd, hogy ne csökkenjen a városi zöldfelület, és ne vágják ki az ártéri erdő fáit. Mindent megtesznek azért, hogy ne szűnjön meg az egyik utolsó természetes, nem kiépített budapesti Duna-parti rész. Cikkünket frissítettük az Országos Vízügyi Főigazgatóság döntése után.
Aktivisták két hete mérik a Duna-parti levegő minőségét Budapesten.
Kipróbáltuk, elmondjuk, hol ehetünk finom halat a Duna-parton, hol találunk gyerekbarát szórakozóhelyet, hova nem ciki egyedül elvonulni egy darab könyv társaságában és, hogy melyik hajón érdemes egy sör vagy fröccs társaságában élvezni a kilátást. Azt sem rejtjük véka alá, hogy melyik Duna-parti, fővárosi helyre nem éri meg elmenni.
Nem akad magyar építész, aki olyan mértékben alakította volna Budapest városképét az elmúlt 50 évben, mint Finta József; megépült házainak számával már csak a ráaggatott eposzi jelzők (a magasházak és a magyar high-tech apostola, a munka farkasa, a pesti Duna-part elrablója, a Kádár-kor vagy épp a külhoni beruházók kedvence) vetekszenek. Finta Józsefet a Mol Campusról, a panelekről, a stadionokról és arról kérdeztük, hogy mit érhet (el) az építész, ha nem tartja távol magát a politikától.
A repülősverseny szervezőinek csak a szokásos terülthasználati díj 10 százalékát kellett kifizetnie a rakpartok lezárásáért.
A Rákóczi híd pesti oldalán május 1-jén nyílna meg a Valyo Kikötő.
Bár augusztusban még arról volt szó, hogy három évig megmarad a talapzat, most mégis elbontják.
Maga az ingatlan eleve aranyárban van már, és erre jön még az átalakítás vagy felújítás költsége, de a panoráma valószínűleg feledtetni fogja a költekezés miatti bánatot.
A fővárosnak sok pénzt hoznak a kikötő hajók, a környéken élőket viszont zavarja a füst és a bulihajók zaja.
A fából készült alak a Duna-parton ücsörög.
Most a budai oldalon, hordágyon húzták fel az illetőt.
Az akcióhoz több közműszolgáltató is segítséget nyújt.
Senki nem adott be ajánlatot a Bálna néven ismert Duna-parti épületre a múlt év végi határidőig, így az értékesítésére kiírt nyílt pályázat eredménytelenül zárult.